Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66712 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline FL0R1N

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #280 : 03.Feb.2014, 12:54:32 a.m. »
Dupa cum am spus si in prima postare, dar nu ma deranjeaza s-o repet, suspectez volanta deoarece, cu kitul nou, smucea la relanti, mergea in suturi. Acum... nefiind mecanic nu pot fi sigur de nimic, insa imi sta pe creier problema cu plecarea de pe loc de cand era noua. Am vorbit si cu alti posesori de sx4 si nici unul nu a sesizat asa ceva. La mine au facut mai multi proba, ca era o noutate modelul in 2007 si toti au fost "surprinsi" de chestia asta, unora le murea motorul, cei mai experiementati scapau cu un tremurat de bord. Recent mi-a revenit in minte si faptul ca, initial, mi s-a spus ca nu mai au nici un model 4x4 pe stoc si dura atunci 4 luni sa vina, dupa care tipa de acolo a dat niste telefoane si a aparut aceasta, care in sistem nu era. Din nou nu am dat importanta, pt ca DA sunt NAIV si imi place sa cred nu toata lumea incearca sa ma pacaleasca, insa acum imi pare posibila varianta ca masina sa fi fost returnata tocmai din aceasta cauza, mai ales ca discutia telefonica s-a incheiat cu "cu cred ca va fi o problema".

Conditiile dure de care ziceam: masina a fost luata in septembrie insa nu am putut circula cu ea pana prin decembrie, a venit cu cauciucuri de vara asa ca s-a trezit patinand si la mici pante. Oarecum enervat de neputinta ei am recurs in vreo 2 ocazii la o tehnica brutala si anume debreieri rapide succesive in timp ce rotile mergeau in gol. La fiecare "sut" mai urca un pic. Era o elevatie de 30 de cm pe o lungime de 1m, probabil gheata sub un strat mic de zapada proaspata si in viraj.  La batrana Dacie as fi plecat incet cu a doua de pe loc, insa "noua mea iubita" abia pleca cu viteza intai.
De tractat au fost vreo 2-3 ocazii cand am tractat autoturisme, ce mai lunga distanta fiind Cernica - Voluntari. Si cea mai dificila dealtfel, vreo 2 poduri si iesirea criminala din curtea manastirii plus aglomeratie pe centura. Rezultatul? Am jumulit "carligul" din fata al Daciei, dar am ajuns intr-un final la destinatie. Celelalte au fost scurte si fara incidente. La tractari nu a mirosit a ambreiaj, singura problema fiind plecarea ei greoaie de pe loc, motiv pentru care si plecam ceva mai smucit, pentru ca altfel ar fi trebuit sa frec prea mult ambreiajul.

Acum luati batele si dati-mi in cap ca sunt o bruta si am omorat masina, iar eu am sa va spun ca la fel m-am purtat si cu dacia, mai multi ani si in conditii mai grele uneori. La Dacie am vazut fum la ambreiaj doar cand a incercat tata sa intoarca cu o remorca plina ochi de pamant intr-un loc foarte ingust. Si a mers bine ambreiajul si dupa incident. Personal cred ca masina pe care o tii doar de bibelou s-o lustruiesti si sa nu intri cu ea in noroi ca se murdareste este ca sotia fotomodel la un octogenar. Am vazut logan nou care avea vechime de 4 ani. De ce ii spun nou? Pentru ca si presurile de cauciuc erau in pungi si portbagajul si tetierele. L-am felicitat pe om pentru achizitie si am aflat pe urma de cand avea masina. Mi-am revenit din soc dupa vreo 2 zile.

Iubesc formatul acestei masini, are foarte multe avantaje, insa ar putea mult mai mult, probabil nu se vrea asta. Personal, in domeniul fanteziei, mi-as dori la masina asta treapta intai de pe Dacie si doua mici perne de aer in captul amortizoarelor fata, partea de sus sa putem ridica botul cand terenul este mai dificil. Nu cunosc prea in detaliu cum este la Sx4, stiu ca are spoilerele mai joase, insa la Sedici se vede clar diferenta foarte mare intre inaltimea pe fata si cea de pe spate, pe fata chiar si inclinatia planetarelor [sper ca am nimerit denumirea] arata ca este prea lasata.

