Eu am scris pe jurnalul de bord de pe softpedia despre revizia de 3 ani la GV la Cobalcescu, din lene dau copy/pasta si eventual detalii ulterioare punctual
Am ajuns vineri, 16.12.2011 sa ii fac revizia de 45.000 & trei ani. Intr-un final. La AutoCobalcescu, in Bucuresti, pe Splaiul Unirii 313, cred, la ~2 km de targul din Vitan.
Si din cauza ca-s prin Bucuresti, si din cauza ca mi-a fost la indemana iar la Marshall trebuia sa trec in tranzit, deci pe fuga. Si am observat ca persoanele care n-apuca sa se rutineze, acorda un mai mare interes pt. lucrul prestat (observat la dentisti, mecanici auto, si inca cativa prestatori de servicii, pana acum).
Programare rapida, facuta miercuri seara pentru vineri dimineata, operatii cerute de mine:
- schimb antigel (adus eu, Valvoline Zerex G12 + apa distilata).
- schimb ulei motor (adus eu, 5L Shell Helix Ultra 5w30, sintetic, Castrol Edge ce il pregatisem de 2 luni a ramas pe stocul meu).
- schimb bujii (adus eu, 4 buc. Champion Double Platinum) (la GPL am inteles ca trebuie schimbate mai des si aveam senzatia ca motorul nu mai toarce cum torcea)
- filtre aer/ulei/polen (adus eu).
- inlocuire ulei CVM 2,5 litri 75w90 sintetic gl4 (cumparat din Vitan, Castrol Transaxle, altul care sa aibe doar GL4 n-am identificat).
- revizie (include diagnoza tester, verificare generala rampa).
- masina avea nevoie sa mai schimbe bucsele de la bara stabilizatoare care troncane la frig+gropi la viteza redusa.
Ajuns la 8.30AM, bagat masina pe stand si inceput la 9AM; durat pana la 12 si ceva spre 13. Standuri dragute, cu elevatoare ingropate.
Operatii suplimentare recomandate de dansii si agreate: schimb ulei diferential fata si reductor cu ELF 80w90 de la dumnealor. In cartea mea tehnica nu aparea necesitatea asta, da daca stiu ei, sa ii fie de bine. M-am stresat un pic cu receptionistul de service, care voia musai sa imi puna Mobil1 sau GM 75w90 cu GL5 si nu prea intelegea / cam care-ar fi fitza mea.
M-au lasat langa masina sa ma conversez cu mecanicul. Oameni politicosi, dupa ce-am negociat artagos uleiurile cu Dl. Cosmin Valcu (sef atelier sau marca), am fost chiar colocviali. Nici cestia nu stiau ca motorul de la GV diesel e furnizat de Renault, nu de Peugeot.
Lucratura parea cu atentie, mecanic Dl. Geani, environment curat, la final mi-au spalat masina int/ext., ca era ca porcu si mi-au dat si o racleta cado. N-au gasit batai la bucsele barii stabilizatoare (spuneau ca apar dupa mai multi km decat am eu; au balansat de masina sa auda daca e de la ele), au dedus ca-ar fi de la amortizoarele fata. Mai vedem, mai ascultam si alte pareri, ca nu cloncane chiar atat de enervant, doar la frig si la gropi. Uleiul motor era oleaca sub minim, stiu ca il verificasem acum o luna si parea ok (mecanicul spunea ca posibile cauze is ca am pus ulei prea subtire - 0w30 sau ca depasisem cu ceva km intervalul de revizie de 15.000).
In rest toate bune, n-avea erori la tester, a baut ulei pe toate busoanele existente (mai putin diferential spate, schimbat la prima revizie). Manopera si uleiul Elf au costat 560ron (vreo patru sau cinci ore mentionate in factura), restul consumabilelor luate de mine vreo 450. Mi-a pus stampila pe carte si s-au mentionat operatiunile, am plecat si am avut, intr-adevar, senzatia ca e mai sprintara masina. Era bine sa fi costat mai putini bani, arunc cu banii ca disperatul, de cateva zile, in toate partile, si nu-i decat inceputul.