Autor Subiect: Levier vs. butoane.  (Citit de 11424 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VAXXi

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #10 : 22.Feb.2012, 01:21:31 p.m. »
Excelent exemplificat. Multumesc frumos. Asa este, fiecare cu parerea lui. Mai am o intrebare. La cel cu butoane cum este actionata cutia de transfer? Electromagnetic, vacuumatic?

Vacuum. Poti sa vezi cum arata o verificare a sistemului aici: http://www.bigjimny.com/images/documents/Check_the_vacuum_system.pdf

Apropo, toata lumea zice de sistemul pe vacuum (la buton) ca e nefiabil, ca bla bla. De-acord ca e nitel mai complicat, dar eu n-am auzit pe nimeni sa se planga c-a crapat ceva cu adevarat. De obicei, dupa o varsta serioasa (cam 10 ani am observat eu) se intampla sa ai pierderi in sistem si atunci iei frumos documentul de mai sus si verifici. Mai e faza cu pozitionarea nefericita a comenzii la cutia de transfer, daca te bagi peste craci si altele risti sa smulgi firele - asa ca ii pui scut.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline victor.stanica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #11 : 22.Feb.2012, 02:29:16 p.m. »
Multumesc.
  • Suzuki Swift Sport 2013
ex. Renault Clio Expression 1.5 dCi 65 Hp 2003;
ex. Mazda 6 2.0 MZR-CD 143 Hp 2007;
ex. Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V 112 Hp 2007;
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #12 : 22.Feb.2012, 02:43:08 p.m. »
Vacuum.

 Asta e comanda pentru cuplajul rotilor din fata, care e vacumatica la toate modelele de Jimny. Din ce am vazut eu, la modelul 2005- as inclina sa cred ca e vorba de niste servo-motoare pentru comanda cutiei de transfer, deci electric. Anyway... nu s-au raportat diferente de fiabilitate intre ele, doar un pic de atentie pentru modelul 2005-

Later edit: asa cum zicea si Lucian, cel mai bine cere un drive test sa vezi daca iti place masina. Jimny e o masina de nisa, deci ai putea sa fi incintat de ea sau sa fugi  :D
« Ultima Modificare: 22.Feb.2012, 02:44:46 p.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #13 : 22.Feb.2012, 02:48:57 p.m. »
Aia da. Cutia de transfer e pe electric, mufele lor trebuie protejate cu scut. Daca vrei, poti s-o convertesti dupa aia la cutie de transfer cu maneta, gaura in podea e deja facuta chiar si la modelele noi :) si de-acord cu drivetestu'.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline SX4_Sky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #14 : 17.Iun.2012, 11:38:00 p.m. »
Ca sa inteleg bine, se poate cumpara un Jimny VVT 1398 cu schimbare (4x4, 2x4) de la buton si apoi se poate atasa levier, fara nici o problema de siguranta sau fiabilitate?
In felul acesta s-ar obtine un Jimny VVT 1398 cu motor VVT (Euro4) si schimbator manual. Asa este?
 

Offline VAXXi

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #15 : 17.Iun.2012, 11:43:13 p.m. »
Din cate am priceput nu poti sa atasezi levier la cea electrica, se schimba cutia cu totu'. Da' nu vad scopul si sensul acestei manevre.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #16 : 18.Iun.2012, 10:57:31 a.m. »
Ca sa inteleg bine, se poate cumpara un Jimny VVT 1398 cu schimbare (4x4, 2x4) de la buton si apoi se poate atasa levier, fara nici o problema de siguranta sau fiabilitate?
In felul acesta s-ar obtine un Jimny VVT 1398 cu motor VVT (Euro4) si schimbator manual. Asa este?


 Te complici inutil. Mai bine pui un scut sa protejezi cutia de transfer. Oricum, e bine sa il ai acolo daca te dai in teren. Eu am varianta cu levier si tot i-am pus scut.

 PS: capacitatea e 1328  ;)
 
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline SX4_Sky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #17 : 18.Iun.2012, 05:00:04 p.m. »
Buna idee!
Intelesesem ca, in padure-teren rau, sub un Vitara nu se agata nimic si ma intrebam daca e la fel si cu Jimny.

Citesc topicuri Jimny-Vitara, mi-ar prinde bine o masina de munca, cat mai ieftina ca pret-consumabile. As merge pe M13A VVT pentru consum ceva mai mic dar cumva vreau si schimbator manual in loc de butoane.. Ce ma fac daca ajung intr-o apa? :-)

Nu ma intereseaza pentru aventuri, ci pentru drumuri rele, pamant, pe dealuri-vagauni cu treburi. Tot off-road ajunge la un moment desi nu pentru distractie :-)
Un Nissan Patrol ofera comfort dar e prea greu, ramane impotmolit in noroi-zapada.. + taxe mari.  Mitsubishi Shogun/Pinin e tot mare, consuma mult. Alte sugestii. la ce sa ma uit? Multumesc!
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #18 : 18.Iun.2012, 05:15:38 p.m. »
Intelesesem ca, in padure-teren rau, sub un Vitara nu se agata nimic si ma intrebam daca e la fel si cu Jimny.

 Vitara are pe fata suspensie independenta, deci in teren se comporta mai rau decit un Jimny. On-road, Vitara e mai buna fix din acelasi motiv. Orice masina "agata", doar daca leviteaza sau e plimbata intr-un teren prea soft pentru ea.

 Shogun e varianta de Pajero cu volan pe drepta. E bine sa tii minte asta.
 Iti recomand sa deschizi topic separat si sa ne spui acolo constringerile tale: buget, taxe, intretinere, destinatia masinii, etc. Daca vrei un ajutor real, nu veni cu formulari de genul "sa consume cit mai putin, sa aiba taxe mici", etc.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline SX4_Sky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #19 : 18.Iun.2012, 10:47:38 p.m. »
Aha, nu stiam, multumesc.

Multumesc si de sugestie! Dar nu stiu unde sa deschid topicul, pe Vitara sau pe Jimny, unde e mai potrivit, mai "bine-vazut"?