0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Daca mergi linistit poti sa scoti 5,2% in masura in care masina va fi incarcata.
Despada,Inertia vehiculului te ajuta sa economisesti carburant doar daca atunci cand masina este in inertie se afla si o treapta de viteza cuplata. _R: OK .Se aplica la Suzuki si altele din generatia noua . Complet gresit daca consideram o masina pe carburatie in care nici o frana de motor nu va genera o turatie sub cea de ralanti , care presupun ca esti de acord ca este cea mai economica . La Dacie coborarile line pe anumite sectoare de drum puteau fi atacate cu transmisia decuplata ...si savurand INERTIA cat de mult se putea , atat timp cat nu ii incurcai pe altii ._Adica ai 100km/h, vezi in fata un alt participant la trafic ca merge cu 80km/h, nu mergi pana in fundul lui si apoi pui frana. Din momentul in care l-ai observat, iei piciorul de pe acceleratie, masina ramane in treapta a 5-a, intervine si frana de motor, masina se franeaza pana ajungi in dreptul lui si din momentul cand ai luat piciorul de pe acceleratie pana in momentul cand ai ajuns aproape de cel din fata si mergi cu aceeasi viteza ca si el, consumul a fost zero.Adica, daca ai mers 3-400 m cu frana de motor, pe toata distanta asta masina nu a consumat nimic. Daca mergeai cu piciorul pe acceleratie si franai langa cel din fata, pe astia 3-400 m masina consuma carburant._R: OK , Si cine ti-a impins masina pe cei 3-400 m ?? Motorul nu , ca el a consumat 0 ....tu nu , oare atunci nu cumva INERTIA(si nu frana ta de motor) ? _La fel la coborarea pantelor: masina nu se lasa pe liber, se tine cuplata intr-o treapta de viteza si la fel, consumul este zero.Trebuie dat la CB setare de consum instant si atunci vezi cel mai bine._R: La vale ,la fel motorul tau consuma 0 , tu esti la volan iar masina se deplaseaza fiindca exista o combinatie intre energia ei potentiala daca pornesti de pe loc si eventual INERTIA castigata(si nu frana ta de motor) in timpul deplasarii la vale .._La o depasire: ai accelerat sa depasesti, dupa ce ai depasit nu trebuie neaparat sa calci frana sa resuci viteza, iei doar piciorul de pe acceleratie si plusul de benzina consumat la depasire il recuperezi apoi cu frana de motor.Cel mai bine iti dai seama daca folosesti eficient frana de motor in drumuri virajate. Il observi pe cel din fata, iar daca la intrarea in curbe el pune frana si tu doar iei din timp piciorul de pe acceleratie fara sa franezi inseamna ca deja folosesti bine frana de motor, economisesti carburant, salvezi placute de frana si discuri.Un alt detaliu ar fi presiune din pneuri. Umflate ceva mai tare te ajuta dinnou la economisire de carburant. Eu am pneurile subtiri, de 165. Am cam 2,8-3 bari in ele. Cam deranjant in oras dar economic atat urban cat si extraurban. La Loganul de la servici dupa ce am ridicat presiune in pneuri de la 2-2,5 la aproximativ 2,8 am scazut consumul, in acelasi stil de condus cu 0,5-1%. Scade un pic confortul, dar faci economie_R: ORICE SOC care nu este amortizat de anvelopa se propaga in sistemele/componentele vehiculului ...directie , articulatii , bucsii etc (Aici e optiunea fiecaruia , platim mai mult la benzina sau la service , sincer nu am calculat ce e mai rentabil fiindca nu ma pricep )_PS: cu cat folosesti mai putin frana de picior si mai mult frana de motor economisesti maxim_R: Am citit si eu in niste carti mai vechi in care mai explicau si cum se repara o dacie etc ..oricum imi suna cunoscut _Incearca si vezi daca ti se potriveste stilul asta de condus_R: Promit ca asa voi face daca si tu recunosti ca prin propria ta argumentare , in loc sa ma contrazici , de fapt mi-ai dat dreptate , in mod neintentionat , in cel putin 2 situatii alese de tine pentru exemplificare ._