Salut ,
Si cam la aceste turatii o sa avem max de CP la ma toate , pe "zona de masini accesibile" in sensul ca din cate stiu taxele sunt mai ok pt masini pana in 1.4cmc si la cmc-ul asta mai greu de obtinut CP max la 1500 rpm avand in vedere caroseria + masa utila . Ca sa scoti la 1500 rpm e nevoie de un exces de "dotari" si excesul asta inseamna cmc mai mare , suflanta , VVT pe ambii arbori cu came , poate admisie complet variabila controlata direct la valva de aer ( vezi Valvetronic BMW ) si nu doar din clapeta de aer etc .
Cu totii stim ca elementele acestea in plus costa .
Legislatia in mare parte determina constructori de automobile sa tuneze produsul finit dupa legislatie astfel incat produsul sa se vanda ....
Cumparatorul econom se uita la pret ,consum , consumabile , dotari ...insa si la cheltuielile de operare a vehiculului care multe depind de cmc , casco , rca , impozit , taxe la inmatriculare , si poate or mai fi .
Nu e o opine de expert , doar am incercat sa adaug ceea ce am inteles eu din felul in care producatorii isi realizeaza produsul .