Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66687 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline little_d

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 90
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 Navi
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #360 : 25.Ian.2015, 10:34:45 a.m. »
mie mi se intampla sa nu intre intr-a i-a doar cand e motorul rece si la fel, bag a ii-a si accelerez mai tare.
La fel si eu in panta tot cu a ii-a pornesc.
@cristidav
panta inseamna vale, rampa inseamna urcare, deci nu in urcare plecam cu a doua, ci in coborare(in panta)
Vedeti ce poze am mai facut pe fotonik.ro
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #361 : 25.Ian.2015, 10:37:18 a.m. »
Si in panta, si in a doua ?
Panta = coborire;
Rampa = urcare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #362 : 25.Ian.2015, 10:41:53 a.m. »
E serios.
A mai fost o discutie pe tema rampa vs. panta.



Unii considdera ca panta este numai la coborare.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #363 : 25.Ian.2015, 10:47:45 a.m. »
A mai fost o discutie pe tema rampa vs. panta.
  :)  Scuze pt lamurire dar pina se edifica omul in "cautare", am zis ca 4 cuvinte sint deajuns.


P.S. Moderatorul poate sterge tot ce-i inutil  (mesajele mele)  ;) [size=78%]. [/size]
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #364 : 25.Ian.2015, 11:42:53 a.m. »
A, by bad ! Asa da, in panta mai merge... Am incurcat-o cu rampa :) M-am speriat ca sunteti maniaci... :))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline bogogica

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #365 : 25.Ian.2015, 08:45:49 p.m. »
.... Esp-ul taie alimentarea, nu franeaza rotile, fapt care putea duce la incingerea ambreiajului, ....
@Laur,
Afirmatia ta este cat se poate de gresita. ESP-ul exact asta face. Franeaza roata ce incepe sa derapeze, lasand tractiunea sa lucreze pe cealalta/celelate roti (in cazul tractiunii integrale).

Cine nu ma crede poate citi si aici.

Tocmai de aceea si mirosul de ambreiaj incins la cele mai mici derapaje pe zapada/etc....
 

Offline laur

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #366 : 26.Ian.2015, 09:06:05 a.m. »
@Laur,
Afirmatia ta este cat se poate de gresita. ESP-ul exact asta face. Franeaza roata ce incepe sa derapeze, lasand tractiunea sa lucreze pe cealalta/celelate roti (in cazul tractiunii integrale).

Cine nu ma crede poate citi si aici.

Tocmai de aceea si mirosul de ambreiaj incins la cele mai mici derapaje pe zapada/etc....
Te rog sa ma crezi ca stiu ce vorbesc. In cazul in care ramai intepenit si nu decuplezi sistemul ESP (care include ASR-antipatinare si ESP-antiderapaj, partea de asr nu te lasa sa invarti rotile, PENTRU CA TAIE ALIMENTAREA, pana la o turatie la care rotile pot avea aderenta. Partea de ESP franeaza intradevar rotile, dar atunci cand in deplasare derapezi sau pierzi controlul, sistemul incercand sa stabilizeze masina si franand roata opusa derapajului : daca tu derapezi spre stanga, reactia ta este de a indrepta masina, caz in care esp franeaza cum crede ca este mai bine pentru pastrarea directiei.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2015, 09:16:34 a.m. de laur »
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #367 : 26.Ian.2015, 09:31:48 a.m. »
SX4 nu are ESP dar la smart pune frana, (caraie ABS-ul) daca derapeaza rotile pe loc, cu volanul drept, adica fara nici un alt indiciu necesar declansarii ESP (unghi volan, senzor YAW).


Ajuta un pic pt ca distribuie mai bine cuplul motor catre toate rotile motoare. Daca doar taie gazul, roata care patineaza are sanse sa patineze in continuare.




« Ultima Modificare: 26.Ian.2015, 09:37:03 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline laur

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #368 : 26.Ian.2015, 11:57:18 a.m. »
SX4 nu are ESP dar la smart pune frana, (caraie ABS-ul) daca derapeaza rotile pe loc, cu volanul drept, adica fara nici un alt indiciu necesar declansarii ESP (unghi volan, senzor YAW).


Ajuta un pic pt ca distribuie mai bine cuplul motor catre toate rotile motoare. Daca doar taie gazul, roata care patineaza are sanse sa patineze in continuare.
Clar vorbesc in cunostinta de cauza. SX4, nu ca nu are ESP, nu toate variantele au ESP. Chestia cu franarea rotilor este un sistem probabil mai vechi, asr-ul modern lucreaza asupra managementului motorului. Exemplu practic, proba facuta de mine : am decuplat 4x4, ramanand tractiunea pe fata. Am incercat sa urc o rampa. Rotile au inceput sa patineze, am apasat acceleratia la maxim iar turatia motorului a ramas la un nivel fix. De ce motorul nu s-a oprit daca se franeaza rotile, ce se intampla daca ai ceva viteza si intri pe o portiune alunecoasa, rotile pierd aderenta si ASR-ul lucreaza franand rotile nu reducand alimentarea ca si cum tu nu mai actionezi pedala de acceleratie, pentru a avea loc frana de motor. Atunci nici ESP-ul nu te mai salveaza Eu pun capat discutiei aici pentru ca stiu ce vorbesc, fiind documentat referitor la SX4 SI SEDICI.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2015, 12:05:38 p.m. de laur »
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #369 : 26.Ian.2015, 12:20:52 p.m. »
Am gresit cand am editat postul., SX4 meu (1.5 GLX) nu are ESP, dar am mancat un cuvant la editare pt ca aparea scris cu caractere fff mici.

Cand ESP sau controlul tractiunii pune frana nu opreste roata, doar o incetineste, o "incarca".

Neavand pe SX4 ESP nu pot baga mana in foc pt functionarea lui, dar pe net informatiile par sa sustina teoria aplicarii franei pe rotile ce derapeaza.  Daca nu asta omoara ambreiajul cand patinezi cu 4x4 LOCK si ESP atunci ce? E chiar asa de slab? Intreb pt ca al meu bate 100.000km, am fost nevoit sa si trag cu el, am ramas impotmolit in zapada de mai multe ori (O data scos de tractor, la tara in zapada mare), si nu e strain de demaraje cu pedala la podea. Ce-i drept, am experienta in terminat ambreiaje de dacie, am ingropat 2, asa ca stiu cum sa abordez problema acum.

Traction Control System

The traction control system automatically helps prevent the spinning of wheels when the vehicle is started or accelerated on slippery road surfaces. The system operates only if it senses that some of the wheels are spinning or beginning to lose traction. When this happens, the system operates the front or rear brakes and reduces engine power to limit wheel spin.
http://www.suzuguide.com/suzuki-305.html si in manual http://www.manualowl.com/am/Suzuki/2009-SX4/Manual/1248?page=171

PS apreciez discutia (mai ales ca vorbesti din experienta), sper sa nu te deranjeze ca ne contrazicem, nu e nimic personal, incercam sa ne lamurim si sa aflam cum ne putem exploata optim masinile. :cheers:
« Ultima Modificare: 26.Ian.2015, 12:27:55 p.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex