Autor Subiect: De la Ignis, pana la familie, prieteni...  (Citit de 231471 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1790 : 09.Nov.2012, 06:14:06 p.m. »
Nu credeam ca o sa fie atata interes pentru centurile Takata..  :-? :)
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline cobra20

Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1791 : 13.Nov.2012, 06:58:56 a.m. »
Poate ca nu aici e locul, dar nu vreau sa deschid un topic pentru asta. Vreau sa intreb daca cineva si-a schimbat lichidul de racire de la masina personal, daca da de unde a lasat lichidul sa curga si unde a umplut cu lichidul nou? eu cred ca de la radiator scoti capacul ala, pe care sincer niu stiu cum se scoate.
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline adrian_r5

Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1792 : 13.Nov.2012, 08:05:55 a.m. »
cobra20 bacsi ... vezi in manualul de service - 99500U86G00-01E.pdf -  incepind de la pag 702 ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1794 : 02.Mar.2013, 06:52:12 p.m. »
Vă salut domnilor,

vin în fata dvs. cu o problema usturătoare la Ignisu meu, pe scurt - mi s-a rupt "cablul" de ambreiaj, mai exact s-a rupt piesa care se vede în poza de mai jos, piesa este de la pedală și este cea care face legătura mobilă între pedală și cablul propriu-zis de oțel, cablul în sine e ok, piesa asta s-a crăpat/rupt

am scos-o din locul ei făra scule, cu mâinile goale fiind atent doar la cum era montată, așa mi-am dat seama că face parte DIN întreg ansamblul "cablu de ambreiaj"




problema mea este că mi s-a rupt într-un cartier "străin" (Piața Sudului) și am fost nevoit s-o las acolo, mă interesează orice pont care m-ar ajuta să înțeleg CUM SE SCHIMBĂ acest cablu sau orice "chichiță"-dacă există, trebuie dat jos pedalierul?!?, etc., ... voi consulta si manualul de reparație dar și întreb: VOI, din experiență, dacă se poate schimba în regim de Do-It-Yourself, nu cunosc niciun mecanic etc. care să-l aduc acolo să o rezolve el așa că vreau să-l schimb eu + să economisesc ceva bani că nu-s tocmai "pe roze" la capitolul ăsta,

așadar, vă rog, orice sfat!

PS cablul cu totul l-am comandat deja - vine LUNI (4 Martie) - de la Al Padrino, 93 lei, Jakoparts

(pun și poze ale întregii operațiuni - numai să apuc s-o rezolv :) )

Vă mulțumesc!
« Ultima Modificare: 02.Mar.2013, 06:56:44 p.m. de aleeq »
 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1795 : 05.Mar.2013, 12:49:08 p.m. »
pe scurt:

a venit cablul - părea mai scurt dar nu a fost până la urmă

se vede diferența mai jos



detalii





și diferența MAJORĂ între cele două



după pilire




operațiunea a decurs în felul următor (Totul a durat cam o oră jumate):

m-am uitat pe manual - nu este prins în suruburi, coliere sau mai stiu eu ce, pur și simplu are un sistem "șurub-clemă" sub pedală - se rotește la 90* și pur si simplu iese în jos foarte simplu

după aia de la motor-de sub capotă trebuie tras din înauntru spre motor - și iese ușor - se ține doar în izolația termică-fonică dintre habitaclu și compartimentul motorului

odată scos tot în parte cu motorul iese de pe un ghidaj care-l ține fixat pe poziția brațului de ambreiaj

odată scos și de acolo poate fi scos cu totul

----- de pus la loc însă a fost parte cea mai grea din cauza DIFERENȚEI din pozele de mai sus - PÂNĂ NU AM PILIT două piciorușe dinalea partea aia metalică PUR SI SIMPLU NU A INTRAT pe cârligul/gaica pedalei de ambreiaj, ... chinu' dracului ce a fost cât am încercat să prind cablul CU alea piciorușele alea întregi, cum le-am pilit a intrat imediat

NU ȘTIU de ce ăla originalul NU le are și asta Jakoparts-Herth+Buss ARE piciorușele alea


trecând peste incidentul neplăcut, cablul odată prins de pedală îi "înșurubezi" și manșonul ala la 90* apoi sub capotă la motor e joacă de copil să muți piulița-cauciucul și plasticul ala de pe cablul vechi pe asta nou

(ATENȚIE - cablul NOU NU A VENIT CU PIULIȚĂ, cauciuc, etc.)