Am sa caut pe la tata piesele vechi de la ambreiaj sa le fac poze pt forum si sper ca macar discul sa-l refolosesc, daca gasesc "garnituri" sa-l imbrac. Cu rulmentul hidraulic este alta poveste.... nefiind rulment simplu nu stiu cum sa-l diagnostichez... dar avend in vedere ca ambreiaj patinat = frecare = caldura banuiesc ca garniturile din el au avut de suferit si nu cred ca se pot schimba cum este la cele care au cilindrul receptor separat. Placa de presiune... chiar daca ar avea "soarele" bun... sigur este afectata partea de contact de la frecare. Oricum... de data asta am sa fac tot posibilul sa vad cum arata si volanta cu ochii mei. Data trecuta nici nu am ajuns personal la service.
« Ultima Modificare: 03.Feb.2014, 01:08:12 a.m. de FL0R1N »
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #281 : 03.Feb.2014, 09:30:15 a.m. »
...suspectez volanta deoarece, cu kitul nou, smucea la relanti, mergea in suturi. Acum... nefiind mecanic nu pot fi sigur de nimic, insa imi sta pe creier problema cu plecarea de pe loc de cand era noua. ... unora le murea motorul, cei mai experiementati scapau cu un tremurat de bord.
Ambreaj (placa sau disc) cu defect de fabricatie sau montaj. Volanta nu prea are cum sa se duca decit in cazuri foarte rare si asta din cauza planeitatii sale. Este doar o parere.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #282 : 03.Feb.2014, 01:58:45 p.m. »
Colegul @FLOR1N vorbea strict de familia de motoare M, cu referire la M16A-ul de pe Suzele noastre.

Încercam să explic de unde ar putea proveni acea valoare de 190 N·m .

Acum luati batele si dati-mi in cap ca sunt o bruta si am omorat masina, iar eu am sa va spun ca la fel m-am purtat si cu dacia, mai multi ani si in conditii mai grele uneori. La Dacie am vazut fum la ambreiaj doar cand a incercat tata sa intoarca cu o remorca plina ochi de pamant intr-un loc foarte ingust. Si a mers bine ambreiajul si dupa incident. Personal cred ca masina pe care o tii doar de bibelou s-o lustruiesti si sa nu intri cu ea in noroi ca se murdareste este ca sotia fotomodel la un octogenar. Am vazut logan nou care avea vechime de 4 ani. De ce ii spun nou? Pentru ca si presurile de cauciuc erau in pungi si portbagajul si tetierele. L-am felicitat pe om pentru achizitie si am aflat pe urma de cand avea masina. Mi-am revenit din soc dupa vreo 2 zile.

Drept este că cei mai mulţi dintre noi am achiziţionat maşina asta cu gândul că este o idee mai potentă decât Logan, fără a spera la capabilităţile GV-ului, ca să nu scriu chiar RAV 4. La fel de adevărat este că unii colegi de forum nu acceptă critici la adresa SX4, dar nu toţi subscriem unei atari atitudini.
Am păstrat vechiul kit de ambreiaj iar postarea ta m-a făcut să decid să-l pun în portbagaj la primăvară şi să cer părerea oricărui nene priceput la mecanică legat de motivul decesului prematur, măcar prin similitudine cu alte maşini. Undeva este o hibă şi trebuie depistată.
Înjumătăţirea preţului pentru kit-ul de ambreaj poate fi o recunoaştere indirectă a problemei din parte producătorului.
« Ultima Modificare: 03.Feb.2014, 02:05:50 p.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #283 : 03.Feb.2014, 02:34:57 p.m. »
Am păstrat vechiul kit de ambreiaj iar postarea ta m-a făcut să decid să-l pun în portbagaj la primăvară şi să cer părerea oricărui nene priceput la mecanică legat de motivul decesului prematur, măcar prin similitudine cu alte maşini.
Sper sa-l vad si eu cum arata inainte de al da spre cercetare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #284 : 03.Feb.2014, 02:49:42 p.m. »
Sper sa-l vad si eu cum arata inainte de al da spre cercetare.

