Misterul s-a lamurit. Masina nu are niciun defect in zona franelor spate. Explicatia mecanicului de la Autonet este identica cu cea data de mecanicul slatinean si de colegul @Kingy: umiditatea excesiva din acea zi, coroborata cu o mica cantitate de praf negru fin gasit in preajma si cu temperatura ridicata a tamburilor a combinat un "clei" care, solidificandu-se, a lipit sabotii de tamburi. Remediul este "vibrarea" tamburilor pentru distrugerea peliculei subtiri de "adeziv". Cu un ciocan . Nici prea mare, nici prea mic, numai bun sa treaca prin orificiile jantei.
Acum imi explic si de unde acea cantitate mica de praf negru. De curand, din motive de stress, am mers vreo 300 m cu frana trasa (pana mi-am aruncat ochii pe bord).
Iata deci un concurs de imprejurari care a dus la o intamplare neplacuta. Toata istoria are si o parte pozitiva: mi s-au verificat si curatat franele din spate, iar ca bonus am luat si telefonul mecanicului, sa-l consult in alte ocazii neplacute (sper sa n-am nevoie, dar nu se stie niciodata).