Bre, fusei ieri la BS si ce sa zic ... cascadorii rasului. M-am dus bou si m-am intors vaca, ... ca sa citez din mari clasici
Incerc asadar sa reproduc atmosfera din timpul reparatiei. Dar nu garantez ca o sa reusesc
. Trebuia sa fiti acolo.
Ajung la BS, vine tipul care se ocupa de constatari si ii povestesc despre problemele mele grave. Ii dau cheia si se duce pe traseu sa o testeze, timp in care m-am pus sa admir "peisajul" din hala de reparatii, prin peretele ala de sticla. Dupa un timp tipul a intrat cu ea in hala si i-a predat stafeta sefului de la garantii, d-nul Nita, care a miscat-o si el un pic prin hala, dupa care au pus-o pe rampa si-au urcat-o sus. Si s-au facut trei: constatatorul, d-nul Nita si mecanicul; care s-au sfatuit cateva minute, au tras de rotile din spate, le-au invartit etc ... apoi au ramas halucinati uitandu-se in sus si zambind.
Apoi d-nul Nita catre mine, prin geamul despartitor, zambind: - Domnuuuu .... vreti sa veniti un pic sa va uitati?
Ma duc, ma postez langa ei si ma uit si eu in sus.
D-nul Nita, foarte calm si cu un ton de bunic ingrijorat: - Dom'leee ..hmm.. (in timpul asta tipul de la constatari invartea de o roata si se vedeau planetarele miscandu-se) ... vedeti chestiile alea acolo? Dom'le ... cand se misca lovesc in ceva p-acolo. Mdahh, hmmm ... apoi liniste. S-auzea doar vestitul zgomot despre care va povesteam, zdrang, zdrang ... Loveau intr-un bolovanas de namol uscat care era undeva asezat intre caroserie si planetara. Asta la prima vedere.
La a doua vedere, ... s-a observat ca loveau intr-o masa mare de BETON (n.r. - made-n Comana fara doar si poate), care pesemne fusese initial lipita de caroserie, apoi s-a desprins de la trepidatii si acum se sprijinea pe diferentialul spate si pe planetare. Si planetarele astea cum n-aveau ce face si se invarteau, loveau in el, il miscau si il loveau si de caroserie ... de unde si zgomotul ala foarte puternic.
Mecanicul intre timp aparuse cu uneltele potrivite, un ciocan si-o dalta mare. A procedat la cateva lovituri in zonele potrivite, bucata de BETON s-a spart si pleoooosc, pe jos cativa bolovani, praf, pietre, pietricele, paie ... etc. Noroc ca si-a ferit picioarele la timp (... ca-i cadea vreo caramida si strivea dejtele
). Dupa care tacticos s-a dus, a adus o matura si-un faras si a inlaturat definitiv si irevocabil urmele reparatiei.
Eu in timpul asta eu ... ramas fara vreo replica coerenta n-am putut decat sa afisez un zambet tamp pe post de explicatie. Noroc ca d-nul Nita, imperturbabil, a reluat conversatia: - Buun ..(pauza semnificativa).. in afara de asta ati mai sesizat vreo defectiune ceva?
Eu ce sa zic: - Dom'le, stiti?!, ... nu prea. Asa, stiti?!, pe ici colo cate ceva nesemnificativ, stiti?!, nu mare lucru
Asa, deci dupa reparatia de categorie grea la zgomotul "din" roti au strans frana de mana, care era intr-adevar dusa. Cablul nu era rupt, doar se slabise. Au mai uns scaunul scartitor al soferului si au strans curelele care dau "haraitul de dimineata". Totul foarte rapid, curat si eficient. Acum imi tine frana de mana la al doilea dinte, iar scaunul nu mai scartaie. Nu stiu cu huruitul de dimineata ca n-am avut cum sa verific.
Am intrebat printre altele si de kit de inaltare si mi-au zis ca "producatorul nu recomanda, garantie ... etc". Printre randuri insa ... am tras concluzia ca nu se vor baga sub nici o forma la vre-o astfel de lucrare nici cu pastrarea garantiei nici fara. Deci SUB NICI O FORMA. Deci care vrea, ori la alt service, ori in spatele blocului.
P.S.
Dupa experienta BETONULUI de la BS, m-am uitat pe sub masina cu simt de raspundere si am vazut ca inca mai era o gramada de namol lipit pe sub ea, motiv pentru care azi am mers pe o rampa si timp de vreo ora am dat jos absolut tot ... finally.