Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66715 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #240 : 29.Ian.2014, 09:00:03 p.m. »
Ce descrii arata clar o problema la ambreiaj.
Pai... da!!
Ideea e ca alaltaieri cand m-am intors acasa dupa incident si ieri la probe a mers fara probleme. Culmea e ca ieri a trecut testul cu frana de mana (cu frana trasa, mi-a oprit motorul la ambreiere). Azi insa nici n-a mai vrut sa plece de pe loc :(.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #241 : 29.Ian.2014, 10:43:41 p.m. »
@hugbear: Scuze, dar nu eram la curent cu povestea ambreiajului.

Din simptomele aratate, este greu de crezut ca a picat doar discul:
1-discul nu se consuma in 10-15 secunde de fortare
2-un disc uzat nu merge ok azi, iar maine nu mai vrea deloc

Cel mai probabil este o problema la placa de presiune. Parerea mea este sa schimbi tot kitul (placa, disc si rulment de presiune).
Rulmentul are sansele cele mai mari sa fie inca bun, dar daca a mirosit a fum din ambreiaj, e clar ca fost si el incalzit si nu se simte prea bine....
Sau poate e o problema diferita, in sistemul de comanda al ambreiajului, ce nu are legatura cu fortarea anterioara.???

Din experienta mea, iti spun ca dupa 2-3 minute de fortare am ramas cu un miros de ambreiaj ars pentru 3 luni (la fiecare plecare sau accelerare mai sanatoasa). Discul nu s-a "tocit", insa placa este clar afectata, cupleaza brusc si masina pleaca de pe loc cu un tremurat neplacut. Ma concentrez la fiecare pornire sa nu dau drumul brusc la ambreiaj....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #242 : 30.Ian.2014, 08:49:03 a.m. »
... in viteza intai si cu piciorul ridicat de pe ambreiaj, statea bine-mersi pe loc, la turatia de ralenti :(.
Simptom CLAR de ambreaj mort. Discul patineaza pe placa de presiune. Daca ai avea posibilitatea de a mai da drumul la cablu de ambreaj, ar fi o rezolvare pe moment sa mai misti masina insa cu un ambreaj hidraulic, slabe sperante.

P.S. Daca placa de presiune ar fi defecta (crapata sau vreun arc de amortizare scos din locasul sau, intrarea ori  scoaterea din viteza cu motorul pornit nu s-ar putea realiza.

Ar mai putea fi o cauza insa am ceva dubii: instalatia hidraulica de actionare ambreaj defecta - scapa presiune.
« Ultima Modificare: 30.Ian.2014, 08:53:02 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #243 : 30.Ian.2014, 10:46:02 a.m. »
Mai notati un ambreiaj "prajit" usor, asa, cam ca o friptura in sange .... :D

Timpul de "frigere" a fost de numai 5 secunde. Am scos ESP, am plecat, am ajuns, iar la parcarea prin nameti am dat de 2 ori inainte-ianpoi. Suficient sa simt mirosul la coborarea din masina. Pentru ca  am scos ESP-ul pe drum, fara sa ma gandesc ca va trebui sa si parchez la sosire, cel ma probabil prin nameti... :-?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #244 : 30.Ian.2014, 10:59:59 a.m. »
Daca se ia dupa miros, atunci si al meu e putin "afumat": am fortat masina de doua ori pe troienele din Bucuresti fara a decupla ESP-ul de a aparut mirosul specific, dar masina a functionat ulterior fortarilor... Vad cum se prezinta masina sambata, cand o s-o scot din parcare (recunosc ca mi-ati cam bagat putin mortu'n casa :-)) ).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #245 : 30.Ian.2014, 11:25:30 a.m. »
Nu cred ca ar trebui sa fie motiv de ingrijorare. Mai degraba e ceva de invatat si tinut minte: fara ESP la parcari prin nameti sau noroaie, cand patineaza rotile!
Am mai scris ca am avut perioade si mai puternice de utilizare, cu miros persistent, insa ambreiajul inca lucreaza in parametri acceptabili. Numai  amortizarea socului de la cuplare nu se mai face suficient de placut, ca la inceput...

Azi, dupa eveniment, am anulat ESP, am lasat pe 2 lock si am inceput invarteala prin zapada... :happy:.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #246 : 30.Ian.2014, 02:03:35 p.m. »
fara ESP la parcari prin nameti sau noroaie, cand patineaza rotile!
"ESC este un sistem electronic, care ajuta la stabilizarea masinii intrate in derapajhttp://www.motorstory.ro/2011/03/sistemul-esp-cum-si-cand-ajuta/

"...sistemul nu te va lasa sa derapezi necontrolat."
http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cum-functioneaza-sistemul-esp-10830.html
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #247 : 30.Ian.2014, 02:20:50 p.m. »
Din pacate, nu am timp sa ma documentez cum actioneaza sitemul ESP la Sx4.
Ceea ce stiu cu siguranta, este ca atunci cand am 2 roti ce patineaza (blocate in zapada sau noroi), dupa un timp apare mirosul de ferodou incins.
Eu il banui ca vine din ambreiaj, pentru ca tendinta mea este de a tura motorul (pentru a avea surplus de forta de tractiune), insa ESP franeaza rotile ce au tendinta de patinare, iar ambreiajul este la mijloc. Ar fi stupid ca un sistem de siguranta sa iti suprasolicite masina, dar...

@ Laurentiu:  Daca ai timp sa imi spui cum actioneaza ESP in situatia patinarii ambelor roti de la una din axe, poate ca as intelege si eu de unde si de ce apare acel miros de ferodou. Multumesc anitcipat.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #248 : 30.Ian.2014, 02:34:20 p.m. »
@ Laurentiu:  Daca ai timp sa imi spui cum actioneaza ESP in situatia patinarii ambelor roti de la una din axe, poate ca as intelege si eu de unde si de ce apare acel miros de ferodou.
Nu stiu; nu cunosc. Eu nu am ESP iar tractiunea mea este de 4X2 si oricit am chinuit ambreajul (chiar ieri prin parcarile afinate de zapada, nisip si sare) n-am avut miros de varza in masina. De fapt nu am fortat ambreajul atit timp cit am patinat rotile ci am turat doar motorul cu ambreajul complet cuplat.

Din moment ce multi care au 4X4 si au folosit ESPul in situatii de iesire din nisip, zapada ori au incercat sa urce borduri si au avut ca urmare mirosul de ambreaj, eu cred ca este o strinsa legatura intre ESP si ambreaj. Voi incerca sa ma documentez asupra problemei daca voi gasi materiale didactice.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #249 : 30.Ian.2014, 04:10:28 p.m. »
Cuplul omoara ambreiajul. Un motor produce doar atata cuplu cat poate fi absorbit. Adica atunci cand se invart in gol rotile la si motorul are 4000 de ture cuplul dezvoltat de mic mic. Puse pe asfalt aderent (SAU INFRANATE, cum ar fi de catre ESP) rotile pot sa puna jos un cuplu mult mai mare.

Faptul ca ESP franeaza o roata sau mai multe, ingreuneaza motorul, il pune in sarcina, de unde mai devreme nu era, pt ca rotile se invarteau cu foarte mare usurinta deoarece derapau. Cresterea asta de cuplu printr-un ambreiaj ce patineaza ii scurteaza viata considerabil. Dar si daca nu e patinat ambreiajul in momentul ala, tot e mult mai mare stresul atunci cand franezi. De aia nu e recomandat sa franezi cu stangul pe o masina normala (anormala=raliu sau alte curse de profesionisti), fara sa iei piciorul de pe acceleratie. Acceleratie+frana=moartea transmisiei, iar cea mai slaba piesa din transmisie e ambreiajul, si daca il mai si patinezi in momentul ala :popa:

ESP te ajuta la redresarea masinii dupa o manevra brusca de evitare. ATAT.

 In rest incurca, si incurca rau. Intr-o curba de ex, la subvirare nu reactioneaza in timp util, la supra-virare la fel, si majoritatea cand intra intra si foarte brutal, a.i tu daca deja corectai supravirarea acum o sa fie supra corectata si o iei in partea cealalta, la deplasarea cu viteza mica pe teren lipsit de aderenta nu te ajuta la absolut nimic, decat daca ai picioare de lemn si fara ESP nu esti in stare sa fii destul de finut cu acceleratia pt a nu sta pe loc si sapa.


  • SX4 1.5
Alex