Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66692 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #350 : 13.Ian.2015, 05:50:45 p.m. »
trebuie menajat ambreiajul la masinutele noastre, se incinge foarte usor chiar si de la o pornire in rampa...

In cei 4.5 ani de posesie&utilizare o singura data am simtit miros de incins la ambreiaj - iarna trecuta - si asta din greseala mea: vroiam sa ies din zapada mai mare si trecusem in 4x4Lock, dar nu taiasem ESP-ul. Iarna asta, la cel mai mic semn de fortare a masinii, trec masina din Auto in Lock si ESP-ul pe 'Off' si merge fara probleme (ma refer in general la provocarile traficului bucurestean). 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #351 : 19.Ian.2015, 07:20:00 p.m. »
Ai observat cumva ce marca era cel uzat?
Poate au schimbat în ultimul timp furnizorul și sunt mai proaste acum sau nu mai fac fata la varianta face lift.
Eu am vândut SX4-le meu din 2008 cu peste 240.000 km la bord dar ambreiajul nu dădea semne de oboseala.


Si al meu e din 2008. Nu mai stiu ce firma era ambreiajul original, dar cel nou e LUK si la fel de usor miroase (de ex. si de la urcarea unei borduri).


shpeedy: bun pontul cu decuplarea ESP-ului, eu am invatat-o 'the hard way' :) Oare pe langa ESP se decupleaza si traction control-ul?
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #352 : 19.Ian.2015, 07:42:51 p.m. »
shpeedy: Oare pe langa ESP se decupleaza si traction control-ul?


Din ce stiu, traction control-ul (TC=ASR parca e la VAG=DTC la BMW) este inclus - ca functie - in ESP -> se decupleaza si el.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline laur

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #353 : 23.Ian.2015, 01:38:14 p.m. »
Paiii, practic la impotmolire ne intereseaza ca traction control-u (ASR, etc) sa fie dezactivat, nu esp-ul, dar cum sunt la pachet.....Sistemul lasat activat, actioneaza asupra motorului prin reducerea accelerarii, pana la o aderenta optima. Lucrul asta este bun, dar nu atunci cand suntem impotmoliti, pentru ca avem nevoie ca rotile sa se invarta cu turatie marita, in scopul de a elibera depunerile de zapada, noroi, etc, dintre crampoane, obtinand  o aderenta mai buna.Problema cu miros de ambreiaj am avut si eu la 20000 km (acum am aproape 100000 fara sa schimb), si nu este legata de esp, ci de faptul ca se incinge foarte repede atunci cand este solicitat mai mult. Esp-ul taie alimentarea, nu franeaza rotile, fapt care putea duce la incingerea ambreiajului, dar scazind acceleratia, roata nu mai ,, scormoneste'' rapid pana gaseste aderenta si asa trebuie sa facem multe manevre si de aici incalzirea si aparitia mirosului.
« Ultima Modificare: 23.Ian.2015, 02:06:09 p.m. de laur »
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #354 : 23.Ian.2015, 10:17:55 p.m. »
Lucrul asta este bun, dar nu atunci cand suntem impotmoliti, pentru ca avem nevoie ca rotile sa se invarta cu turatie marita, in scopul de a elibera depunerile de zapada, noroi, etc, dintre crampoane, obtinand  o aderenta mai buna.
Nu cumva vei ramine suspendat creind prin turatia marita a rotilor o groapa sub ele.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #355 : 24.Ian.2015, 08:09:33 a.m. »
Parca e recomandata in zone alunecoase pornirea in viteza a 2-a pentru a micsora momentul rotii si a nu rupe aderenta...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #356 : 24.Ian.2015, 02:50:27 p.m. »
A incercat cineva sa plece in a doua de pe loc ? Ma tem sa incerc :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #357 : 24.Ian.2015, 04:02:15 p.m. »
Mi se intampla de 2-3 ori pe an sa nu-mi intre in treapta I-a. Daca sunt la semafor cu bizonii in spate , plec cu a II-a, sa nu ma claxoneze...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #358 : 25.Ian.2015, 09:39:52 a.m. »
A incercat cineva sa plece in a doua de pe loc ?
Mereu plec de pe loc in treapta a doua cind sint in panta. Protejez ambreajul, treapta 1 si elimin consumul inutil de benzina pt demaraj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #359 : 25.Ian.2015, 10:14:52 a.m. »
Si in panta, si in a doua ? SERIOS ?  :-O
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )