Sunt baterii pe baza de gel,folosite adesea in competitii audio unde este nevoie de f mult curent
Practic,am vazut cu ochii mei un caz cand proprietarul unei masini cu deep-cycle (optima) a uitat farurile aprinse dimineata iar pe la 7 seara a vazut.Le-a oprit iar masina a luat-o la prima cheie.O baterie normala murea.
Ce a scris un prieten,specialist in domeniu pe alt forum:
Orice baterie auto e "starter".
Unele pot da curent mai mare de "scurt-circuit" decit altele avind aceeasi capacitate, si chiar decit cele deep-cycle.
Numai ca acel curent poate fi furnizat perioade foarte scurte de timp, dupa care se reduce brusc impreuna cu voltajul.
Bateriile deep-cycle chiar daca nu au un curent de scurt-circuit asa de mare ca cele starter, e disponibil in schimb perioade incomparabil mai lungi de timp, mentinind si tensiunea in limitele normale.
Evident ca sunt bune si pentru pornire cele deep-cycle cu conditia sa fie corect dimensionate.
Ca exeplu, o masina de off-road cu troliu nu va putea fi trasa decit citiva metri cu o baterie starter, pe cind cu una deep-cycle se va deplasa citiva zeci de metri. In plus, intr-un timp foarte scurt, bateria deep-cycle va fi incarcata full de catre alternator.Absolut toate masinile care practica sportul asta si au troliu sunt echipate cu astfel de baterii. Altfel troliul respectiv ar fi pur decorativ...
Mai nou, unele masini 4x4 vin din fabrica cu astfel de baterii. Exista baterii deep-cycle marine, etc.....