Autor Subiect: Si SX4 poate fi mai inalt  (Citit de 64392 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline newfolder

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #170 : 08.Ian.2021, 09:41:58 p.m. »
@enicky multumesc pt. ideea testului. O sa-l fac.
@boga81 aprox. 15.000 km, au fost schimbate in decembrie 2019 la itp de fostul proprietar (factura).
@shpeedy nu am facut test, aveau doar 7 luni cand am luat eu masina.

Sunt amortizoare Sachs, mai ieftinica, dar nu sunt curse. Dupa ce am montat arcurile a aparut cloncanitul. Recunosc ca n-am menajat deloc masina. Cred ca mai mult forestiere, gropi si sleauri a vazut; asfaltul doar cand nu aveam incotro :)

Cu ce sa le inlocuiesc in primavara? KYB sau altceva?
  • SX4
 

Offline shpeedy

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #171 : 08.Ian.2021, 09:55:34 p.m. »
Daca amortizoarele sunt noi (si suspensia in mintile ei - fapt ce ti se poate confirma printr-un test de suspensie), as recomanda sa mai ai putina rabdare. Si arcurile se vor mai aseza/lasa in timp...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: newfolder

Online NicNic

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #172 : 08.Ian.2021, 11:56:15 p.m. »
Este putin probabil ca bataia sa fie din amortizoare.
Pentru ca la masina neincarcata, mergand prin gropite sau denivelari mici, nu prea exista suficienta inertie care sa duca miscarea suspensiei pana la atingerea limitei de cursa a amortizoarelor.

Ca o nota personala, imi pare ca amortizoarele Sachs s-au comportat mai bine in timp decat cele KYB.

Pe spate, am avut amortizoare KYB din fabrica.
Ce au fost inlocuite pe garantie, prima data, tot cu KYB (nu mai imi amintesc exact dar cred ca aprox. la 80.000 km, cand s-au gasit urme de ulei scurs din amortizoare).
Acestea au "lucrat" frumos doar vreo 2 saptamani. Nu-mi venea sa cred ce repede au cedat. Insa nu prezentau urme de ulei si la testare nu aratau ca ar fi chiar terminate, asa ca nu au mai putut fi inlocuite tot pe garantie.

Au mai fost inlocuite iar, pe la 120.000 km cu Sachs. Care se comporta foarte bine si acum, dupa circa 35.000 km.
Masina cu Sachs imi pare mai stabila la viteza, pe asfalt, si mai confortabila (fara a "lansa" mult) prin off-road.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline newfolder

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #173 : 09.Ian.2021, 12:24:23 a.m. »
@NicNic
Zgomotul se aude pe spate cand spatele e usor. Cu greutate in portbagaj sau pasageri pe bancheta spate zgomotul dispare.
Suspensia a fost verificata la mecanic si totul e ok. Ideea ca arcurile mai inalte/tari tin telescopul la capatul cursei si de acolo zgomotul a venit de la mecanic care nu a gasit nimic altceva care ar putea produce cloncanitul.

Mecanicul la care merg eu nu e zeu, e exact ca toti ceilalti mecanici. Uneori le nimereste, alteori e pe langa. Dar pare logic ce zice cu cursa amortizorului pt. ca pe fata (care e mai grea) nu se aude.
  • SX4
 

Online NicNic

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #174 : 09.Ian.2021, 12:47:06 a.m. »
Eu nu am aceasta problema cu SUVI. Si are arcuri MAD cu amortizoare Sachs.
Poate ca e mai incarcata, avand cel putin 50 kg bagaj permanent in portbagaj/partea spate (carlig).

Dar tot nu cred ca bat amortizoare la capat de cursa, avand in vedere ca masina este usoara si mergi doar prin gropi putin adanci.

Ca sa te mai lamuresti cumva, ridica masina cu cricul, la una din rotile spate.
Vezi cam cat se destinde arcul (cam cat e cursa amortizorului).
Si daca ai impresia ca aceeasi destindere se poate produce cand roata trece prin gropite/denivelari mici, atunci ar putea fi posibil ce spune mecanicul.

Mai degraba, cred ca ar putea fi o piesa prinsa de caroserie (precum esapamentul) care atinge undeva, functie de cat de "lasata" e masina.
Astfel, la situatie de incarcare lejera, e posibil ca piesa respectiva, la cele mai mici oscilatii ale ei (date de miscarea alternativa peste denivelari) sa atinga de caroserie cumva...


