Autor Subiect: Consum swift  (Citit de 107131 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Maioru

Re: Consum swift
« Răspuns #410 : 06.Iun.2011, 08:42:09 a.m. »
Referitor la consum, din ce-am observat la masinile cu CB pe care le-am condus, sa zicem ca ai 110km/ora si 8l consumul instant pe CB, daca faci frana de motor luand piciorul de pe acceleratie si apasand din nou pedala de acceleratie, dar mai usor, consumul instant se duce pe la 5,5-6l ramanand stabilizat daca nu creste turatia. Acest lucru merge doar pe trasele lungi, sa nu depasesti frecvent si sa mergi constant si cred ca toti ati observat acest lucru fara a fi experti.
MAIORU SX4 1,6 GS 4WD S.COPPER-2009
 

Offline DarkDac

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 101
  • Gen: Bărbat
Re: Consum swift
« Răspuns #411 : 06.Iun.2011, 11:17:36 p.m. »
Lucian ai dreptate, poate ma umflu in pene, dar imi mentin parerea ca oamenii nu stiu sa foloseasca frana de motr si chiar e o problema pentru cei care se vaita de un consum mare pentru Swift. Intr-un post viitor am sa explic, din punctul meu de vedere, frana de motor.
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: Consum swift
« Răspuns #412 : 08.Iun.2011, 01:27:04 p.m. »
@DarkDac

Doar curios , ce parere ai despre inertia vehiculului , anticiparea ei si posibilele efecte benefice / sau nu ?
Nu e o provocare , mie mi se pare ca pe aici se da batalia finala pe consum , atunci cand scopul este strict consumul minim , si uitam de orice altceva .
(Am 40.000km acum si 2 ani vechime .)
Cel mai putin am scos in duminica de Paste intre Brasov si Nadlac , 4.7% 2pers si bagaj , ce-i drept eram cam singur pe sosea , chiar fain ...
« Ultima Modificare: 08.Iun.2011, 01:32:14 p.m. de despada »
 

Offline DarkDac

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 101
  • Gen: Bărbat
Re: Consum swift
« Răspuns #413 : 11.Iun.2011, 09:24:28 a.m. »
Despada,
Inertia vehiculului te ajuta sa economisesti carburant doar daca atunci cand masina este in inertie se afla si o treapta de viteza cuplata. Adica ai 100km/h, vezi in fata un alt participant la trafic ca merge cu 80km/h, nu mergi pana in fundul lui si apoi pui frana. Din momentul in care l-ai observat, iei piciorul de pe acceleratie, masina ramane in treapta a 5-a, intervine si frana de motor, masina se franeaza pana ajungi in dreptul lui si din momentul cand ai luat piciorul de pe acceleratie pana in momentul cand ai ajuns aproape de cel din fata si mergi cu aceeasi viteza ca si el, consumul a fost zero.
Adica, daca ai mers 3-400 m cu frana de motor, pe toata distanta asta masina nu a consumat nimic. Daca mergeai cu piciorul pe acceleratie si franai langa cel din fata, pe astia 3-400 m masina consuma carburant.
La fel la coborarea pantelor: masina nu se lasa pe liber, se tine cuplata intr-o treapta de viteza si la fel, consumul este zero.
Trebuie dat la CB setare de consum instant si atunci vezi cel mai bine.
La o depasire: ai accelerat sa depasesti, dupa ce ai depasit nu trebuie neaparat sa calci frana sa resuci viteza, iei doar piciorul de pe acceleratie si plusul de benzina consumat la depasire il recuperezi apoi cu frana de motor.
Cel mai bine iti dai seama daca folosesti eficient frana de motor in drumuri virajate. Il observi pe cel din fata, iar daca la intrarea in curbe el pune frana si tu doar iei din timp piciorul de pe acceleratie fara sa franezi inseamna ca deja folosesti bine frana de motor, economisesti carburant, salvezi placute de frana si discuri.
Un alt detaliu ar fi presiune din pneuri. Umflate ceva mai tare te ajuta dinnou la economisire de carburant. Eu am pneurile subtiri, de 165. Am cam 2,8-3 bari in ele. Cam deranjant in oras dar economic atat urban cat si extraurban. La Loganul de la servici dupa ce am ridicat presiune in pneuri de la 2-2,5 la aproximativ 2,8 am scazut consumul, in acelasi stil de condus cu 0,5-1%. Scade un pic confortul, dar faci economie
PS: cu cat folosesti mai putin frana de picior si mai mult frana de motor economisesti maxim

Incearca si vezi daca ti se potriveste stilul asta de condus
 

Offline allex010

Re: Consum swift
« Răspuns #414 : 11.Iun.2011, 12:02:34 p.m. »
Daca mergi linistit poti sa scoti 5,2% in masura in care masina va fi incarcata.

