Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66706 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #320 : 14.Mar.2014, 12:48:38 a.m. »
La Exedy pe site se pare ca e acelasi kit : szs2051 (szk2063 are rulmentul de presiune inclus) :

Informatia am primit-o din service Suzuki Bacau...aveau 3 kituri pe stoc dar au zis ca nu se potrivesc la modelul meu ci la facelift /s cross...  nu stiu dc am impresia ca am fost tradus ca sa las masina in service...

Tin sa mentionez ca dupa montarea noului kit, pedala de ambreiaj e ridicol de moale fata de cum era initial si acum am un punct de prindere care este la capatul de jos al pedalei , lipseste acel interval de cuplare. S-a facut si o aerisire si eu cred ca asta e cauza pedalei moi.  Aveam pretentii mai mari dar m-am lamurit si cu reprezentantele...
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline FL0R1N

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #321 : 15.Mar.2014, 09:28:04 a.m. »
Citat
1. O volanta usurata ar insemna o ridicare a ralantiului cu citeva sute de ture in functionarea motorului. Adica in loc de 750 RPM sa aduci motorul undeva la 1500-2000 RPM in functie de greutatea volantei.

Da si nu :) Mai exact sx4 are relantiul controlat de calculator. Concret: am schimbat bateria in primavara si relantiul statea f f jos. Am cercetat problema si am aflat ca trebuia lasata 10-15 min pe loc sa mearga ea la relanti si sa "invete" cata benzina ii trebuie. In plus... nu cred ca ar urca atat de mult fara alte reglaje la motor.

Citat
2-4. Fiind un ambreaj cu actionare hidraulica, exista o supapa sau un grup de supape pe subansamblul rulmentului de presiune (cei care au demontat asa ceva pot da mai multe detalii asupra acestui lucru), la care etansarea se face pe guma (cauciuc) si care poate n-a rezistat (s-a descompus) la temperatura produsa de frecarea discului de ambreaj pe placa ori volanta.

Ceva de genul asta banuiesc si eu, e posibil chiar sa fie un orificiu micutz pe acolo care sa se colmateze de la negreala aia.

Citat
3. Apa provine din condens si s-a amestecat cu lichidul de frina care este o substanta higroscopica. Gasind mai multa "decolorare" in partea spate, ma gindesc ca ori ai mers cu frina de mina trasa, ori ai folosit-o la intoarcerile (curbe AC de PAR) in stil sportiv.

Nu sunt asa de agitat... dar avand in vedere ca placutele de pe fata s-au ars.... probabil condens a fost... iar spatele fiind pe tambur, probabil s-a incins si mai tare. Anul asta am verif lichidul pe spate si nu mai are apa. Concluzia mea personala este sa nu mai cumpar lichid de frana la conserva de metal, deoarece gatul de turnare este de plastic si la ce folosisem atunci plasticul ala se rotea foarte usor din imbinare.

P.s. Pe razele "soarelui" vechi este o dunga de frecare... aveti idee asta de la ce e?
 

Offline bogogica

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #322 : 15.Mar.2014, 08:31:39 p.m. »
... pedala de ambreiaj e ridicol de moale fata de cum era initial ...
Pai asta e un lucru bun. Si eu as vrea o pedala mai usor de apasat.... dehh... in timp risc sa mi se dezvolte mai mult stangul decat dreptul ...
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #323 : 28.Mar.2014, 11:03:17 a.m. »
Hello,

Intru si eu in clubul proaspetilor posesori de sx4, si din pacate si a celor cu probleme la ambreiaj :)

Al meu l-am fortat putin incercand sa urc o portiune de teren mai abrupta si umeda. 4x4 lock, ESP on. Dupa mai putin de 10 secunde miros de ambreiaj ars, putin fum, am renuntat si m-am intors. A persistat mirosul in masina vreo 2 zile, iar acum singurul simptom evident e accelerarea brusca pe la 2-3 mii de ture: motorul urca brusc vreo 500 de ture, dupa cateva secunde isi revine, dar ce e interesant e ca pare sa traga normal in tot timpul asta...

Deocamdata pare a nu fi aproape de "catastrophic failure" asa ca nu ma grabesc sa il schimb, il tin sub observatie...
 

Online NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #324 : 28.Mar.2014, 11:33:24 a.m. »
@flip:

Bun sosit in club!

Referitor la problema ambreiajului tau, este cam neclar pentru mine simptomul descris: motorul se tureaza singur cu circa 500 ture in plus? Fara sa actionezi ambreiajul in vreun fel? Adica pedala de ambreiaj este libera? Masina nu este nici cuplata in treapta de viteza?
Scuze de atatea intrebari, dar as dori sa inteleg mai bine acest simptom.
Si eu am avut o experienta similara: am incercat sa urc un drum cu pietris, uscat, cu panta mare. Motorul nu putea sa urneasca masina decat la peste 3000 rot/min. 4x4 lock si ESP off. Am incercat de vreo 2 ori sa pornesc in rampa respectiva, dar a aparut mirosul de ars si am renuntat. Mirosul cred ca a persistat 2 zile in mod evident, suparator, apoi inca o saptamana ceva mai discret. De atunci ambreiajul nu mai cupleaza, parca, la fel de lin.  In rest, dupa circa 15000 km facuti de atunci, nu am alte hibe de semnalat.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #325 : 28.Mar.2014, 12:57:52 p.m. »
Asta iarna in timp ce afumam la ambreiaj, ma gandeam daca scutul din fata afecteaza racirea lui. Vreo sansa ?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Online NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #326 : 28.Mar.2014, 01:33:55 p.m. »
Nu are mare legatura scutul cu racirea ambreiajului.
Mai ales ca de obicei ambreiajul se "prajeste " la frecat masina in loc, fara viteza de deplasare semnificativa, deci si fara curenti de racire. Probabil ca nici electroventilatorul nu apuca sa porneasca, daca motorul nu e incins si el...
Asa ca problema este strict in interiorul ambreiajului, care ar trebui sa aibe o dimensionare corecta, in functie de cantitatea de caldura ce o poate inmagazina, in masa ansamblului sau, si apoi sa o elimine prin suprafata pieselor incalzite. Probabil ca mai este si o problema de calitate a materialului de frictiune, care nu rezista la temperauri mai mari...
Pot fi multe cauze, cel mai bine le cunoaste insa producatorul ambreiajului. Si daca pana acum nu a intervenit, cred ca are un motiv destul de puternic, neinteles de noi.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #327 : 28.Mar.2014, 01:40:04 p.m. »
Are. Speranta ca iese din garantie teafar si se strica la o zi dupa, obligand consumatorul sa cumpere alt kit :D Doamne, ce ma bucur dupa ce citesc pe-aici ca n-am avut niste parai in plus pt 4x4...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Online NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #328 : 28.Mar.2014, 02:04:37 p.m. »
Sa inteleg ca ambreiajul de la 2x4 e mai fiabil?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #329 : 28.Mar.2014, 02:06:55 p.m. »
@NicNic: sa zicem ca merg frumos in a 3a, pe la 2-3000 ture. Accelerez brusc (de ambreiaj nu ma ating), masina accelereaza (trage constant), turatia sare brusc 5-700 ture (timp in care masina trage in continuare), dupa care turatie scade cateva sute, viteza crescand in continuare...
Pare mai degraba sa se simta ca o cutie automata, cand accelerezi si cutia retrogradeaza intr-o treapta inferioara pentru mai multa putere...