Salut. Te astept foarte curand pe topicul cu probleme la caseta de directie. Nu vreau sa fiu rautacios, dar cam asta e viitorul pe care ti-l prevad folosind presiuni asa mari in anvelope.
Iti spun din proprie experienta ca diferenta de consum si stabilitate este infima. Eu am coborat de la 2.5 fata 2.7 spate (ce mi se parea mie bun pt consum mic, performante bune la demaraj/franare si stabilitate ridicata) la 2.0 fata 1.8 spate si nu am sesizat nici o scadere de performante/stabilitate, ci doar ca masina e mult mai comfortabila si silentioasa. Nu zic ca nu sunt avantaje, dar sunt minuscule, si pe sosea nu le simti. Asa ca mai bine protejezi masina si pe tine. Am avut si 3.0 atm in anvelopele spate cand aveam 215 latime, ca sa stea balonul mai teapan janta fiind mai ingusta un pic decat ideal, si acum cu 1.8 iti spun cu mana pe inima ca nu simt nici o diferenta conducand in limitele legale pe drumurile pe care le avem. Deci cam orice curba luata cu 100 la ora nu pune mai mari probleme masinii cu 1.8 fata de cum era cu 3.0.
Daca vrei sa ii scazi consumul masinii, treci pe jante de 15 si anvelope de 195. Daca vrei sa fie mai sportiva, incearca 215/45R18. E simplu. Din presiunea anvelopelor nu reusesti sa rezolvi nimic decat sa strici caseta si asa sensibila, si sa nenorocesti suspensia, ca sa nu mai zic de roiul de greieri ce or sa apara la interior.