Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66707 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #90 : 16.Feb.2012, 10:08:20 p.m. »
Confirm,

Miros "neidentificat" de ceva incins in habitaclu la manevre in zapada.
Am SX4 cu FWD, 1,6 Benzina, deci nu ma confrunt cu 4x4 Lock sau ceva de genu'.
Nu fac manevre in care turez ca imbecilu' prin zapada ca stiu ca ma afund.
Nu am ramas blocat nicaieri in Bucuresti pe zapada asta si am intrat acolo unde mai intrau doar 4x4 de la mama lor. Rabdare si indemandare si intri si iesi de oriunde.

Acum, eu merg cu ESP in permanenta ON pentru ca fara el masina e un fel de sanie. Este foarte bine gandit sistemul si m-a tinut mergand prin zapada atunci cant alte masini cu tractiune fata "dadeau in gol".
Distribuie cuplul pe roata cu cea mai mare aderenta. Insa dupa 25 de sec. de mers in treapta intai, la 2000 rpm apare mirosul. Fara ESP pornit nu faci decat sa turezi la nesfarsit si sa te inpotmolesti.

Long live SX4! cu tot cu ambreajul ei :D
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline cezarm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 44
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #91 : 17.Feb.2012, 02:22:56 p.m. »
Sorry daca nu am voie dublu post .
Am cautat pe gugle si mi-am dat seama ca nu numai ale noastre miros asa. Acum nu am avut rabdare sa citesc daca se si strica sau doar miroase dar la o mica cautare dupe "burning clutch in snow " si "clutch burnt in snow " (daca aveti rabdare puteti sa va uitati si voi) apar urmatoarele masini : jeep , mini , subaru, toyota.

Stai sa vezi la Subaru ce tare pute, zici ca-i ou clocit sau cam asa ceva. Ce este bine este ca-ti atrage atentia ca este ceva nasol si sa nu mai insisti. La Outback-ul 2008-2009 , cei cu diesel si-au schimbat ambreiajele in proportie de cca 70% (care mai devreme, care mai tarziu in functie de exploatator). Problema a fost semirecunoscuta de Subaru dar grecii de la noi schimbau pe garantie doar la clienti mai agresivi. La mine la benzinica, mi-a trebuit ceva timp sa ma obisnuiesc si de multe ori l-am incins cand am incercat sa urc o bordura, nu vorbesc de iesitul din zapada. Intre timp am invatat sa folosesc reductorul de turatie si de atunci nu mai am probleme. Tot ca sa protejez ambreiajul folosesc reductia chiar si cand sunt intr-un ambuteiaj. Cu Mini, fratele meu are un Mini Cooper John Works 2009 (211CP din 1,6l) si la 50000 a ramasa fara ambreiaj ei si cei de la BMW i l-au schimbat pe garantie.
Subaru Outback 2007
 

Offline dparaskiv

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #92 : 18.Feb.2012, 08:25:49 a.m. »
Salut!
Sa va spun si eu o poveste... trista dar adevarata!

Acum cateva zile cand a dat zapada a' mare am plecat cu SX4 meu de care pana acum eram tare mandru inciuda unor mici inconveniente aparute in cei 2 ani si 6 luni de cand il am si il conduc zilnic. Inainte de toate este important de stiut ca masina a fost oarecum imbunatatita cu scut la motor, roti de iarna (jante + cauciucuri) inca de la achizitie si nu am ratat nici una dintre reviziile prevazute. De asemenea inainte de SX4 am mai avut in posesie pe langa clasicele dacia si oltcit un Swift GLX. De condus am mai condus de la loganul tatei pana la spark, matix, tico, skoda etc. Cu toate acestea nu ma consider decat un posesor de carnet obisnuit si mai mult un sofer cu unstil de condus cu o plaja intre prudent si sportiv. Ceea ce imi place insa este sa imi cunosc masina pe care o conduc in mod frecvent si sa stiu ce sa ii cer.

Acestea fiind conditiile iata ce s-a intamplat. La zapada cea mare masina mea a stat in parcarea de la munca toata ziua si in locul ei am gasit un mare morman de zapada. Am dezapezit-o. Am lasat mototul sa se incalzeasca si apoi cu manevre civilizate de balans am iesit dintr-o zapada multistrat care acum trecea binisor de jumatate de metru. A venit ziua doi... adica, daca nu ma insel 15 sau 16 februarie cand am parcat cam in acelasi loc. Zapada tot mare... De nins doar putin... Seara aceiasi poveste, numai ca de data aceasta masina nu se mai dadea dusa. Am fortat un pic, doar un pic si instantaneu am deschis portierele si eu si sotia mea si am sarit in zapada! Un fum dens inconjura masina si era masiv in habitaclu. Nu ardea nimic insa misorea groaznic a ferodou. Incetul cu incetul, cu gemurile deschise am iesit. Sa nu ma credeti masochist sau egocentric. Am parcat in acelasi loc pentru ca era singurul mai curat (asa il lalasem eu cu o seara inainte). Ei bine tot drumul spre casa (aprox 20 de km) am mers in frig cu gemurile deschise. Ambreiajul patina urca turometrul la peste 4000 de ture cu toate ca abia acceleram apoi scadea brusc si agata ambreiajul si masina se misca...

