Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 66691 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Probleme la ambreiaj
« : 24.Ian.2012, 08:57:30 a.m. »
             Totul s-a intamplat pe neasteptate si fara vreun semnal si bineinteles in alt oras decat in cel in care locuiesc. Am parcat masina bine merci si dupa  o ora cand sa plec am apasat ambreiajul, ca de obicei, si am simtit ca nu mai este la fel. Nu am mai putut baga intr-a intaia si am ramas in acel loc, fara a mai putea face ceva. Atunci cand apesi pe pedala nu mai debraiaza, nu mai poti baga in viteze. Pedala e moale, nu mai simti acea rezistenta la apasarea ei. M-am uitat pe la motor si furtune, nu se vede nimic curs, am incercat sa fac o aerisire la furtunul care duce la cutie, iese lichid de frana dar atunci cand apesi pedala de ambreiaj nu tasneste lichidul, semn ca nu se face presiune; Lichidul in vasul pompei de frana este la nivel.  Fiind ambreiaj hidraulic, care ar putea fi cauza? Am chemat pe cineva de la un service, s-a bagat sub ea si a dat verdictul dintr-o privire: "du-te si cumpara rulmentul de presiune". A motivat ca este ud la cutie, dedesupt si ca asta ar fi. Chiar asa repede sa "cada" rulmentul, tinand cont ca masina are doar 25000 km, fabricatie iulie 2008? De aceea am preferat sa o tractez, sa o duc acasa si urmeaza sa o bag in service sa demonteze si abia apoi sa cumpar ce o fi de cumparat.  Dar mai intai va intreb daca s-a mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare si cum i-a dat de cap, poate ca scap de o demontare de cutie si o fi altceva mai simplu. Astept sugestii si pareri. Va multumesc anticipat.
 

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #1 : 24.Ian.2012, 09:12:05 a.m. »
Din ce povesti pare a fi un fault al pompei hidraulice de ambreiaj.....sau furca care este actionata de pompa de ambreiaj este rupta (ma indoiesec) sau deplasata din locasul de sustinere. Scuze pentru sugestie, dar la pedala te-ai uitat? Sa nu fi iesit din axul de ghidaj.....tare straniu!
Gaseste un service de incredere pentru constatare/remediere.
De regula cand 'cade' ambreiajul, iti permite sa selectezi viteza dar nu mai pleaca de pe loc.
Bafta

 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #2 : 24.Ian.2012, 09:39:52 a.m. »
...pedala nu mai debraiaza, nu mai poti baga in viteze. ...este ud la cutie, dedesupt...
Defect circuitul hidraulic de comanda al rulmentului de presiune.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #3 : 24.Ian.2012, 12:20:54 p.m. »
Pedala de ambreiaj pare in regula si culiseaza normal, furca nu stiu care este. Este posibil sa fie ceva si de la pompa de ambreiaj? Cat despre viteze, daca pornesc motorul nemaiputand debreind nu poti baga in viteze. Cu motorul oprit intra, mai greu ce-i drept. Oricum sunt depasit de situatie, clar ca trebuie sa ajung in service, numai ca era bine daca aflam ceva de la forumisti,  putand astfel veni in ajutorul mecanicilor luand prin eliminare cauzele care ar fi putut duce la asta. Oricum multumesc pentru promptitudinea cu care ai raspuns. Va tin la curent dupa remediere(sper sa nu fie prea costisitoare).
« Ultima Modificare: 24.Ian.2012, 12:49:40 p.m. de sorin iulian »
 

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #4 : 24.Ian.2012, 12:30:12 p.m. »
Defect circuitul hidraulic de comanda al rulmentului de presiune.
Scuze, nu sunt prea familiarizat cu termenii tehnici. Ce se intelege prin circuit hidraulic de comanda? mai sunt si alte componente(care nu se afla in cutia de viteze) care ar putea fi stricate, in afara de rulmentul de presiune. Nu de alta dar sa o iau prin eliminare. Oricum multumesc pentru interventie. Poate mai vin si alte sugestii.
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #5 : 24.Ian.2012, 01:07:58 p.m. »
Ce se intelege prin circuit hidraulic de comanda?
Nu ai probleme cu rulmentul de presiune.