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline enicky

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #175 : 09.Ian.2021, 02:16:14 p.m. »
Dupa ce am montat arcurile a aparut cloncanitul. Recunosc ca n-am menajat deloc masina. Cred ca mai mult forestiere, gropi si sleauri a vazut; asfaltul doar cand nu aveam incotro :)
   Normal, amortizorul a fost ales avand in vedere si compresia existenta a arcului original montat pe masina, dar ce am omis eu sa spun(si vad ca nimeni n-a mentionat, probabil n-au verificat la inlocuire) este ca arcul Mad este la fel de inalt ca arcul original, fapt verificat de mine la service, deci inaltarea masinii se obtine datorita faptului ca diametrul spirei este aproape dublu si deci este mai dur si se comprima mai putin.
   Ce vreau sa spun cu asta, este faptul ca la o deschidere maxima a arcului, acesta nu-l depaseste pe cel original, se deschide la fel, deci telescopul nu este fortat, doar in plan orizontal amortizorul sta in alta pozitie(mai ridicata).
   Si daca tot spui ca n-ai "iertat" deloc masina, posibil ca amortizorul(arele) sa nu mai functioneze in parametrii optimi.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: newfolder

Online NicNic

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #176 : 09.Ian.2021, 02:40:37 p.m. »
[...]
   Normal, amortizorul a fost ales avand in vedere si compresia existenta a arcului original montat pe masina, dar ce am omis eu sa spun (si vad ca nimeni n-a mentionat, probabil n-au verificat la inlocuire) este ca arcul Mad este la fel de inalt ca arcul original, fapt verificat de mine la service, deci inaltarea masinii se obtine datorita faptului ca diametrul spirei este aproape dublu si deci este mai dur si se comprima mai putin.
   Ce vreau sa spun cu asta, este faptul ca la o deschidere maxima a arcului, acesta nu-l depaseste pe cel original, se deschide la fel, deci telescopul nu este fortat, doar in plan orizontal amortizorul sta in alta pozitie(mai ridicata).
   [...]

Tizule, una este lungimea (inaltimea) la liber a arcului, alta este lungimea sa cand este solicitat (comprimat sau intins).

Asa ca nu are relevanta daca arcurile sunt la fel de lungi in stare libera...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #177 : 09.Ian.2021, 02:55:45 p.m. »
Asa zice legea lui Hooke.

Dar dacă fara sarcina arcurile sunt egale ca lungime, nu prea are cum ca la destindere arcurile (MAD) mai groase sa depășească elongatia arcurilor mai subtiri si sa forteze amortizoarele. Parerea mea...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #178 : 09.Ian.2021, 03:58:06 p.m. »
Dar dacă fara sarcina arcurile sunt egale ca lungime, nu prea are cum ca la destindere arcurile (MAD) mai groase sa depășească elongatia arcurilor mai subtiri si sa forteze amortizoarele. Parerea mea...
   Corect !
  Fapt care l-am observat chiar de curand, in Septembrie, cand am facut vreo 3 ore de off road si m-a surprins cursa mica si modul "scurt" de amortizare al socurilor.
  Si daca citim pe site-ul lor, tocmai asta spun ca fac Mad-urile : incearca sa pastreze nivelul de inaltime normal al masinii chiar daca aceasta este incarcata, deci putin probabil sa se extinda mai mult decat inaltimea la "liber".
  Si nefiind mai inalt, dar este mai dur, n-are cum sa se intinda mai mult !
  Dar deja cred ca am vorbit prea mult pe intrebarea colegului...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline newfolder

Re: Si SX4 poate fi mai inalt
« Răspuns #179 : 09.Ian.2021, 07:47:22 p.m. »
Dar dacă fara sarcina arcurile sunt egale ca lungime, nu prea are cum ca la destindere arcurile (MAD) mai groase sa depășească elongatia arcurilor mai subtiri si sa forteze amortizoarele. Parerea mea...
...Dar deja cred ca am vorbit prea mult pe intrebarea colegului...

Ba nu, multumesc pt. explicatii si detalii. Mi-am lamurit si eu lucrurile. Acum e evident ca explicatia mecanicului nu e valabila (dar a avut bunavointa, a scos roata de rezerva si tot din portbagaj, a dat jos si capacul de portbagaj, a dat ture etc).

Mai cercetez situatia dar fara vreo presiune. Deocamdata, deranjul e cam la fel cu cel facut de greierele pe care-l am in torpedou dintotdeauna. Urmeaza schimbul de ulei motor si o sa trag de toba, poate acolo apare...
  • SX4