Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66709 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #270 : 01.Feb.2014, 04:16:26 p.m. »
Iti inteleg supararea. Dar, spune-mi si mie, cine pratica asemenea manopere diferite ? EU n-am intalnit la reprezentanta Oradea asa ceva :)

Ca te obliga la revizii, da. Ca iti scade pretul drastic ? Ia-ti un calculator si vinde-l peste o luna. La fel. Asa ca, toti care ne luam masini noi, stim care sunt avantajele si dezavantajele. Insa faza fiabilitatea m-a lasat si pe minemasca. CHIAR ma asteptam la mai mult !
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline coby

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #271 : 01.Feb.2014, 06:28:28 p.m. »
@ flor1n
Mai mai , daca te apuci sa tractezi cu amarata asta de masina care n are suficienta greutate sa faca asta ( daca e benzinar e si mai rau ) si te astepti ca ambreiajul sa te tina o vesnicie = esti naiv ! In primul rand nu este proiectata pt asa ceva , de aici si buba  :-)) ; daca vrei masina sa tractezi si sa bagi off road cumpara ti un land rover discovery sau defender si cu ala n o sa ai treaba 200 k km si poti tracta si autobuzele numa ca la alea vorbim de alti bani deci si alta garantie ....
Degeaba esti suparat dar n ai dreptate deloc .

« Ultima Modificare: 01.Feb.2014, 06:31:03 p.m. de coby »
auto si moto
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #272 : 01.Feb.2014, 06:47:50 p.m. »
Salut lume, sunt posesorul unui Fiat Sedici, adica un SX4 cu oarece criza de personalitate.
[...]
Scuzati-mi frustrarea, dar in "starea vremurilor de acum" a fost bomboana de pe coliva ambreiajul asta.

Salut si tie.  Sper ca ne vei impartasi din experianta lunga ce o subinteleg ca o ai in utilizarea masinii din proprietate.

Apoi poate vom reusi sa-ti schimbam starea de spirit cu parerile noastre...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #273 : 01.Feb.2014, 09:38:00 p.m. »
4. kit-ul nou a fost luk si m-a tinut 2 ani, kitul vechi din fabrica la sedici cica ar fi fost Valeo si a tinut 4 ani in conditii de exploatare ceva mai dura, inclusiv tractari, insa cu ierni mai blande.
5. desi motorul este acelasi, la modelul 4x4 dezvolta un cuplu de 190 Nm fata de 165-175 la 2x4 sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_M_engine

- Pai cauta sa pui tot Valeo...
- E o greseala pe wikipedia. N'are M16A-ul 190Nm in niciuna dintre implementarile de serie... 200-210Nm au versiunile TURBO ale motoarelor noi 1.0-1.4...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline xhr

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 15
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #275 : 02.Feb.2014, 12:22:13 p.m. »
Duminica trecută, pe cod portocaliu de zăpadă, am decis să fac nişte drumuri cu maşina. Într-un final, am rămas blocat pe o stradă lăturalnică între două maşini şi am abuzat de modul 4x4 al maşinii să intru în nişte dâmburi de zăpadă şi să-mi croiesc drum printr-o parcare pe unde nu dăduse nimeni cu lopata. Am forţat mult modul Lock cu ESP-ul pornit mare parte din timp, a mirosit a mirosit puternic a plastic încins (cred, dar nu sunt foarte bun în a detecta mirosurile), a ieşit fum de sub capotă, dar maşina a răzbit.

Ieri seară am mai făcut un drum şi am simţit că e ceva în neregulă cu maşina, dar am zis că s-au tocit cauciucurile de iarnă şi că în octombrie trebuie să am bugetat o cheltuială cu anvelopele. Azi dimineaţă am avut un drum până pe Calea Moşilor care s-a finalizat cu un drum cu platforma până în parcarea de la Autonet (eh, ar fi fost bun un sticker cu Suzuki Club acum) pentru că roţile nu se mai învârteau deloc, indiferent cât se tura motorul.

Acum încercam să fac post-mortemul ambreiajului meu. Citind thread-ul, înţeleg că acel ESP pornit mare parte din timp a fost problema. Sau e pur şi simplu un defect mai generic la SX4 cu tracţiune integrală?
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #276 : 02.Feb.2014, 03:59:36 p.m. »
Posibil să ajute și ESP-ul dar îmi mențin părerea că ambreiajul este subdimensionat ori are și altă meteahnă ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline FL0R1N

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #277 : 02.Feb.2014, 08:34:08 p.m. »
@cristidav

Banuiesc ca nu ai intalnit nici mecanici care sa-ti spuna ca nu-ti schimba ambreiajul pentru ca in timpul ala pot sa faca mai multi bani cu lucrari mai usoare. Ce-i drept erau mici garaje in care lucra proprietarul si un ajutor sau doi.

@coby

Ok, am spus ca la primul mi-am facut mea culpa, dar pentru al doilea care o fi scuza? Oricum le-am conduce, trebuie sa fim constienti ca avem 4x4 doar in talon sau daca dai de un mic deal cu iarba uda. Orice alta trecere prin zapada mai mare de 10 cm [proaspata] Doamne fereste sa mai fie si intarita, se face cu afectarea ambreiajului. Daca asta voua va pare ok si nu va simtiti macar un pic tepuiti asta e, insemna ca sunt eu nebun si ma puteti trata ca atare. [sanatos oricum nu ma consider  :">]

@ NicNic

Intreaba si voi raspunde :)

Mai la obiect... niciunul din cei care ati mai schimbat ambreiajul nu a avut probleme cu volanta?
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #278 : 02.Feb.2014, 09:33:05 p.m. »
Poate că aceasta e valoarea cuplului pentru benzinarul de 2 litri, comercializat în patria lu' wikipedia...
http://www.redbook.com.au/cars/research/used/details/2012-suzuki-sx4-gya-641028?R=641028&Cr=&__Ns=pCar_RankSort_Int32%7c1%7c%7cpCar_Price_Decimal%7c1%7c%7cpCar_Make_String%7c0%7c%7cpCar_Model_String%7c0&__N=2994%202952%204294943189%204294842786&silo=1300&seot=1&trecs=131&spotid=316397

ori
http://www.callacar.co.za/5/VehicleID/3206

Colegul @FLOR1N vorbea strict de familia de motoare M, cu referire la M16A-ul de pe Suzele noastre...

On-topic: Din ce citesc p'acilea (si din ce mai vorbesc si eu cu prietenii), as mai include doua variabile care duc la salvarea/distrugerea ambreiajului:
- starea/calitatea anvelopelor puse pe masina - daca acestea nu gasesc un minim de aderenta, cred ca poti sa ai si mama sistemului de tractiune integrala si tot il busesti mai devreme sau mai tarziu;
- nivelul de constientizare asupra capabilitatilor reale ale masinii (sistemul 4x4) care difera de la sofer la sofer - eu, personal, daca vad ca n-o scot la capat dintr-o situatie d'asta de inzapezire, nu insist la nesfarsit (sau pana iese fum), ci fac o scurta pauza de analiza - ori incerc alta abordare (unghi, directie, sens, adaugat covorase de cauciuc pentru marirea aderentei etc), ori dau cateva lopeti pentru deblocarea rotilor cu probleme...

Chiar azi vorbeam cu un prieten - posesor de Passat Alltrack 2.0TDI 4motion M6 - care, in incercarea de a trece peste niste troiene la iesirea din garaj, a fortat in asemenea hal (cu ESP-ul activ, bineinteles) incat a 'obtinut' nu numai mirosul specific, ci si niste fum sub capota. Bafta lui a fost ca totul s-a oprit la kitul de ambreiaj, volanta fiind ne-afectata... Deci nu se pune problema doar la Suzuki, ci si la case mai mari...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #279 : 02.Feb.2014, 09:43:52 p.m. »
Eu nu am schimbat ambreiajul!
Am aproape 40000 km la bord si nu am simptome care sa spuna ca ma va lasa.
Insa, e adevarat ca am avut cateva experinte nefericite  cu acest ambreiaj:
1- nu transmite cuplul suficient de bine, la un motor turat 4-5000 rot/min, cu masina in panta si obstacole (bolovani) la roata, nu pleca de pe loc, iar dupa 10-20 secunde de fortare in aceste conditii a inceput mirosul caracteristic de ferodou ars. ESP era scos, rulaj masina circa 25000 km
2-incercand un inainte-inapoi ca sa ies dintr-un sleau de zapada, dupa circa 4-5 incercari, iarasi a inceput mirosul de ferodou ars. In acest caz trebuie sa spun ca nu am scos ESP-ul, crezand ca voi iesi din  prima. Rulaj circa 35000 km.

Toate acestea sunt experimentate cu SUVi al meu. Mai este si o alta masina Sx4 cu care mai merg (nu a mea) si a avut aceeasi problema ca la punctul 2.
Deci, tind sa cred ca e numai o problema de proiectare a ambreiajulul.

Pana la folosirea in conditii extreme (nu afara din realitate, totusi) acest ambreiaj lucreaza extrem de placut. Cupleaza lin, transmite cuplul bine dupa cuplare, este fiabil in conditii decente (fara fortari) de exploatare.

Este evident ca aceasta masina -Sx4- nu a fost gandita la a face off-road si nici nu cred ca ar putea face!
-cuplu motor "slabut" la turatii joase combinat cu lipsa reductor
-ambreiaj sensibil, dar nu neaparat gresit proiectat

Presupun ca Fiat Sedici este identic, deci poti folosi know-how-ul de pe acest forum..

@FLOR1N : 
-poti descrie cateva din conditiile mai dure in care ai folosit primul ambreiaj?
-problemele cu volanta cred ca pot apare cand ai variatii ale cuplului motor ( la pornire, accelerari bruste, etc.). Ce te face sa crezi ca ar fi volanta de vina. Ce simptome ii "pui in carca" ?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!