Portiunea de circuit care executa comanda rulmentului de presiune (locul unde se face presiunea necesara pt a comanda inaintarea rulmentului de presiune spre placa de presiune). In imaginea de mai jos, banuiesc ca in locul marcat cu chenar rosu exista scapare de presiune (lichid de frina).


  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #6 : 24.Ian.2012, 02:03:36 p.m. »
Da, mergi si schimba rulmentul de presiune. Eu am patit acelasi lucru. Am fost la munte imediat dupa revelion si era sa raman pe la Diham cand ne-a prins zapada acolo. L-am bagat pe Jimny in zapada mare (de fapt zapada era pe drum  :P) pana peste portiere. Noroc ca zapada era afanata si am reusit sa ies, am facut 12 km de forestier in 3 ore si ceva. M-a mai tinut ambreiajul inca o saptamana apoi brusc aceleasi simptome ca si la tine. Am schimbat amreiajul cu totul desi placa de presiune si placa de ambreiaj erau uzate doar 50%. Acum le tin ca si piese de schimb si completez doar cu rulment.
Intrebare: Cu motorul oprit, daca calci ambreiajul intra usor in viteza 1? Daca da, verdictul e sigur - rulmentul de presiune defect.
Pana am reusit sa inlocuiesc ambreiajul, eu am facut asa: pornit motor - lasat sa se incalzeasca - oprit motor. Apoi bagat viteza 1 - calcat si tinut calcat ambreiaj - bagat viteza 1 - pornit motor -schimbat viteze la turatii mai mari decat de obicei - cand opream la semafor - calcat si tinut calcat ambreiaj pana se facea verde din nou. In timp ce masina tinde sa opreasca, cand impingi schimbatorul spre viteza 1, la un moment dat ti-o fura si intra usor 1-a. Tinut picior pe ambreiaj pana sa face verde si din nou circulat cu masina prin oras. Eu am mers asa 2 zile, a 2-a zi fortat de imprejurari ca am mers la un parastas. Apoi schimbat kit ambreiaj si totul revenit la normal. Nu s-a bulit nika la cutia de viteze.
Sper sa fie de folos. Bafta.
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #7 : 24.Ian.2012, 03:12:44 p.m. »
pornit motor - lasat sa se incalzeasca - oprit motor. Apoi bagat viteza 1 - calcat si tinut calcat ambreiaj - bagat viteza 1 - pornit motor -schimbat viteze la turatii mai mari decat de obicei - cand opream la semafor - calcat si tinut calcat ambreiaj pana se facea verde din nou.
Dupa cum spui, tu ai avut probleme cu placa de presiune. Mai precis cu decalirea partiala a "soarelui" si nu cu rulmentul de presiune.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #8 : 25.Ian.2012, 08:47:00 a.m. »
Intrebare: Cu motorul oprit, daca calci ambreiajul intra usor in viteza 1? Daca da, verdictul e sigur - rulmentul de presiune defect.

Cu motorul oprit nu intra usor in viteze, ba chiar f. greu. La mine pedala e ca si moarta, in sensul ca apesi si nu simti rezistenta , doar arcul o mai aduce inapoi in pozitia initiala. Cu motorul pornit nicio sansa. Eu nu am bagat-o nici prin zapada, nici prin apa mare, a cedat pur si simplu. Ce as vrea sa stiu de la ceilalti posesori de sx4 este daca s-au mai confruntat cu problema asta, pentru ca daca au patit-o mai multi e clar ca este un defect de fabricatie, ca multe altele. Oricum sunt dezamagit de calitatea pieselor si de durata lor de viata. Mai am un Passat din 2003, are 200000 km la bord si nu am schimbat nimic la el( in afara de consumabile, distributia, burdufele la planetare si placutele de frana). Asta e...., mergem inainte.         
« Ultima Modificare: 25.Ian.2012, 08:58:45 a.m. de sorin iulian »
 

Offline adrian_r5

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #9 : 25.Ian.2012, 09:17:10 a.m. »
  decalirea partiala a "soarelui"
Ce intelegi prin "decalire partiala"  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: