Autor Subiect: Martor "airbaguri" rămâne aprins...  (Citit de 57106 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« : 13.Apr.2012, 12:13:58 p.m. »
Am rulat pe un drum pietruit, roţile au aruncat pietricele pe sub maşină, ocazie cu care s-a aprins martorul "airbaguri" şi refuză să se mai stingă. Astăzi am scos şi borna"+" a bateriei, după cca o oră am verificat cuplele de sub scaune - fără niciun rezultat.
- A mai păţit cineva ceva asemănător?
- Cum a remediat?
Am mai prezentat pe forum situaţia în care rulând cu viteză pe E85, am trecut peste dârele de pământ uscat lăsate de un vehicul greu ce a ieşit din podgorie pe asfalt - atunci m i s-a aprins martorul "ESP" dar acesta, mai de gaşcă decât "airbaguri " s-a stins ulterior, după ce am oprit motorul cca 10 minute.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline miocrl

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #1 : 13.Apr.2012, 12:27:00 p.m. »
daca nu vrei sa faci o diagnoza care poate ti-ar zice imediat de unde vine buba poti sa verifici mufele:

atat in partea stanga cat si in dreapta, pe stalpul pe care e prinsa usa din fata, sub plastice este cate o mufa de trecere. eu de acolo dezactivam airbag-ul sofer cand aveam de lucru la volan.
la fel mai este cate o mufa chiar la intrare in fiecare airbag + o mufa la volan pentru a trece cu firele prin clockspring.

iti recomand sa dai jos plasticele din stalpii aia si sa verifici mufele, apoi poti demonta plasticele din jurul volanului, verifici si mufa aia

Offline Laurentiu

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #2 : 13.Apr.2012, 01:31:25 p.m. »
Am rulat pe un drum pietruit, roţile au aruncat pietricele pe sub maşină, ocazie cu care s-a aprins martorul "airbaguri" şi refuză să se mai stingă.
Nu e din cauza pietricelelor aruncate de roti ci de trepidatii. Verifica mufele de care ti-a scris "miocrl".
Nu cred ca diagnoza ti-ar spune exact din ce mufa este contactul imperfect.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline miocrl

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #3 : 13.Apr.2012, 01:56:33 p.m. »
diagnoza poate spune de la care airbag vine buba stanga dreapta.. s-ar putea sa poata sa spuna si de sistemul de pretensionare.. care tot acelasi beculet de airbag aprinde

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #4 : 14.Apr.2012, 10:07:35 p.m. »
După Paște am câteva zile de concediu, speram să mă ocup un pic de mașină (curățenie generală, filtre, vopsit tamburi) dar voi începe cu verificarea celorlalte cuple din instalația airbagurilor.
Cu ocazia studierii intradosului autoturismului urcat pe rampă am mai observat următoarele (e bine să aveți în vedere!):
- semeringul dreapta din diferențialul punții spate lacramează mo ! Cel de pe axul flanșei de planetară...
- jocuri în bieletele antiruliu, mai puternic pe dreapta unde a ieșit și un pic de vaselină la soare...
- rugină la greu pe toate cordoanele de sudură ! Sunt convins că aceste fenomene au loc doar în România, la fel ca cedarea prematură a bucșelor de pe bara antiruliu, casetele de direcție, etc... 
Am și spălat mașina cu mânurile din dotare, de sub stratul de jeg a apărut o urmă de ștergere vârtoasă pe partea dreaptă, portiera spate+aripă+bară-spoiler, multe ciupituri pe parbriz de la antiderapantul finuț de pe autostrăzile noastre, încă o înfundătură la nivelul mânerului cărucioarelor  de la Carrefour.
 De aceea prefer să merg la spălătorie, e gata, urc fără să mă uit la biata mașină și plec - așa nu fac ulcer perforat.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #5 : 14.Apr.2012, 11:09:55 p.m. »
- semeringul dreapta din diferențialul punții spate lacramează mo ! Cel de pe axul flanșei de planetară...
- multe ciupituri pe parbriz

Scuze de off topic  :pardon:   

cele de mai sus le pot confirma si eu... simeringul l-am schimbat, tot cel de pe partea dreapta... cu parbrizul trebuie sa traiesc in continuare   :(

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #6 : 25.Apr.2012, 12:22:44 p.m. »
Carele va să zică:
Am fost la service-ul unui prieten (nu la reprezentanță Suzuki), testerul a mărturisit următoarele (în afară de alte erori la sistemul de direcție, unitatea centrală, etc):
- în baza lui de date, modelul 1.6 gs 4wd din 2007 poate fi echipată cu sistem airgaguri de tip AB 9.1, respectiv AB 9.3. Din păcate am 9.3, spun (scriu) asta deoarece pentru 9.1 avea și lista codurilor de eroare însă acestea încep de la B1015. Eroarea apărută la mașina mea are codul B1013 !
- eroarea nu poate fi ștearsă cu acel tester;
- din ce a mai putut afla, nu e o problemă de conexiuni, cuple, contact imperfect ci o problemă a unității de comandă, din ce date a mai putut obține de acolo, ciudățenia ce sare în ochi este o tensiune de alimentare de peste 30 volți pe un condensator...
- căutând pe net, am găsit : B1013 - SDM fault...
Sper să ajung în acest an și  la un service Suzuki...

"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #7 : 25.Apr.2012, 02:54:18 p.m. »
- din ce a mai putut afla, nu e o problemă de conexiuni, cuple, contact imperfect ci o problemă a unității de comandă, din ce date a mai putut obține de acolo, ciudățenia ce sare în ochi este o tensiune de alimentare de peste 30 volți pe un condensator...
Ai mare grija sa nu te trezesti cu "baloanele" in brate. Capsele pirotehnice abia asteapta o mica comanda electrica pt a ajunge din starea de veghe in cea de explozia si apoi in repaus total.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #8 : 25.Apr.2012, 07:34:14 p.m. »
Ai mare grija sa nu te trezesti cu "baloanele" in brate. Capsele pirotehnice abia asteapta o mica comanda electrica pt a ajunge din starea de veghe in cea de explozia si apoi in repaus total.

Informatia despre acea tensiune de peste 30 volți a fost dată de tester, nu am demontat nimic deși tentația poate că exista...
Încerc să mă mai documentez, am găsit ceva pe un forum rusesc însă ce face google translate din acele texte este discurs electoral, nu alta !
Dacă nu există soluție la îndemână (de genul achiziționării unui autoturism fără erori în computerele de bord), voi ajunge la specialiștii Suzuki.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline costin_bad

Re: Martor "airbaguri" rămâne aprins...
« Răspuns #9 : 25.Apr.2012, 09:46:36 p.m. »
Tensiunea de 30V pare a fi tensiunea de pe condensatorul de back-up, cum scrie pe la pag. 1027 din manual, nu e o tensiune "anapoda".
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher