Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66721 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #140 : 28.Mar.2012, 09:34:19 p.m. »
lichid de frana:dot 3 densitate 1.05kg/l, dot 4 densitate 1.069kg/l;

apa:Densitatea apei pure are un maxim, egal cu 1000 kg/m3 la temperatura de 4*C şi descreşte cu temperatura ( 35*C,  = 994 kg/m3 ). Între 0* C şi 4* C densitatea creşte cu temperatura. La 0*C, apa pură are  = 999,87 kg/m3. Densitatea poate fi calculată, în funcţie de temperatură cu relaţia Thiesen-Scheel-Diesselhorst.
Cred ca ti-am raspuns la intrebare Laurentiu.Concluzia trage-o singur. >:D<
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #141 : 29.Mar.2012, 08:53:03 a.m. »
lichid de frana:dot 3 densitate 1.05kg/l, dot 4 densitate 1.069kg/l;
In teorie multi sint DOCTORI insa in practica, treaba o fac cu mina altora. Pune intr-un vas cu apa niste lichid de frina sau poti picura putin intre degetele miinii si vei observa daca este si cit este de uleios.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline LeonardSZK

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #142 : 29.Mar.2012, 10:40:01 a.m. »
Ramaneti la subiectul topicului, va rog. Puteti crea alte topicuri, pentru alte subiecte. Multumesc.
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #143 : 29.Mar.2012, 01:55:23 p.m. »
Ca sa ramanem la subiect ,in circuitul pompei de ambreiaj se pune lichid de frana.Off topic(antigelul,motorina,gazul lichid....etc toate sunt uleioase,dar nu au aceeasi destinatie).
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #144 : 30.Mar.2012, 09:39:03 a.m. »
...toate sunt uleioase,dar nu au aceeasi destinatie.
Daca ai fi fost putin mai atent, ai fi putut observa ca am spus foarte clar ca lichidul de frina (cel care actioneaza asupra rulmentului de presiune inlocuind cablul - asta ca sa fim OnTopic) este un lichid uleios si poate actiona diferit din cauza variatiei viscozitatii la diferente de temperatura sau a aerului intrat pe instalatie. Nu m-am legat de apa , motorina sau alte lichide si nici n-am dat sfaturi de a se folosi altceva decit lichidul de frina mai ales ca cele doua circuite (ambreaj si frina) folosesc acelasi tip de lichid ULEIOS ce asigura si ungerea partilor mecanice in miscare (pistonase pe garnituri de cauciuc).

Cred ca acum am  fost destul de clar chiar si pt orice minte trezita in zori de zi.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline miocrl

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #145 : 30.Mar.2012, 09:43:56 a.m. »
Am o intrebare legata de ambreiaj: cand dau drumul mai brusc ambreiajului, in anumite momente se "agata" aproape de finalul cursei si urca incet sus. Se simte foarte clar atunci cand schimb foarte repede treptele de viteza, moment in care intra in limitare si dupa 0.5-1s cupleaza dupa ce i-am dat drumul. E vreo protectie sau ceva pentru 4x4? E alta problema?

ca sa revenim.. cred ca trebuie sa vizitezi service-ul

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #146 : 30.Mar.2012, 01:10:38 p.m. »
cand dau drumul mai brusc ambreiajului, in anumite momente se "agata" aproape de finalul cursei si urca incet sus.
Orice ambreaj (doar unul prost reglat) fie el hidraulic sau mecanic, in partea superioara (finalul cursei in partea de repaus) are o portiune de "pedala moarta" (ex. aprox. 20-25 mm); portiune ce nu tine in stare de presiune pedala de ambreaj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rezare

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 72
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #147 : 31.Mar.2012, 12:02:30 p.m. »
Nu e portiune moarta, stiu cum functioneaza un ambreiaj :)

Tocmai de asta intreb, pentru ca este un comportament atipic. Ca un amortizor de usa: primele 90% din cursa pedala merge normal, ultimii 10% "incet", cumva amortizat. Iar asta exact inainte sa cupleze efectiv ambreiajul, pentru ca la schimbare brusca de viteza si turatie ridicata, cand "se agata", masina intra in limitare de turatie o scurta perioada, apoi cupleaza ambreiajul si pedala isi termina cursa.

In service-ul unde am facut revizia au zis "ca asa e ambreiajul de sx4", d-asta ceream si alte pareri.
 

Offline bogogica

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #148 : 31.Mar.2012, 03:13:12 p.m. »
"ca asa e ambreiajul de sx4",
Din ceea ce inteleg de la tine, comportamentul nu este unul deloc normal, iar raspunsul de mai sus este similar cu cel traditional "asa face toate sefu' " dat de un Dorel fara habar de meseria ce o practica. Cel mai bine este sa ceri un drive-test cu alt SX4 ca sa iti dai seama singur de diferentele de comportament si sa iti poti argumenta "defectul".
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #149 : 01.Apr.2012, 11:49:05 a.m. »
...primele 90% din cursa pedala merge normal, ultimii 10% "incet", cumva amortizat. Iar asta exact inainte sa cupleze efectiv ambreiajul...
:-O Stai ca acum nu mai inteleg nimic. Cuplarea ambreajului nu se face efectiv ci progresiv (treptat) incepind de la 1/4 din cursa de la podea si pina cind rulmentul de presiune este eliberat de forta de apasare. Din aceasta pozitie, mai ai intre 15-25 mm pina la terminarea intregii curse a pedalei.

Daca problema ta apare pe traseul "incepind de la 1/4 din cursa de la podea si pina cind rulmentul de presiune este eliberat de forta de apasare", e posibil ori sa ai ceva aer pe instalatie ori sa fie infundata vreo gaura calibrata sau supapa (daca exista) de eliberare a presiunii (anti-vid).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!