Când vor răsări din nou ghioceii (în decembrie erau prezenţi pe lângă butucii de vie) organizăm o prezentare şi un ceai / cafea fiebinte ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline FL0R1N

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #285 : 03.Feb.2014, 04:51:43 p.m. »
Laurentiu, din ce am mai aruncat cate un ochi pe forum cred ca te pricepi mai bine decat mine la mecanica, as fi fericit sa nu fie volanta, insa ar insemna ca tot am de cautat un "suspect".

La acelasi pret cu piesele de la noi am gasit in Japonia kit sport ranforsant cu volanta simpla si usurata. E vreun marinar care are escala in Japonia prinre noi? :P

Deasemena am descoperit si un service care retuseaza si volante bimasice. Am sa revin si cu linkuri cand am sa regasesc site-urile, le marcasem pe calculatorul de la munca, insa astazi s-au gandit sa concedieze jumatate din firma asa ca...  reparatia se amana pe termen nelimitat  =((

Ahh... mi-am mai amintit un detaliu.... dupa incidente cu miros de ambreiaj, in special la primul, lichidul de frana s-a inegrit si pe interiorul vasului, deasura lichidului s-a depus o negreala. Cand am schimbat lichidul respectiv am gasit si ceea ce parea a fi apa la franele din spate [era un lichid mai decolorat decat restul]. Negreala aia putea sa vina oare de la garnituri?
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #286 : 04.Feb.2014, 09:24:37 a.m. »
1. ...am gasit in Japonia kit sport ranforsant cu volanta simpla si usurata.
2. mi-am mai amintit un detaliu.... dupa incidente cu miros de ambreiaj, in special la primul, lichidul de frana s-a inegrit si pe interiorul vasului, deasura lichidului s-a depus o negreala. Cand am schimbat lichidul respectiv
3. am gasit si ceea ce parea a fi apa la franele din spate [era un lichid mai decolorat decat restul].
4. Negreala aia putea sa vina oare de la garnituri?
1. O volanta usurata ar insemna o ridicare a ralantiului cu citeva sute de ture in functionarea motorului. Adica in loc de 750 RPM sa aduci motorul undeva la 1500-2000 RPM in functie de greutatea volantei.

2-4. Fiind un ambreaj cu actionare hidraulica, exista o supapa sau un grup de supape pe subansamblul rulmentului de presiune (cei care au demontat asa ceva pot da mai multe detalii asupra acestui lucru), la care etansarea se face pe guma (cauciuc) si care poate n-a rezistat (s-a descompus) la temperatura produsa de frecarea discului de ambreaj pe placa ori volanta.

3. Apa provine din condens si s-a amestecat cu lichidul de frina care este o substanta higroscopica. Gasind mai multa "decolorare" in partea spate, ma gindesc ca ori ai mers cu frina de mina trasa, ori ai folosit-o la intoarcerile (curbe AC de PAR) in stil sportiv.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #287 : 04.Feb.2014, 09:44:09 a.m. »
Volanta nu are si rol de balansare?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #288 : 04.Feb.2014, 09:50:21 a.m. »
Cresterea turatiei de relanti tre sa fie proportionala cu usurarea, dar oricum o sa resimti la plecarea de pe loc ca motorul da sa moara mai repede, trebuie sa-l tii mai bine din ambreiaj, nu o sa mai plece cand ridici piciorul de pe ambreiaj, o sa moara.

Totusi mie mi se pare ca volanta de sx4 e greuta, comparand cat de repede urca in ture suza fata de cealalta masina, si cum pleaca de pe loc doar din ambreiaj.

Beneficiile unei volante mai usoare nu le-ai putea observa in veci daca nu faci curse pe circuit (nu liniute) insa dezavantajele ar fi cu tine permanent.

Ambreiajul ala sport o sa cupleze mai brusc, mai smucit, adio mers in trafic. Nu-ti bate capul.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #289 : 04.Feb.2014, 10:02:52 a.m. »
Volanta nu are si rol de balansare?
Volanta unui motor are rol de a scoate "pistoanele" (de a scoate motorul in functionarea lui) din punctele moarte. Volanta ii da motorului o functionare liniara (lina) si fara trepidatii (accelerari in momentul cind acesta tinde sa moara).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!