L-AM REGLAT OCHIMETRIC CA ÎNTINDERE-PRESIUNE și am făcut două ture de cartier ... pare ok,

sper să ajung la Mișu sau poate îmi spune cineva care e "secretul" cu reglatul cablului, cum îl pot regla, testa că e ok ca tensiune/presiune pe ambreiaj etc.

sunete ciudate - nimic, bruscări la schimbat vitezele - nimic, arhicunoscutul mansarier greoi e tot acolo, viteza I tot greoi, etc. etc.

deci, cred eu că e ÎN PARAMETRII

:D


Spor și vouă domnilor pe la ce mai trebăluiți fiecare!
« Ultima Modificare: 05.Mar.2013, 01:05:15 p.m. de aleeq »
 

Offline sanduraveica

Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1796 : 05.Mar.2013, 01:43:23 p.m. »
    Bine aratat, postarea ramane pe viitor pentru alti ghinionisti. Felicitari, mai ales ca ai reusit singur si ai facut si economie de bani! :good:
« Ultima Modificare: 05.Mar.2013, 01:50:31 p.m. de sanduraveica »
  • Ignis
 

Offline Livius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 278
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Drive safe, safe drive!
    • Bucuresti
Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1797 : 05.Mar.2013, 09:27:14 p.m. »
Salutare, Aleeq!
Am patit si eu chestia asta in noiembrie, mi s-a rupt chiar in fata la Al Padrino pe Stefan cel Mare in trafic bara la bara, noroc ca eram pe banda I si am eusit sa execut prin impingere o parcare laterala cu spatele intr-un loc de parcare disponibil (ce noroc!)langa bordura. Peste noapte n-am lasat-o acolo totusi, mi-a adus-o frate-miu fara ambreiaj pana acasa, bagand  in viteza "la rece"...mi l-a montat tot el pe cel nou, insa surpriza - se pare ca nu era prins bine si mi-a sarit iar dupa cateva zile dar foarte aproape de curte la taica-miu (la vreo 20m :)) PArtea proasta e ca m-am chinuit o gramada sa-l "agat" la pedala, pozitia fiind cu picioarele in sus peste scaun si capul in jos sub bord...cat despre reglaj, singura masura acceptabila la mine mi s-a parut cea aproape de maxim (introducerea sa in furca respectiva pana la aprox 2-3 mm de limita cu filetul acestuia)...vroiam sa te intreb totusi ce sistem de prindere ai pe furca, daca poti pune o poza sau ceva...poate ne intalnim odata sa facem o comparatie (apropos te-am vazut ieri cu Ignisul  pe la ERev., pe langa casa) - trec des pe langa parculetul din fata blocului de la tine! Bafta
  • Vitara Passion AllGrip
"Cel ce luptă, chiar şi singur pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată"
 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1798 : 06.Mar.2013, 02:30:02 a.m. »
Sigur ca da, da-mi un PM si discutam mai departe acolo.
 

Offline hodoroncktronck

Re: De la Ignis, pana la familie, prieteni...
« Răspuns #1799 : 16.Mar.2013, 04:15:51 p.m. »
@aleeq:

Fix la fel am patit si eu acum cativa ani pe autostrada soarelui la km 88 cand am decis "sa-mi dau calul la apa", aveam 80-90k km cu masina. Norocul meu a fost ca am putut suna niste prieteni de care m-au indrumat catre un atelier de la fostul IAS de la Lehliu. Evident ca nu aveam de unde sa cumpar un cablu nou de acolo, dar m-au tractat, mi-au sudat cu finete piesa rupta si circul si in ziua de azi cu acel cablu la 140k km.

Dupa isprava asta am zis sa cumpar un cablu nou si sa-l schimb pe cel reparat. Am cumparat tot un cablu Jegoparts (Jakoparts-Herth+Buss). La montaj am avut aceeasi problema cu urechile alea iesite in afara de nu-l puteam agata in pedala. Am taiat urechile, l-am montat si am plecat in primul drum cu cablul nou. Mergand de la Constanta spre Cernavoda am observat ca s-a slabit ambreiajul si pedala capata un joc din ce in ce mai mare la fiecare apasare. Am verificat care era problema si am constatat ca la capatul dinspre motor cablul nu e presat bine si scapa. Am plecat mai departe si am tinut tensionata pedala cu piciorul cat sa nu iasa cablul din furca pedalei. Am ajuns la destinatie in Cernavoda unde am schimbat cablul Jegoparts cu cablul reparat de meseriasii aia de la Lehliu (si azi le multumesc pentru asta).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004