Salut lume, sunt posesorul unui Fiat Sedici, adica un SX4 cu oarece criza de personalitate. Ma apropii de a doua inlocuire de ambreiaj la 40000 km neimpliniti si vroiam sa adaug si eu cate ceva celor peste 30 de pagini pe care tocmai le-am citit.
1. nu am ESP, deci nu este el marele drac
2. dupa ce am schimat primul kit [pus luk] am incercat sa menajez cat am putut masina, insa la prima zapada in care am intrat ca nu aveam alta varianta de parcare m-a umplut de fum. a mai dus-o mult de atunci... insa eram constient ca va avea aceeasi soarta deorece un ambreiaj nou nu ar fi trebuit sa patineze in conditiile in care era ridicata pedala si masina se deplasa incetisor.
3. in cazul meu... asociez scaderea performantelor ambreiajului cu o smuceala in mers la relanti, in special viteza I. Cel mai tare s-a simtit aceasta smuceala cand am pus ambreiajul nou, iar apoi... cu cat scadea smuceala, scadea si randamentul ambreiajului. Acest lucru ma face sa ma intreb daca buba nu este volanta cu masa dubla... o piesa care reduce un pic vibratiile motorului la plecare, dar care are viata mult mai scurta decat volanta clasica.
4. kit-ul nou a fost luk si m-a tinut 2 ani, kitul vechi din fabrica la sedici cica ar fi fost Valeo si a tinut 4 ani in conditii de exploatare ceva mai dura, inclusiv tractari, insa cu ierni mai blande.
5. desi motorul este acelasi, la modelul 4x4 dezvolta un cuplu de 190 Nm fata de 165-175 la 2x4 sursa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_M_engineConcluzie personala: ar trebui ca aceasta masinutza pe care noi o iubim, desi ea spune NU
, sa aiba macar o forma primitiva de reductor pentru conditiile de iarna. Stiu ca nu este JEEP, asa cum unii inca vor sa creada, insa testul practicii ne arata clar ca are nevoie de reductor pentru a fi fiabila. Consider ca am platit un adaos comercial piperat la aceasta masina in 2007 avand in vedere fiabilitatea si pretul pieselor si ca mi-a fost vanduta o masina 4x4 care nu poate fi folosita in modul 4x4 pentru ca se strica. Probabil nu voi mai cumpara niciodata o masina noua datorita politicilor de jaf ale service-urilor si producatorilor; sa dezvolt putin: de ce o ora de reparatie la o masina noua costa mai mult decat la o masina mai veche? din experienta spun ca o masina noua se repara chiar mai usor; de ce aceleasi piese costa mai putin pe masura ce masina se invecheste?; si ultimul punct: o cumperi azi cu 16.500 si peste o luna valoreaza 14.000.
Scuzati-mi frustrarea, dar in "starea vremurilor de acum" a fost bomboana de pe coliva ambreiajul asta.