Autor Subiect: problema la AC  (Citit de 12751 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ciocoiconstantin

Re: problema la AC
« Răspuns #40 : 09.Aug.2016, 12:38:29 p.m. »
in schema de mai sus postata de rexkrokiDAU la pozitia 5 sunt doua saibe dupa care vine ambreiajul.Incearca sa scoti o saiba Sunt foarte subtiri.In felul acesta ambreiajul vine o idee mai aproape de fulie si cupleaza ferm fara sa mai caraie.
  • sx4 1,6 gs 4x4
sx4 1,6 4x4 2007
 

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #41 : 01.Iun.2017, 06:07:18 p.m. »
Azi am avut  o trepidatie simtita in schimbatorul de viteza si la caroserie sa zic , in momentul in care am trecut pe AC deoarece era foarte cald . Chestia s-a intimplat de vreo doua ori cind am retrogradat in treapta a doua si apoi a trebuit sa demarez putin mai repede cu a treia . Ce credeti ca s-a intimplat ?  :-?
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #42 : 16.Apr.2018, 05:21:16 p.m. »
Va salut stimabililor . Fiindca nu a mai postat nimeni pe aici m-am gindit sa continui eu . Azi cind am mers sa completez freonul la A.C am constatat urmatoarea chestie la care daca ati intalnit-o va rog sa-mi dati o idee cam ce sa fie . Mecanicul completeaza freonul , porneste A.C -ul si intradevar se simte un aer rece fata de ce era inainte . Numai ca avind capota deschisa tot acesta mi-a aratat ca , compresorul se opreste dupa ce scoate un sunet si apoi reporneste dupa ceva secunde . Aceest aspect nu ni s-a parut normal si mi-a sugerat sa inlocuiesc compresorul care in timp poate sa se gripeze si care este o gramada de bani nou .  :-? Cu montaj cu tot pe la 15 milioane . Am sunat un prieten si acesta mi-a zis ca este posibila si o eroare din comanda calculatorului masinii pentru ca daca ar fi defect nu ar mai pornii deloc . In mers scoate un zgomot ca un tacanit , se o preste si apoi reporneste singur dupa ceva secunde fara alte comenzi . Eu nu cunosc sistemul dar mi se pare normal ca odata pornit sa se opreasca atunci cind al stingi din buton . Nu se aude niciun sunet de rulment uzat . Voi ce credeti ca ar putea sa fie sau daca asa fac toate sa-mi dati  de stire . Multumesc  frumos .  :)
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline rexkrokiDAU

Re: problema la AC
« Răspuns #43 : 16.Apr.2018, 05:26:29 p.m. »
Nu ai mai auzit până acum acel sunet? Eu cred că e normal, la fostul meu SX4 tot așa se auzea când se Oprea și când pornea compresorul, nu are legătură dacă îl oprești tu de la buton.

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #44 : 16.Apr.2018, 05:31:28 p.m. »
Sincer nu am stat niciodata cu capota masinii deschisa si aerul conditionat pornit . Acum este prima data in 9 ani cind aud chestia asta si care de fapt a observat-o mecanicul .  :) Deci  sa inteleg ca , acest compresor se opreste singur si reporneste tot singur atunci cind sistemul de aer conditionat este pornit si bineinteles motorul masinii ? Nu ar trebuii sa mearga continuu pina cind opreste soferul aerul conditionat ? Se opreste asa printr-un tacanit si porneste tot asa printr-un sunet ca si un tacanit . :)
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline rexkrokiDAU

Re: problema la AC
« Răspuns #45 : 16.Apr.2018, 05:42:19 p.m. »
Nu. Poți să-ți dai seama de asta și urmărind turația la relanti.

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #46 : 16.Apr.2018, 05:45:04 p.m. »
O sa urmaresc si chestia asta si o sa revin cu amanunte . Deci o sa pornesc A.C -ul , deschid capota si ascult sa vad cum merge motorul la relanti . Ce trebuie sa se intimple cind porneste compresorul sau cind se opreste ? Turatia trebuie sa ramana constanta ? Si  daca este o usoara crestere sau descrestere ?
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #47 : 16.Apr.2018, 07:40:24 p.m. »
Gata am elucidat misterul pentru toti cei interesati in viitor . Cind spune lumea ca mecanicii  sunt aiurea pe  pamant cite unii asa este . Eu unul recunosc ca nu ma pricep dar si cei ce lucreaza ioc . Deci : Compresorul este normal sa se opreasca prin  acel tacanit si timpul de oprire si pornire este dat de un senzor . Adica atunci  cind este mai cald se oreste mai  rar si cind este mai frigut se opreste mai des . Referitor la turatia motorului la relanti ,  aceasta creste foarte putin si de asemenea creste turatia sesizabil la ventilatorul din fata al masinii .  Ca si la centrala termica de apartament . Daca nu  se opreste si porneste inseamna ca este stricat si nu mai baga nici aer . De asemenea am aflat de la un prieten care are tot un SX 4 ca , este bine sa pornesti aerul in mers dupa ce calci ambreiajul masinii , pentru ca si compresorul are un ambreiaj si nu este bine sa preia sarcina directa mare la pornire . Cite bordee atatea obicee .  :D
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline Leutz

Re: problema la AC
« Răspuns #48 : 17.Apr.2018, 07:18:40 a.m. »
Din cauza fusului orar am citit tarziu ce-ai scris, altfel iti raspundeam imediat la primul post si te scuteam de 2 ore de incertitudine  :D.

Ideea e ca trebuie sa schimbi mecanicul. Daca omul ala e mecanic de meserie si ti-a facut reumplerea instalatiei, dar nu stie ca [,] compresorul se opreste si porneste in permanenta in functie de temperatura la care ajunge fluidul de racire (freonul), atunci sunt sanse mari ca "sanatatea" masinii tale sa fie in pericol daca mai apelezi la el  :-t.

Referitor la sfatul prietenului cu SX4, ar fi o explicatie logica in el. Curelele de accesorii invart fuliile diverselor componente (inclusiv cea a compresorului) cu o turatii proportionale cu turatia motorului. Daca apesi ambreiajul si astepti un pic sa scada turatia motorului, atunci fulia compresorului se va invarti mai incet si cand cuplezi ambreiajul compresorului socul e mai mic.
Totusi, compresorul este facut sa reziste la socul cuplarii, indiferent de turatia motorului (fuliei), pentru ca asta e regimul normal de functionare. Altfel de juma' de secol de cand e A/C pe masini, ar ceda compresoarele intr-o veselie, ceea ce nu se intampla. Unde mai pui ca la masinile cu cutie automata n-ai ce ambreiaj sa calci. Ce faci atunci? Tragi un pic pe dreapta sa duci motorul la relanti, pornesti A/C-ul si dup-aia pleci mai departe?

Deci, ma gandesc ca explicatia amicului, desi plauzibila, nu se aplica in practica pentru ca [,] constructorii au prevazut deja acest aspect in proiectarea compresorului.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Daniel42

Re: problema la AC
« Răspuns #49 : 17.Apr.2018, 06:39:10 p.m. »
Leutz stimabile te salut si iti doresc numai bine acolo pe meleaguri indepartate .  :good: Intradevar nici nu ma mai gindeam  sa mai trec vreodata pe la acel  mecanic . Apoi chestia cu functionarea compresorului la cutia automata nu mi-a venit in cap atunci pe loc la discutia cu  prietenul dar , fii sigur ca o sa-i arunc pastila sa-l incurcam  nitel .  :D Sa auzim de bine .  :good:
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver