Salut ,
Mai in gluma , dar totusi avand sens
Cred ca pe 4 roti de rezerva consumul e cel mai mic , fiindca pata de contact e mai mica decat la rotile cu jante de aliaj (late) , in plus dantura rotii de rezerva e inexisistenta , profilul acesteia fiind de rezistenta minima la inaintare (ce-i drept max 80km/h impusi de constructor insa posibil sa fie indicata o valoare fortata in jos ce include si vreo limita de siguranta de vreo 20km/h) , in plus ca argument , profilul rotii de rezerva seamana mult pe zona de contact cu profilul cauciucului unei biciclete de curse ...
Sunt sigur ca la cap franare pe astfel de jante e nasoala treaba , mai ales daca discutam si de ceva praf usor udat pe asfalt de o ploaie in faza de inceput , insa strict in oras unde nu prea ajungi la 80 , ar fi optiunea cea mai ok dpdv al consumului , insa estetic ar fi o crima
Profil similar de cauciucuri ca la rezerve la Swift se mai poate intalni pe tractoarele Universal xxx facute la BV si care au pastrat anvelopele originale , pe fata . Pe spate aveau anvelope danturate bine , iar pe fata dintii lipseau complet de pe anvelopa , tocma din aceleasi considerente de rezistenta la inaintare >pe teren arabil si nu numai )