Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66698 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #290 : 05.Feb.2014, 11:35:28 a.m. »
Azi am scos fum din ambreiaj in parcare. Prima impresie e ca nu mai trage asa de bine la turatii peste 2000. Sa vad in timp cum se comporta.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #291 : 05.Feb.2014, 12:15:56 p.m. »
Azi am scos fum din ambreiaj in parcare. [...]. Sa vad in timp cum se comporta.

"Bine" ai venit in club...

Sper sa nu fie critic.
Cam cat timp ai fortat ambreiajul?
A cedat repede sau nu? Care este aprecierea despre fiabilitatea ambreiajului, dupa aceasta experienta?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #292 : 05.Feb.2014, 12:36:53 p.m. »
1. Cam cat timp ai fortat ambreiajul?
2. A cedat repede sau nu?
3. Care este aprecierea despre fiabilitatea ambreiajului, dupa aceasta experienta?
@migabi, continui cu intrebarile:
4. Ai tractiune 4X4 cu ESP ?
5. ESP-ul ara activat sau dezactivat in timpul "distrugerii" ?
6. Ai avut miros de ambreaj in masina ?
7. A scos si fum sau doar abur ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #293 : 05.Feb.2014, 12:47:12 p.m. »
Din cate vad, sunt doua etape de suprasolicitare a ambreiajului:
- miros de 'varza murata' - eu la asta am ajuns de 3-4 ori in cei 53k km de viata ai masinii si masina inca functioneaza OK (ambreiaza/debreiaza), fara smucituri, fara intarzieri in reactii;
- miros de 'varza murata' si fum de sub masina/capota - eu la etapa asta n-am 'asteptat' sa ajung, cautand o alta abordare de depasire a obstacolului respectiv (alt unghi de acces, dat cateva lopeti etc). Situatia asta vad ca se lasa cu efecte ireversibile negative asupra ambreiajului... :(

LE: am si o intrebare (de noob): din cate stiu, sistemul 4x4 al SX4-ului presupune inca un ambreiaj la puntea spate; acesta este afectat si el in aceste situatii de suprasolicitare ?
« Ultima Modificare: 05.Feb.2014, 12:59:37 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline coby

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #294 : 05.Feb.2014, 02:57:51 p.m. »
Inca un ambreiaj in spate , exista asa ceva  ?
Atunci cutia de transfer pentru ce este  ?
auto si moto
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #295 : 05.Feb.2014, 03:10:46 p.m. »
Si in cutia de transfer ce este ?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline coby

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #296 : 05.Feb.2014, 03:19:26 p.m. »
Un alt ambreiaj ? Ce fel de ambreiaj ,  o fi tot cu placa si rulment ?
auto si moto
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #297 : 05.Feb.2014, 03:19:52 p.m. »
Cateva informatii despre transmisii auto:  http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/116-tractiune-4-x-4-awd-4wd.html

Si despe sistemul AWD al Suzuki:   (chiar daca e in spaniola...)

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #298 : 05.Feb.2014, 03:20:06 p.m. »
Folosesc 4x4 auto cu esp on si am calcat acceleratia bine. Fum era dar parea sa vina de la esapament.
Ce e interesant, iarna trecuta cu esp off si 4x4 lock, mirosul era mult mai persistent (poate avea ce arde, in comparatie cu ziua de azi  :fluier: ) .
Mentionez ca la mine nu miroase a varza murata ci a ars (plastic ars smth). In plus, eu merg subturat (2k rpm) si mai am si un carton pe masca de jos, poate nu simt mirosul de varza din cauza lipsei ventilatiei corespunzatoare.

Pana acum mi-a mirosit a ars de vreo 3-4 ori si am fortat ambreiajul de 2 ori (zic eu).
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #299 : 05.Feb.2014, 03:31:20 p.m. »
Cateva informatii despre transmisii auto:  http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/116-tractiune-4-x-4-awd-4wd.html

Din link-ul de la @NicNic:

Cuplarea punții spate se face de obicei cu un dispozitiv cu ambreiaj multidisc, cu sistem de acționare:
electrohidraulic (ex. VW Golf 4Motion)
electromecanic (ex. Dacia Duster cu tracțiune integrală)


Cu privire la al nostru:

The “intelligent” 4WD controller constantly monitors driving conditions in order to deliver the most efficient division of power. The key delivery component is an electronically controlled wet-type multi-plate clutch coupling, in which the degree of magnetic clutch action is modulated to match traction needs.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X