Autor Subiect: Inlocuire lichid de racire  (Citit de 7388 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #50 : 03.Ian.2024, 06:14:04 p.m. »
Unde mai pui si ca la radiatorul meu nu exista capac de umplere deasupra...
Ce masina ai? Pina acu' n-am intilnit radiator fara buson si gura de umplere. Poti face o poza sa vad si eu ce minune ai la masina?
Pe unde ii pui antigelul dupa ce golesti instalatia de racire?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MOTANUL

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #51 : 04.Ian.2024, 08:45:50 p.m. »
Am si eu o intrebare. Am remarcat 2 variante pentru golirea sistemului.
1. Un soi de fluturas din plastic pe mijloc
2. Sa scot furtunul mare de jos (mai putine emotii)
A. Cu fluturasul ala nu inteleg cum se scoate - se desurubeaza, se trage? Trebuie schimbate oringurile cand se umbla acolo?

B. Aerisirea se face automat sau exista vreun surub de aerisire undeva?
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline ntire2000

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #52 : 04.Ian.2024, 08:59:24 p.m. »
Sfatul meu e sa nu încerci varianta 1)  :)

Surubul ala e pus din uzina care fabrica radiatorul si risti sa nu mai ai dupa aceea etanseitate si sa te tot miri ca scade lichidul din vas.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline MOTANUL

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #53 : 04.Ian.2024, 09:04:08 p.m. »
Am mai facut eu la alta masina si a iesit prost  :D :D
De asta ma gandeam ca e mai "safe" cu scos furtunul.

Pentru aerisire trebuie facut ceva deosebit sau se aeriseste singura? (doar verific sa fie nivelul ok).
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline ntire2000

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #54 : 04.Ian.2024, 11:21:38 p.m. »
Pentru aerisire cred ca nu trebuie facut nimic deoarece busonul de umplere a instalatiei de racire e cel mai înalt punct al acesteia, eu unul cred ca se aeriseste singura.
Daca are careva vreo opinie contrara as fi curios sa aflu si eu, pentru momentul când trebuie schimbat antigelul (am de gând sa o fac în regie proprie, ca nu sa nu mai dau ca boul 1000 de lei pe revizie fara ca macar aia sa fie curiosi de nivelul lichidului din vas)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline kellogs

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #55 : 05.Ian.2024, 05:04:38 a.m. »
Ce masina ai? Pina acu' n-am intilnit radiator fara buson si gura de umplere. Poti face o poza sa vad si eu ce minune ai la masina?
Pe unde ii pui antigelul dupa ce golesti instalatia de racire?

Suzuki Vitara cu 1.6 ddis. Nu mai fac poze ca mi'e lene, insa atasez procedeul de reumplere pentru masina mea.

@MOTANUL Surubul cu fluture e trecut cum in legenda, ce denumire ? Pentru aerisire poti vedea poza atasata aici, e un procedeu standard pentru orice masina.

simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline MOTANUL

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #56 : 05.Ian.2024, 09:20:03 a.m. »
Probabil ca la benzina toate au surubul ala de golire si buson sus pentru umplere.

Surubul cu fluture de golire - este pe masina mea si arata exact ca in imaginea atasata si in pozitia respectiva. (imaginea explodata este mult mai sugestiva).

Pun 2 poze si cu el fizic.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #57 : 05.Ian.2024, 03:33:16 p.m. »
A. Cu fluturasul ala nu inteleg cum se scoate - se desurubeaza, se trage? Trebuie schimbate oringurile cand se umbla acolo?

B. Nu exista aerisitor peinstalatie. Aerisirea se face automat sau exista vreun surub de aerisire undeva?
A. Fluturasul se desurubeaza si se lasa sa iasa lichidul de racire din absolut tot circuitul: radiator mare, motor, vas expansiune si radiator incalzire habitaclu.
Nu se inlocuieste nici un oring decit daca e rupt si surubul nu etanseaza (se prelinge lichid). Eu nu l-am inlocuit niciodata si l-am scos de citeva ori pina acum.

B. Aerisirea se face automat prin vasul de expansiune dupa umplerea completa a instalatiei. Respecta ce am scris eu mai sus si totul va fi OK.

Nu mai fac poze ca mi'e lene, insa atasez procedeul de reumplere pentru masina mea. Pentru aerisire poti vedea poza atasata aici, e un procedeu standard pentru orice masina.
Din pacate, nu prea inteleg nimic din "pozele" tale asa ca nu-ti pot da nici un sfat in afara de ce am descris in mesajul anterior.

Suzuki Vitara cu 1.6 ddis.
Aici ai scris in sectiunea "Probleme tehnice SX4".
« Ultima Modificare: 05.Ian.2024, 03:44:08 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline kellogs

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #58 : 05.Ian.2024, 03:49:27 p.m. »
Arata a buson de golire ce ai pozat, daca mai scrie in legenda "buson golire" sau "drain valve" sau ceva asemnator, cu acela ai treaba. La masina mea de 6 ani neumblata in acel loc nu a fost problema sa il folosesc. Sigur, poti sa tragi si furtunul de jos din clema, insa atentie la tipul clemei, se poate sa iti dea de furca sa il pui la loc.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline MOTANUL

Re: Inlocuire lichid de racire
« Răspuns #59 : 06.Ian.2024, 10:49:48 a.m. »
Am aerisit pe la furtun pana la urma. Am incercat sa deschid cu mana surubul de plastic ca un fluture si nu am reusit. Nu am vrut sa insist cu o scula nepotrivita sa nu se rupa.

Busonul de umplere de sus nu prea am stiut cum se desface (pana m-am prins ca trebuie apasat ca a rotesti pana la capat a durat ceva timp  :)

Aerisirea a mers usor. (am umplut pana sus si radiatorul si pana la maxim si rezervorul de expansiune). M-am mirat ca pana acum nu a scazut mai deloc. Ma asteptam sa fie ceva aer pe undeva si sa scada mai mult.

Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...