Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66690 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #370 : 26.Ian.2015, 12:45:19 p.m. »
Scuze ca ma bag si eu in discutie, dar posibil sa fie o mica incurcatura de inteles la mijloc...

Din ce am mai citit, exista (cel putin) doua abordari privind implementarea sistemelor ESP&TC la automobile:
- la masinile mai simple (cum 'ie' Suzukile noastre), ESP-ul include si TC(=Traction Control), dezactivarea ESP-ului ducand si la dezactivarea TC-ului;
- la masinile mai complexe/sportive (de exemplu BMW), exista posibilitatea dezactivarii ESP-ului, cu sau fara pastrarea TC-ului.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #371 : 26.Ian.2015, 07:15:45 p.m. »
Pentru SX4 cu ESP, dezactivarea ESP-ului duce la dezactivarea TC-ului.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #372 : 29.Ian.2015, 02:52:43 p.m. »
deci dezactivarea ESP e recomandata doar cand 4x4 permanent sau nici atunci?

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #373 : 29.Ian.2015, 02:57:46 p.m. »
deci dezactivarea ESP e recomandata doar cand 4x4 permanent sau nici atunci?


Este recomandată decuplarea ESP la utilizarea modului 4x4 LOCK din câte ştiu eu. Iar acest regim se utilizează doar pentru a ieşi din noroi / zăpadă / nisip, unde regimul 4x4 AUTO nu face faţă.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #374 : 04.Feb.2015, 09:16:06 a.m. »
Pai esp-ul iti blocheaza roata care se invarte mai mult, probabil una care aluneca, ca sa ajute roata cu tractiune. De ce sa bagi putere intr-o roata care nu te ajuta?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #375 : 04.Feb.2015, 09:33:09 a.m. »
Frana (ESP) + Acceleratie=Moartea transmisei

Te-ar ajuta ESP, insa ar transforma ambreiajul in fum.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #376 : 04.Feb.2015, 10:01:33 a.m. »
Asta am inteles dar in conditii de trafic normal? ca tot frana pui si e pe toate 4 rotile. Eu ma gandesc doar la traseul de azi cu intersectii, semafoare, giratorii, etc. De ce nu se duce ambreiajul toata vara si iarna dupa o iesire din zapada, e varza (murata)? Suspectez ca e un cumul de conditii, nu doar esp.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #377 : 04.Feb.2015, 10:04:55 a.m. »
@migabi: cred ca-l poti 'rezolva' si in cursul verii, daca te bagi cu el prin noroi/mocirla si-l fortezi cu ESP On...

LE: personal, nu consider ambreiajul de pe SX4-ul in posesie ca fiind chiar atat de fragil - am ajuns la 67k km si inca merge; asta in conditiile in care conduc predominant la orele de trafic infernal in Bucuresti si l-am fortat si eu de vreo doua ori iarna, suficient cat sa miroasa...
« Ultima Modificare: 04.Feb.2015, 10:07:56 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #378 : 04.Feb.2015, 10:28:27 a.m. »
Simultan? Nu pune nimeni frana cu stangul in timp ce cu dreptul sta pe acceleratie, decat la raliu.  ESP franeaza in timp ce accelerezi, nu pe decelerare cum se intampla in trafic cand franezi, cand oricum masina nu merge in 4x4.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #379 : 10.Aug.2016, 01:41:50 p.m. »
Perfect de acord că „liniuțele” au făcut să sucombe ambreiajul înainte de termen, de acord în mare parte și cu statisticile DEKRA, dar ... chiar dacă sunt mașinuțele noastre am putea să ne călcăm un pic pe inimă și să recunoaștem că nu greșesc cei ce spun că ambreiajul este subdimensionat !
Mai ales pentru varianta 4x4. Nu mă pot pronunța în legătură cu calitatea materialelor folosite.
Nu îmi dau seama dacă se poate monta un ambreiaj mai trainic, cred că este o problemă ce ține de tunning, ceea ce înseamnă că @Trixi ne-ar putea „lumina” în această privință...

Mi s-a aprins leduletul vazand astazi cautarile unui coleg. O masinuta ceva mai mica si mai usoara, cu motor de 1,4 are disc de ambreiaj cu diametru exterior de 215 ori 240 mm, functie de anul de fabricatie. Asta imi intareste convingerea ca ambreiajul de la SX4 este subdimensionat.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain