Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66725 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rzapo

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #230 : 28.Ian.2014, 10:52:07 p.m. »
am avut ceva si citeva masini pina acuma si , la toate ma gindeam la schimbat abreaj peste 75.000. la nici una nu am avut probleme sub aceasta cifra... nu vad de ce suza are avea... ?
poate ma insel dar ceva imi spune ca ceva nu e in ordine la asa un numar mic de km...
  • Suzuky SX4 4x4 navi
Radu Zaporojan
 

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #231 : 28.Ian.2014, 10:55:29 p.m. »
Apropo, din moment ce dpdv mecanic ambreiajul e in regula, oare n-ar merge in aceiasi bani sa iau doar un disc mai de doamne-ajuta? Or fi apucat sa se decaleasca lamelele?
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #232 : 29.Ian.2014, 09:46:24 a.m. »
Care-i avantajul, mai exact ?
Nu miroase a varza (calita) si nici nu face probleme de nefunctionalitate.  ;)

...n-ar merge in aceiasi bani sa iau doar un disc mai de doamne-ajuta?
Asta n-o poti sti decit dupa ce demontezi de pe masina cutia de viteze si examinarea placii de presiune. Daca placa nu are urme de culoare vinetii, albastre si stralucitoare iar "dintii" soarelui sint in aceeasi pozitie si nu decalati pe circumferinta iar rulmentul de presiune e in stare buna, scapi doar cu montarea unui disc de ambreaj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #233 : 29.Ian.2014, 11:43:35 a.m. »
Nu miroase a varza (calita) si nici nu face probleme de nefunctionalitate.  ;)
 

Ambreiajul ? Si de ce la 4x4 ar avea probleme, in caz de exploatare defectuoasa similara, iar la 4x2 nu ? Sunt curios, ma depseste.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #234 : 29.Ian.2014, 11:51:51 a.m. »
Ambreiajul ? Si de ce la 4x4 ar avea probleme, in caz de exploatare defectuoasa similara, iar la 4x2 nu ?

Daca tu accelerezi si ESP iti pune frana pe roata care se invarte in gol, termini ambreiajul cat ai zice Exedy :P


Din cite stiu (s-ar putea totusi sa ma insel) insa trecerea de la un 4X2 la un 4X4 se face prin intermediul unui viscocuplaj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #235 : 29.Ian.2014, 11:54:58 a.m. »
4x4 are ESP, care iti pune frana cand iti patineaza roata, si iti omoara ambreiajul. 4x4 are si pierderi parazitare mai mari pe transmisie, si cele 4 roti motoare solicita mai mult transmisia decat doar 2.

Si poate ca mai si da o incredere marita in sine si in masina sistemul 4x4, facandu-i pe proprietari mai predispusi sa cautele limitele masinii, si cu totii stim ca uzura creste exponential atunci cand te apropii de limite.

Inclusiv pt un drag-race e mai dificil de lansat o masina 4x4, iar uzura ambreiajului e mult mai mare, risti sa il prajesti imediat daca ai aderenta si putere suficienta.


  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #236 : 29.Ian.2014, 12:05:26 p.m. »
4x4 are ESP, care iti pune frana cand iti patineaza roata, si iti omoara ambreiajul. 4x4 are si pierderi parazitare mai mari pe transmisie, si cele 4 roti motoare solicita mai mult transmisia decat doar 2.

Nu toate au ! GLX-ul meu nu are, asa ca nu stiu cum reactioneaza ESP-ul. Pentru alea 2-3 ore/an cand merg cu Lock la nevoie imi asum pierderile si uzura.


Si poate ca mai si da o incredere marita in sine si in masina sistemul 4x4, facandu-i pe proprietari mai predispusi sa cautele limitele masinii, si cu totii stim ca uzura creste exponential atunci cand te apropii de limite.

Inclusiv pt un drag-race e mai dificil de lansat o masina 4x4, iar uzura ambreiajului e mult mai mare, risti sa il prajesti imediat daca ai aderenta si putere suficienta.

Aoleu, nu fac eu asa ceva ! ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline hugbear

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #237 : 29.Ian.2014, 08:24:17 p.m. »
Asta n-o poti sti decit dupa ce demontezi de pe masina cutia de viteze si examinarea placii de presiune.
Bine-bine, stiu ca autopsia o sa spuna multe. Eu ma intrebam daca cei care au trecut prin asta si au studiat post-mortem ambreiajul au constatat daca s-a dus intr-adevar tot setul sau fusese ars doar discul. Ca sa am organul pregatit inainte de a incepe transpalntul, sa scurtez spitalizarea. Da' probabil ca e mai bine sa astept opinia chirurgului, in sala de operatie.

In alta ordine de idei, am vrut azi s-o scot la plimbare. Din pacate, in viteza intai si cu piciorul ridicat de pe ambreiaj, statea bine-mersi pe loc, la turatia de ralenti :(. Probabil un rol negativ in piesa asta a avut-o si faptul ca aseara am parcat-o cu frana de mana care probabil a inghetat...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline cristidav

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #238 : 29.Ian.2014, 08:36:23 p.m. »
Chiar daca a inghetat, eu cred ca tot ar trebui sa simti acel impuls de a porni de pe loc, pe care il simti si daca tragi frana de mana la maxim. Daca nu l-ai simtit, e clar ! :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #239 : 29.Ian.2014, 08:47:46 p.m. »
In alta ordine de idei, am vrut azi s-o scot la plimbare. Din pacate, in viteza intai si cu piciorul ridicat de pe ambreiaj, statea bine-mersi pe loc, la turatia de ralenti :(. Probabil un rol negativ in piesa asta a avut-o si faptul ca aseara am parcat-o cu frana de mana care probabil a inghetat...

Chiar nu conteaza ca ai lasat-o cu frana de mana si a inghetat! Cel putin pentru ambreiaj.
Ambreiajul se verifica , asa, mai romaneste, astfel: se trage bine frana de mana, se pune cutia de viteze in treapta I-a, apoi se incearca pornirea obisnuita de pe loc. Daca masina sta pe loc iar motorul se opreste, inseamna ca ambreiajul isi face datoria. ( in ipoteza  ca frana de mana este ok, eficienta)

Ce descrii arata clar o problema la ambreiaj. Daca e o problema de uzura la disc, de decalire placa de presiune sau o problema in sistemul de comanda al ambreiajului, ramane sa verifici ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!