Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66728 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Sakura77

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #160 : 09.Nov.2012, 08:09:46 p.m. »
se pare ca am aflat pe pielea mea sensibilitatea Sx4 in ceea ce priveste ambreiajul

1.se pare ca este de ajuns sa iti patineze serios discul (sa se simta miros de ferodo) o singura data (s-a intimplat anul trecut in iarna), putind spune ca am folosit masina ca la carte, fara sa o fortez sau sa am cine stie ce pretentii pentru ca la urma urmei, sa fim seriosi, nu este o masina de off-road, este un suv de oras cu garda la sol mai mare, suspensie mai rigida si tractiune 4x4 care se comporta mult mai bine pe sosea in conditii de ploaie/zapada decit o berlina tractiune 4x2
2.ferodo-ul ramine depus pe placa de presiune (acel soare in termeni populari) si nu se curata, angrenind cu timpul ulterior straturi de ferodo rezultate in urma uzurii normale de zi cu zi a masinii
3. "soarele" se distanteaza in placa si rulmentul de presiune nu mai poate face cuplajul corect (se simte la pedala ca ambreiajul tine din ce in ce mai sus) pina cind patineaz ain mers daca accelerezi brusc

toata "distractia" m-a costat 1680 lei = schimbat kit complet ambreiaj ~placa, disc, rulment~ piese de origine + ulei cutie  (care oricum trebuia schimbat, iar la operatiunea de schimbare ambreiaj se goleste de altfel cutia de viteze)

asa ca "fericiti" posesori de Sx4 MARE GRIJA LA UTILIZAREA AMBREIAJULUI daca e zapada nu fiti comozi (folositi si lopata, ati uitat cum era in batrina dacie ?), si mare grija cui dati masina , nu de alta dar s-ar putea sa aveti vre-o surpriza ulterior

Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #161 : 09.Nov.2012, 08:17:42 p.m. »
Nasol. Cati km ai cu masina?

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #162 : 10.Nov.2012, 10:43:47 a.m. »
1.nu este o masina de off-road, este un suv de oras cu garda la sol mai mare

3. "soarele" se distanteaza in placa si rulmentul de presiune nu mai poate face cuplajul corect
1. Parca despre asa ceva scrie si in manualul de utilizare.
3.  :-O "Soarele" stiu ca face corp comun prin nituire cu exteriorul placii de presiune si nu este altceva decat partea elastica a ansamblului. De unde pana unde provine "distantarea" dintre cele doua elemente  :-/
Prin uzura materialului de frictiune nu se mai face aderenta dintre disc si placa survenind patinarea. Asta e singura explicatie.

Daca elementele ambreajului (placa, disc, rulment) se pot dezansambla, se poate inlocui doar discul de ambreaj sau placile de frictiune in cazul in care placa si rulmentul sunt bune.
Uleiul din cutia de viteze se poate foarte usor recupera si refolosi daca nu a depasit limita de timp sau km.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline torp

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 49
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #163 : 15.Dec.2012, 09:16:40 p.m. »
Iaca mi-o crapat si mie ambreiajul. Sau cilindrul de care se vorbea cateva posturi mai devreme.
Imediat dupa ce schimb in orice viteza, daca apas oricat de putin aceleratia sare in 3500-4000 (uneori chiar mai sus) fara sa se intample nimic, apoi dupa ceva secunde, destul de multe, incepe sa traga cat de cat.
SX4 4WD 1.6 GS Kashmir Blue Pearl 2009
Honda Jazz 1.2 un soi de gri albastru deschis 2004
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #164 : 15.Dec.2012, 09:55:37 p.m. »
Nasol  :( din ce an e si cati km are?

Offline torp

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 49
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #165 : 15.Dec.2012, 10:55:57 p.m. »
Iunie 2009, 27K km.
Am fortat odata serios ambreiajul iarna trecuta (2011-2012), n-a parut sa aiba nimic, si acu vreo 3 zile am fortat iar ca sa fiu sigur ca plec de pe loc in panta fara sa scap masina la vale, ca se oprise ala din spate exact in fundul meu. A doua zi (sau chiar atunci, nu-s sigur) a inceput sa se manifeste cum am spus.
SX4 4WD 1.6 GS Kashmir Blue Pearl 2009
Honda Jazz 1.2 un soi de gri albastru deschis 2004
 

Offline gigi

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #166 : 15.Dec.2012, 11:14:51 p.m. »
ce inseamna "am fortat iar ca sa fiu sigur ca plec de pe loc in panta fara sa scap masina la vale" adica s-a turat pe loc, cu ambreajul calcat o secunda, la 1500-2000 rpm?
atat si s-a dus ambreajul? daca e asa, inseamna ca acest ambreaj e de o calitate slabuta.
Ca la 20 de ani, fara griji si fara bani!
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #167 : 16.Dec.2012, 08:46:28 a.m. »
ce inseamna "am fortat ....
Adica l-a patinat mai mult timp si la o turatie a motorului destul de mare astfel incat cele doua suprafete de contact (placa si disc) sa se infierbante peste limita de aderenta.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline torp

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 49
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #168 : 16.Dec.2012, 11:28:46 a.m. »
Adica l-a patinat mai mult timp si la o turatie a motorului destul de mare astfel incat cele doua suprafete de contact (placa si disc) sa se infierbante peste limita de aderenta.
Erau fo 4500 nu 2500 :) Pt ieseni, stateam la coada dimineatza sa urc straduta aia de sub casa modei (nu Saulescu, cealalta si mai abrupta). Bineinteles, pe zapada. Masina din spate nu lasase distanta, asa ca am turat serios tinand din ambreiaj, ca sa nu alunec in el.
Da' asta dupa parerea mea e doar picatura care a umplut paharul. Anul trecut am reusit sa ma impotmolesc in zapada de 30 cm cu antiderapant in ea, din aia care e mai mult nisip, si atunci am tras serios de ambreiaj cateva minute. Da' conform standardelor, nu a picat atunci pt ca era in garantie. A picat abia acum, la 6 luni dupa ce s-a terminat garantia.
Deci, recomandari de ambreiaje 3rd party mai solide? :)
SX4 4WD 1.6 GS Kashmir Blue Pearl 2009
Honda Jazz 1.2 un soi de gri albastru deschis 2004
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #169 : 16.Dec.2012, 11:57:39 a.m. »
Masina din spate nu lasase distanta...
Eu as fi procedat altfel: lasam usor masina sa se propteasca in cea din spate si apoi imi luam demaraj in mod normal; asta ca sa se invete minte sa lase distanta ;).

http://www.bzi.ro/inedit-cum-iti-scoti-masina-din-zapada-fara-lopata---video-333553
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein