Din cauza fusului orar am citit tarziu ce-ai scris, altfel iti raspundeam imediat la primul post si te scuteam de 2 ore de incertitudine
![:D](http://www.suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/4.gif)
.
Ideea e ca trebuie sa schimbi mecanicul. Daca omul ala e mecanic de meserie si ti-a facut reumplerea instalatiei, dar nu stie ca [,] compresorul se opreste si porneste in permanenta in functie de temperatura la care ajunge fluidul de racire (freonul), atunci sunt sanse mari ca "sanatatea" masinii tale sa fie in pericol daca mai apelezi la el
![PAUZA :-t](http://www.suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/104.gif)
.
Referitor la sfatul prietenului cu SX4, ar fi o explicatie logica in el. Curelele de accesorii invart fuliile diverselor componente (inclusiv cea a compresorului) cu o turatii proportionale cu turatia motorului. Daca apesi ambreiajul si astepti un pic sa scada turatia motorului, atunci fulia compresorului se va invarti mai incet si cand cuplezi ambreiajul compresorului socul e mai mic.
Totusi, compresorul este facut sa reziste la socul cuplarii, indiferent de turatia motorului (fuliei), pentru ca asta e regimul normal de functionare. Altfel de juma' de secol de cand e A/C pe masini, ar ceda compresoarele intr-o veselie, ceea ce nu se intampla. Unde mai pui ca la masinile cu cutie automata n-ai ce ambreiaj sa calci. Ce faci atunci? Tragi un pic pe dreapta sa duci motorul la relanti, pornesti A/C-ul si dup-aia pleci mai departe?
Deci, ma gandesc ca explicatia amicului, desi plauzibila, nu se aplica in practica pentru ca [,] constructorii au prevazut deja acest aspect in proiectarea compresorului.