Pe drumul Brasov - Bucuresti am scos eu 5.3% cu 4 adulti, un bebe in scoica, portbagajul plin si AC pornit. Am mers constant cu 70 km/h in localitati si 100 km/h in afara.
SS 1.3 GS, negru
 

Offline roberto

Re: Consum swift
« Răspuns #415 : 12.Iun.2011, 09:01:17 a.m. »
Constanta-Konstantin & Elena (BG), 158km, 3 persoane, bagaje full, consum final 5.8%.
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline koalu

Re: Consum swift
« Răspuns #416 : 14.Iun.2011, 12:10:38 p.m. »
Bucuresti - Balcic si retur (cu bac-ul din Calarasi) 600 km, 3 persoane, bagaje, ac pornit 80% din timp , consumul la pompa a fost de 5.7 %
Mers usurel...50-60 in localitati, 70-80 in afara si 100 pe autostrada.
Suzuki Swift 1.3 GLX
 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: Consum swift
« Răspuns #417 : 14.Iun.2011, 04:35:44 p.m. »
Bucuresti-Pitesti-Campulung-Zarnesti-Rasnov-Poiana Brasov-Predeal-Sinaia (cu ambuteiaj de vreo 20 de min, se lucreaza la intrare dinspre Posada)-Bucuresti
aprox 550 de km, 2 persoane cu bagaj moderat, fara A/C 5.9l/100. Mers relaxat cu viteze legale. E mai mult decat ok.
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: Consum swift
« Răspuns #418 : 15.Iun.2011, 02:04:08 p.m. »
@DarkDac

Iti prezint mai jos raspunsurile mele in privinta unor situatii aduse in discutie .

Despada,
Inertia vehiculului te ajuta sa economisesti carburant doar daca atunci cand masina este in inertie se afla si o treapta de viteza cuplata.

_
R: OK .Se aplica la Suzuki si altele din generatia noua . Complet gresit  :baston: daca consideram o masina pe carburatie in care  nici o frana de motor nu va genera o turatie sub cea de ralanti , care presupun ca esti de acord ca este cea mai economica . La Dacie coborarile line pe anumite sectoare de drum puteau fi atacate cu transmisia decuplata ...si savurand INERTIA cat de mult se putea , atat timp cat nu ii incurcai pe altii .
_

Adica ai 100km/h, vezi in fata un alt participant la trafic ca merge cu 80km/h, nu mergi pana in fundul lui si apoi pui frana. Din momentul in care l-ai observat, iei piciorul de pe acceleratie, masina ramane in treapta a 5-a, intervine si frana de motor, masina se franeaza pana ajungi in dreptul lui si din momentul cand ai luat piciorul de pe acceleratie pana in momentul cand ai ajuns aproape de cel din fata si mergi cu aceeasi viteza ca si el, consumul a fost zero.
Adica, daca ai mers 3-400 m cu frana de motor, pe toata distanta asta masina nu a consumat nimic. Daca mergeai cu piciorul pe acceleratie si franai langa cel din fata, pe astia 3-400 m masina consuma carburant.

_
R: OK , Si cine ti-a impins masina pe cei 3-400 m ?? Motorul nu , ca el a consumat 0 ....tu nu , oare atunci nu cumva INERTIA(si nu frana ta de motor) ? :baston:
_

La fel la coborarea pantelor: masina nu se lasa pe liber, se tine cuplata intr-o treapta de viteza si la fel, consumul este zero.
Trebuie dat la CB setare de consum instant si atunci vezi cel mai bine.

_
R: La vale ,la fel motorul tau consuma 0 , tu esti la volan iar masina se deplaseaza fiindca exista o combinatie intre energia ei potentiala daca pornesti de pe loc si eventual INERTIA castigata(si nu frana ta de motor) :baston: in timpul deplasarii la vale ..
_

La o depasire: ai accelerat sa depasesti, dupa ce ai depasit nu trebuie neaparat sa calci frana sa resuci viteza, iei doar piciorul de pe acceleratie si plusul de benzina consumat la depasire il recuperezi apoi cu frana de motor.
Cel mai bine iti dai seama daca folosesti eficient frana de motor in drumuri virajate. Il observi pe cel din fata, iar daca la intrarea in curbe el pune frana si tu doar iei din timp piciorul de pe acceleratie fara sa franezi inseamna ca deja folosesti bine frana de motor, economisesti carburant, salvezi placute de frana si discuri.
Un alt detaliu ar fi presiune din pneuri. Umflate ceva mai tare te ajuta dinnou la economisire de carburant. Eu am pneurile subtiri, de 165. Am cam 2,8-3 bari in ele. Cam deranjant in oras dar economic atat urban cat si extraurban. La Loganul de la servici dupa ce am ridicat presiune in pneuri de la 2-2,5 la aproximativ 2,8 am scazut consumul, in acelasi stil de condus cu 0,5-1%. Scade un pic confortul, dar faci economie

_

R: ORICE SOC care nu este amortizat de anvelopa se propaga in sistemele/componentele vehiculului ...directie , articulatii , bucsii etc  :fluier:(Aici e optiunea fiecaruia , platim mai mult la benzina sau la service , sincer nu am calculat ce e mai rentabil fiindca nu ma pricep )
_


PS: cu cat folosesti mai putin frana de picior si mai mult frana de motor economisesti maxim

_
R: Am citit si eu in niste carti mai vechi in care mai explicau si cum se repara o dacie etc ..oricum imi suna cunoscut  ;)
_

Incearca si vezi daca ti se potriveste stilul asta de condus

_
R: ;) Promit ca asa voi face daca si tu recunosti ca prin propria ta argumentare , in loc sa ma contrazici , de fapt mi-ai dat dreptate , in mod neintentionat ,  in cel putin 2 situatii alese de tine pentru exemplificare .
_
« Ultima Modificare: 15.Iun.2011, 02:28:36 p.m. de despada »
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Consum swift
« Răspuns #419 : 15.Iun.2011, 05:48:20 p.m. »
Am incercat si eu stilul asta de condus cu cat mai multe frane de motor si chiar functioneaza. Asta pe SX4 , oricum se cunoaste diferenta la consum, la viteze de 100km/h constant am scos 5,2 d-apoi cu 70-80 km/h..
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black