Concluzia: ambreiajul cu totul sau oricare dintre componente s-a facut praf, acum masina are o cursa de ambreias de este suficient sa ating pedala si schimb vitezele... Iar eu sunt extrem de revoltat ca la mai putin de 40000Km, cu aproximatie 38300 un ambreiaj, al unei masini pe care am ingrijit-o cu toata atentia, fiind prima masina noua, pentru care am facut mari eforturi pentru ca am vrut o masina cu care sa nu am griji pe drumurile proaste ale patriei, revin: un ambreiaj protejat si nefolosit decat de mine care desi nu sunt un mare sofer am condus peste 200.000km cu diverse masini, am mers cu un nenorocit de oltcit luat la mana a doua peste 70.000 fara sa ii fac nimic in afara de consumabile si benzina, acum, o masina nou nouta la primul hop da in nas!

Si stiti ce ma revolta si mai mult? ceea ce spun colegii de forum aici, ca in romania este imposibil sa repari ambreiajul pe garantie pe baza de viciu de utilizare! ma simt oarecum tradat de o masina in care am crezut... Astazi sper sa pot sa duc masina la autonet sa ii fac o constatare sa vad ce s-a intamplat de fapt... dar am deja mari indoieli... Voiam ca urmatoarea masina peste un an doi sa fie Grand vitara dar daca vecinii si prietenii nostri unguri fac prostii pe la spatele japonezilor... cred ca o sa ma reprofilez cu toata parerea de rau. Si nici nu stiti ce amintiri frumoase aveam pana mai ieri cu SX4, ce calatorii interesante...

Este normal? 38.300 de km si ambreiaj distrus?

Scuze pentru logoree... Eu nu scriu des, citesc, ma informez si rar intervin dar acum nu am mai putu rezista. Ma doare si sunt dezamagit sincer de una dintre masinile despre care credeam ca este printre cele mai fiabile batand marci mult mai importante prin simplitate, eleganta si utilitate. Acum nu mai pot sa cred....

Cu respect pentru toti componentii acestei comunitati,
Daniel
Way of life?
Make love (in the morning... ) not war!
 

Offline bogogica

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #93 : 18.Feb.2012, 09:01:54 a.m. »
Pacat de marca ce are totusi un renume bun pe plan mondial ca "pseudoservice-urile reprezentantelor" din Romania sunt absolut execrabile in Romanica noastra. Acum stau si ma intreb de ce oare. Acum vreo 3 ani am avut probleme cu ambreiajul de la Chevrolet Aveo (cand atingeam usor pedala de ambreiaj se auzea un mic suierat). M-am dus la reprezentanta, Radacini-Vitan. Initial doar mi-au intins cablul de ambreiaj si au spus ca s-a rezolvat. Am luat masina si am dat o tura cu ea, revenind in service. Am reclamat aceeasi problema, doar ca de data aceasta am luat cu mine un mecanic pentru ai arata exact ceea ce aueam eu. Asta a fost tot, problema sa rezolvat PE GARANTIE prin inlocuirea rulmentului de presiune.
Deci revin, daca aceeasi firma, Radacini, pentru o marca poate face reparatii pe garantie si poate recunoaste un defect anormal la o piesa "consumabila" pentru Suzuki de ce nu este similar? Nu cumva este stiuta calitatea indoielnica a masinilor si le este impusa o politica dusa in toate tarile de mana a 2-a?
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #94 : 18.Feb.2012, 12:43:19 p.m. »
Dupa raspunsul lui @dparaskiv eu sincer m-am sucarit.
Am citit tot postul si am vazut ca cei cu 2WD nu au intalnit inca problema "pierderii" ambreajului in primii 50.000 km. Majoritate vad ca sunt cei care au 4WD. Am mai citit ca ambreajul este subdimensionat pentru masina noastra ( mai multe pareri parca ) si am mai citit foarte multe topicuri in care ne laudam achizitia pentru raportul calitate,dotari/pret pe care am avut norocul sa-l intalnim.
Am o mare admiratie pentru masinile jaoponeze si pentru SX-ul meu care e chiar productie 2011 si sper sa nu sufere de aceleasi simptome.
Totusi, mirosul l-am simtit si eu. Sunt un sofer informat, stiu cum miroase un ambreaj cald sau prajit, stiu cum trebuie ingrijit pentru a-i prelungi viata, dar 50k KM si ambreaj dus e o mare problema de calitate. E, in opinia mea, bataie de joc.
Hai sa mai facem un poll, sa vedem care dintre noi a schimbat ambreajul in "prima parte a vietii" masinii. Nu de alta dar macar sa stim la ce sa ne asteptam. Eu unul le dau cu ea in cap daca imi "crapa" ambreajul in curand. Am aproape 15k km cu masina si simt miros de ambreaj incins in 5 minute de manevra prin zapata. Hai ma ce dracu'. Vin de pe o Fiesta cu peste 130k km care nici macar iz de ambreaj incins nu a transmis vreodata. Ce-i drept a inceput sa patineze si l-am schimbat, dar de abia dupa o carca de KM si la mine, al 3-lea proprietar.
Ce raport calitate/pret mai putem imputa daca piese mecanite ( fie ele si consumabile ) au deficiente ( bucse bara antirului, ambreaj) atat de devreme in viata masinii?

