Autor Subiect: Levier vs. butoane.  (Citit de 11426 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline victor.stanica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Levier vs. butoane.
« : 20.Feb.2012, 03:52:24 p.m. »
Salutare,

Sunt nou pe acest forum si viitor posesor de Jimny. Am niste nelamuriri referitoare la masinuta. Stiu ca Jimny a fost imbunatatit de-a lungul timpului si as vrea sa clarific cateva lucruri:

1. Este o diferenta intre sistemul cu levier de 4x4 si butoane in ceea ce priveste fiabilitatea (parca pana in 2004 s-a fabricat cu maneta) ?

2. Este o diferenta intre motorul de 80cp si cel de 85 cp cu VVT in ceea ce priveste consumul, "viata"? (in 2005 parca a fost introdus VVT-ul).

3. Interiorul din 2005 este clar superior celui vechi din punct de vedere al design-ului. Din punct de vedere al functionalitatii este o schimbare ?

Mie imi place mai mult sistemul vechi de 4x4 cu maneta, pare mai solid fiind mecanic tot. Electronica mai are bubite:D. Daca stie cineva unde pot face un test drive cu un Jimny indiferent de versiune ar fi perfect. Multumesc si astept parerile voastre. O zi buna!
  • Suzuki Swift Sport 2013
ex. Renault Clio Expression 1.5 dCi 65 Hp 2003;
ex. Mazda 6 2.0 MZR-CD 143 Hp 2007;
ex. Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V 112 Hp 2007;
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #1 : 20.Feb.2012, 04:22:56 p.m. »
Pai eu cred ca mere sha sha, sha sha.  :D
Ai mei au unul luat de nou din iun. 2008 si au cheltuit doar pe consumabile dar nu a fost lesinat pe off-road.Acum depinde si ce vrei de la masina.
Go Terios!!!:)
 

Offline victor.stanica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #2 : 20.Feb.2012, 04:30:30 p.m. »
Pai nici asta nu o sa fie lesinata, sa zic 85% onroad-15% offroad, poate chiar mai putin pe aratura. Modificari prea curand, nu, in cel mai rau caz niste cauciucuri potente care sa le schimb cand e de distractie.
  • Suzuki Swift Sport 2013
ex. Renault Clio Expression 1.5 dCi 65 Hp 2003;
ex. Mazda 6 2.0 MZR-CD 143 Hp 2007;
ex. Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V 112 Hp 2007;
 

Offline 57

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 30
  • Gen: Bărbat
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #3 : 20.Feb.2012, 04:53:47 p.m. »
Eu am Jimny din 2009. Inca este in configuratie stock, inclusiv cauciucurile. A ajuns in situatii critice de multe ori. Indiferent de suprafata pe care l-am chinuit (namol, zapada, rauri, paduri, etc) nu am avut probleme cu el, nu am fost tractat niciodata. A parcurs linistit trasee pe unde Jeep-ul si Range Rover-ul au avut emotii iar in ce priveste fun-ul ... nu vei zambi in nicio masina la fel de mult. Bafta!
 

Offline >pexic<

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #4 : 20.Feb.2012, 06:05:28 p.m. »
salut, daca vrei sa vezi varianta cu manetuta si esti din BUC imi poti da un mesaj privat, bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #5 : 21.Feb.2012, 11:13:55 a.m. »
1. Este o diferenta intre sistemul cu levier de 4x4 si butoane in ceea ce priveste fiabilitatea (parca pana in 2004 s-a fabricat cu maneta) ?

 Exista diferente in ceea ce priveste "fiabilitatea" in regim off-road. Daca ai un model "cu butoane" se cam cere scut la cutia de transfer (daca faci off-road si altfel decit usor), care sa acopere si partea din spate a cutiei, acolo unde sint servo-motoarele de comanda. La varianta "cu levier" nu ai problema asta, in plus la un levier nu prea are ce sa se strice.
« Ultima Modificare: 21.Feb.2012, 11:29:20 a.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #6 : 21.Feb.2012, 11:18:58 a.m. »
2. Este o diferenta intre motorul de 80cp si cel de 85 cp cu VVT in ceea ce priveste consumul, "viata"? (in 2005 parca a fost introdus VVT-ul).

 Varianta cu VVT are consumul mai bun (cam cu jumatate de litru la mers constant, atentie!), diferenta de putere e practic neglijabila, intrucit e obtinuta din turatie. Motorul fara VVT e limitat la 5500, cel cu VVT la 6000 de ture. Cuplul motor e identic, 110 Nm. Nu sint diferente de fiabilitate intre ele, ambele motoare sint rezistente.
 Legat si de punctul 1, nu vei gasi modele din fabrica cu 4x4 comandat din levier si motor VVT. Eu am ales varianta levierului.
 Varianta actuala are bara fata semnificativ mai jos, deci nu e cea mai buna varianta pt off-road.

Later edit: vad ca softul asta de forum nu stie sa uneasca posturile consecutive daca apartin aceluiasi user.
« Ultima Modificare: 21.Feb.2012, 11:21:18 a.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #7 : 21.Feb.2012, 11:26:49 a.m. »
3. Interiorul din 2005 este clar superior celui vechi din punct de vedere al design-ului. Din punct de vedere al functionalitatii este o schimbare ?

 Este o parere o strict subiectiva si sint multe de zis, atit pro, cit si contra. E unul spre exemplu nu suport bordurile luminate in rosu, asa cum e la modelul din 2005 incoace.
 Functional, dupa 2005 a aparut martorul de rezerva benzina (ala cu pompa de benzina) si mi se pare ca se poate regla intensitatea luminarii bordului.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline victor.stanica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #8 : 22.Feb.2012, 01:01:52 a.m. »
Excelent exemplificat. Multumesc frumos. Asa este, fiecare cu parerea lui. Mai am o intrebare. La cel cu butoane cum este actionata cutia de transfer? Electromagnetic, vacuumatic?
  • Suzuki Swift Sport 2013
ex. Renault Clio Expression 1.5 dCi 65 Hp 2003;
ex. Mazda 6 2.0 MZR-CD 143 Hp 2007;
ex. Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V 112 Hp 2007;
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Levier vs. butoane.
« Răspuns #9 : 22.Feb.2012, 10:14:26 a.m. »
Cred ca , trebuie sa-ti placa masina ...sa faci un drive-test cu ea ,sa o studiezi la interior(sau pe unde vrei) si la sfarsit sa tragi linie.
Go Terios!!!:)