Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66710 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #250 : 30.Ian.2014, 04:50:14 p.m. »
Incep sa ma bucur de masina mea simpla, fara ESP si 4x4 :))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #251 : 30.Ian.2014, 04:53:35 p.m. »
Nu cred ca este chiar atat de "incurcator" acest ESP. Altfel nu ar mai fi pe lista urmatoarelor sisteme obligatorii din dotarea de fabrica a autoturismelor.
Ceea ce ma deranjeaza la Sx4, este ca acest sistem, computerizat, nu ia in calcul o limitare a turatiei de functionare a motorului, sa nu se ajunga la a consuma energia motorului pentru a invinge forta de franare indusa chiar de ESP.
Evident ca toata aceasta energie se va transmite prin ambreiaj, suprasolicitand-ul.


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #252 : 30.Ian.2014, 07:13:58 p.m. »
la deplasarea cu viteza mica pe teren lipsit de aderenta nu te ajuta la absolut nimic, decat daca ai picioare de lemn si fara ESP nu esti in stare sa fii destul de finut cu acceleratia pt a nu sta pe loc si sapa.
De acord.

ESP te ajuta la redresarea masinii dupa o manevra brusca de evitare. ATAT.

 In rest incurca, si incurca rau. Intr-o curba de ex, la subvirare nu reactioneaza in timp util, la supra-virare la fel, si majoritatea cand intra intra si foarte brutal, a.i tu daca deja corectai supravirarea acum o sa fie supra corectata si o iei in partea cealalta
Hmm, aici te-as contrazice. Corectiile aplicate pana acum la micile mele "scapari" au fost destul de "la obiect".

Concluzia mea de cand o am pe Zuza e ca ESP-ul e destul de bun in deplasarile generale "fire and forget" cand te urci, dai cheie si-ti vezi de drum (adica in aceleasi situatii cand esti pe "AUTO") iar daca situatia te pune pe ganduri si iei decizia ca trebuie sa treci in "LOCK" atunci cel mai probabil se impune sa scoti si ESP-ul.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #253 : 30.Ian.2014, 07:52:25 p.m. »
Ceea ce ma deranjeaza la Sx4, este ca acest sistem, computerizat, nu ia in calcul o limitare a turatiei de functionare a motorului, sa nu se ajunga la a consuma energia motorului pentru a invinge forta de franare indusa chiar de ESP.
Nu trebuie sa te deranjeze. E bun pt rularea pe polei sau mizga (teren alunecos). Trebuie doar decuplat (daca se poate) in momentul cind se urmareste a se utiliza tractiunea pe toate cele 4 roti.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline xim

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #254 : 30.Ian.2014, 08:04:31 p.m. »
ca orice lucru facut de mana omului nu este infailibil dar ... pe drum virajat, la schimbarea benzi, la iesirea cu o roata pe acostament, etc... ESP poate face diferenta dintre o sperietura zdravana sau un accident tragic

vezi pe youtube o multime de filmulete:


sau  vezi urmatoarea de la min 2 incolo
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 
The following users thanked this post: Octavianus

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #255 : 31.Ian.2014, 12:01:33 a.m. »
Evident ca ESP este un sistem de siguranta ce poate face multe diferente.
Dar eu ma plang ca, cel putin la Sx4, sistemul nu este destul de bine proiectat. Sau poate e ambreiajul deficitar. Nu cred ca e normal ca ambreiajul sa se incinga pana la a mirosi sau chiar a se deteriora, numai pentru ca la un moment dat ESP-ul actioneaza mai mult decat trecerea printr-un viraj sau ocolirea unui obstacol cu viteza de croaziera...
Daca e bun numai pentru polei sau mazga, as vrea sa fie macar neutru (sa nu dauneze masiniii) pe toate celelalte suprafete sau situatii (noroi, zapada, etc.). Altfel, ce am luat pe pere vom da pe mere.....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline little_d

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 90
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 Navi
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #256 : 31.Ian.2014, 11:35:17 a.m. »
ESP-ul nu e responsabil pentru franrea rotii cand aceasta se invarte in gol ci este treaba sistemului "controlul tractiunii". ESP-ul doar incearca sa corecteze traiectoria masinii, franand sau accelerand cate o roata.
Problema la SX4 este ca aceste doua tehnologii fac parte din acelasi sistem si de aceea nu poti dezactiva doar controlul tractiunii, ci trebuie sa dezactivezi ESP-ul
Cel putin eu asa am inteles din discutiile, filmuletele ce le-am vazut pe net
Vedeti ce poze am mai facut pe fotonik.ro
 

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #257 : 31.Ian.2014, 07:35:27 p.m. »
Cam toata lumea are dreptate, dar fiecare in felul lui.
Ambele sisteme actioneaza sistemul de franare, dar in situatii diferite: ESP-ul pentru coectia traiectoriei, TC-ul pentru redistribuirea cuplului. Cred ca pe aici se discuta de ambele situatii, iar la SX4 intr-adevar sunt la gramada...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #258 : 31.Ian.2014, 07:41:12 p.m. »
Cred ca pe aici se discuta de ambele situatii, iar la SX4 intr-adevar sunt la gramada...
Hai sa facem un sondaj si sa vedem citi cu 4X2 si citi cu 4X4 au avut miros de "muratura" la o fortare de iesire din situatii dificile (terenuri alunecoase). Cred ca asa macar vom putea trage o concluzie.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #259 : 31.Ian.2014, 07:43:49 p.m. »
4x4  ; am urcat o panta scurta cu spatele in lock ( ca sa bag masina intr o curte ingusta ) e drept ca am accelerat putin , era panta destul de abrupta si dupa ce am oprit motorul , mirosea a ambreiaj prajit - nu stiam ca trebuie decuplat esp ul dar data viitoare o sa stiu !
P.S. era si zapada cu gheata , distanta de 30 m
auto si moto