Imi iubesc masinutza sincer si sper sa fiu printre norocosii care nu isi schimba parerea despre japonezele astea.

P.s: ma duc s-o mai lustruiesc o data :D
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #95 : 18.Feb.2012, 01:48:57 p.m. »

A inceput si la mine sa miroasa azi, dupa cateva manevre de parcare. Tocmai ma bucuram ca pana acum am reusit sa ies si sa parchez prin zapada fara nicio problema. Am lasat usa deschisa vreo 2 minute si s-a risipit mirosul. Sunt curios daca mai observ ceva zilele viitoare...
Grow up.
 

Offline costin_bad

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #96 : 18.Feb.2012, 08:58:34 p.m. »
Desi am "lucrat"azi prin zapada, ca sa o scot din locul de parcare plin de nameti, si nu a avut aderenta pe toate 4 rotile (patina pe stanga fata si la marsarier dreapta spate) pana nu am curatat bine pe sub roti si dedesubt, ambreiajul nu a avut probleme, nici nu a mirosit a incins. Am facut balans tot timpul, nu am rotit rotile la infinit.
Asta ca sa mai ridic moralul celorlalti...
Citat
de multe ori l-am incins cand am incercat sa urc o bordura
E prima data cand aud ca se poate incinge ambreiajul de la urcatul bordurii... Si am urcat borduri.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #97 : 18.Feb.2012, 10:32:53 p.m. »
Ambreajul se farima in momentul in care discul de presiune NU este in totalitate lipit de placa de presiune si de volanta. Cind UNUL din cele 3 elemente sint putin distantate (disc-volanta sau disc-placa prin care apare o diferenta de turatie intre vilbrochen si priza cutiei de viteze) si se produce patinarea discurilor de frictiune, ambreajul, prin turarea motorului incepe sa se infierbinte si sa patineze din ce in ce mai mult; este asemanatoare ca si patinare placutelor de frina pe discuri cind se coboara o panta lung doar in frina de serviciu.
Daca insistenta nu este de lunga durata, dupa racire, ambreajul e posibil sa-si revina.

La urcarea bordurilor, sint unii care, ca sa evite socul dintre roata si bordura, aduc roata pina la atingerea bordurii dupa care accelereaza motorul tinind piciorul pe pedala de ambreaj producind astfel patinarea lui.

La zapada sau gheata, daca rotile patineaza in aceeasi turatie cu cutia de viteze (rupere aderenta) iar pedala de ambreaj este lasata libera, ambreajul NU are de suferit.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #98 : 20.Feb.2012, 10:12:39 a.m. »
Citat din mesajul lui Chips: "Am citit tot postul si am vazut ca cei cu 2WD nu au intalnit inca problema "pierderii" ambreajului in primii 50.000 km. Majoritate vad ca sunt cei care au 4WD."
        

          Da-mi voie sa te contrazic, eu am initiat subiectul asta si inca de la inceput am descris intregul fenomen cu are m-am confruntat. SX-ul meu este 1.5 benzina 2WD si mi-a cazut rulmentul de presiune la numai....25000km. Am reparat-o, dar acum, la plecarea de pe loc, atunci cand inca este rece motorul, eliberez usor ambreiajul(ca intotdeauna), accelerez, si pleaca in zgaltaieli. Am incercat in toate felurile, sa eliberez mai repede, sa accelerez mai tare, dar face la fel. Dupa ce se incalzeste nu mai face asa. Ce o mai fi? Sa ma anunte ca mai cade ceva pe acolo? Deja ma lasa nervii. Oricum am spus-o si repet: NU sunt multumit de "performantele" masinutei asteia. Apar tot felul de probleme si daca " te porti cu manusi" cu ea, lucru care la alte marci nu se intampla( si aici fac referire la VW Passat pe care il detin de 7 ani, fabricatie 2003. Dar asta e, iti mai iei si teapa, uneori.
« Ultima Modificare: 20.Feb.2012, 10:24:44 a.m. de sorin iulian »
 

Offline shogom

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 71
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #99 : 20.Feb.2012, 12:08:15 p.m. »
pentru a nu urca bordura(mai ales cele mai inalte, nou schimbate) trebuie sa stai in treapta 1 si sa urci cu oarecare viteza.Asta poate afecta destul de serios janta si daca ai noroc" faci si pana.Nu mi se pare o idee proasta sa lipesti roata de bordura si dupa aceea sa turezi un pic(e drept, controlezi masina din pedala de ambreiaj).Asta in limite rezonabile,adica nu mai mult de  3-5 secunde pentru fiecare roata.
 
 Cat despre iesitul din nameti, lipsa reductorului te obliga sa te joci" cu ambreiajul.Varianta sfanta" e balansul...dar cand stii ca ai 4wd parca nu vrei sa fii in aceeasi barca cu 2wd-istii  :)