Autor Subiect: Amortizoare spate cu urme de ulei  (Citit de 28891 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #90 : 10.Mai.2014, 06:06:20 p.m. »
Sau sa duca la uzura neuniforma a anvelopelor.

Offline cristi80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #91 : 03.Iun.2014, 01:51:32 p.m. »
Eu am schimbat amortizoarele la SX4 la aproximativ 30.000 km
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #92 : 22.Aug.2014, 11:05:27 a.m. »
Azi la revizie, surpriza: amortizoarele spate schimbate acum 2 ani la finalul garantiei nu au urme de ulei.
La testul de amortizoare, alta surpriza: cel din stanga spate are 76% iar cel din dreapta spate are 70 %.

In concluzie, le-am schimbat pe cele curse dar cu 90 si 92 % eficienta si le-am inlocuit cu altele care nu curg dar imi dau emotii cand trece vreo masina in viteza pe langa mine... :(
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #93 : 22.Aug.2014, 02:14:19 p.m. »
La naiba, alt user care ma pune pe ganduri cand vine vorba de schimbarea amortizoarelor pe garantie... Trebuia tu sa dai vestea proasta  :baston:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #94 : 22.Aug.2014, 02:19:43 p.m. »
La naiba, chiar daca stiam atunci ce stiu azi, tot le schimbam. deci, fa-ti de cap cu ele acum si cand iesi din garantie le schimbi. Poate ai bafta sa nimeresti unele bune. O sa le schimb si eu daca scad sub 60 %.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #95 : 22.Aug.2014, 02:48:16 p.m. »
Imi explica si mie cineva care se pricepe mai bine ce alte minusuri ar fi, in afara de balansul dat de curbe si tiruri care trec in viteza, daca ai folosi amortizoare cu eficienta scazuta ?
Ma intereseaza mai mult eficienta off-road, dar orice alt minus e binevenit de stiut.
Mersi.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #96 : 22.Aug.2014, 03:10:45 p.m. »
Poate ma-nsel si tine mai mult de arcuri, dar primul minus care-mi vine-n minte la o utilizare off-road e dupa ce treci un hop si balansul provocat de hop te da cu burta de sol...

Apropo de arcuri, stie cineva daca si acestea se schimba dupa x ani ? Intreb asta intrucat am gasit multe pareri - unii sustin ca arcurile nu se schimba (decat daca se rup), altii zic ca ar trebui si ele schimbate dupa x ani intrucat isi pierd din proprietatile de elasticitate. Voi ce stiti ?

LE: @gabineg - multumesc pentru urarea legata de numarul de posturi...  :good:
« Ultima Modificare: 22.Aug.2014, 03:14:31 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #97 : 22.Aug.2014, 03:14:20 p.m. »
Distanta de franare pe suprafete denivelate creste atunci cand eficienta amortizoarelor este scazuta, pt ca dupa un hop roata nu este apasata cu forta in contact cu solul, rezultand aderenta scazuta.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #98 : 22.Aug.2014, 04:45:49 p.m. »
Problemele date de amortizoare ineficiente sunt multiple. Cateva care imi vin in minte:
-instabilitate in viraje (inclinare puternica)
-instabilitate la vant lateral (inclusiv la cel dat de TIR-uri). Masina se inclina puternic sau directia se simte puternic in volan (uneori ai senzatia ca masina merge in lateral)
-probleme in off-road, inclusiv drum asfaltat cu denivelari (masina "lanseaza" si da cu "burta" de "asfalt")
-franarea ineficienta  (chiar semnificativa pe carosabil umed sau acoperit), pe orice categorie de drum (fie el drept sau denivelat)
-pierderea contactului rotii cu carosabilul (asta imi pare cea mai grava).
-lipsa confortului in masina pentru pasageri
-zgomot crescut la rulare
-uzura necorespunzatoare si accelerata a anvelopelor si a elementelor suspensiei (bucsi, articulatii, etc.)
-efecte nedorite si ireversibile asupra rigiditatii (structurii) sasiului

De obicei in situatii complexe de genul: drum cu denivelari, in curba, cu TIR pe contrasens, viteza mare de deplasare, relativ uscat, atunci se va simti cel mai bine diferenta intre amortizoarele bune si cele ineficiente.

@shpeedy: nu stiu daca arcurile se schimba dupa x ani. Sigur vor trebui schimbate in cazul ruperii lor.
Dar in teorie, ceea ce asigura eficienta de aderenta este ansamblul arc-amortizor. De multe ori poti pune amortizoare noi, iar masina sa nu se comporte adecvat. Unii producatori auto recomanda inlocuirea ansamblului intreg.
Pentru arc exista o anumita uzura ce se reflecta in rezistenta la oboseala la solicitari de incovoiere/torsiune.
Ca sa fie mai usor inteles, dau exemplul cu firul de sarma: copil fiind, rupeam multe sarme din fier, destul de groase, 1-2 mm diametru, indoindu-le repetat, pana cedau in punctul de indoire.
« Ultima Modificare: 22.Aug.2014, 04:53:46 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Amortizoare spate cu urme de ulei
« Răspuns #99 : 22.Aug.2014, 04:54:59 p.m. »
@NicNic: multumesc de raspuns !
Deci pana la urma e bine ca am dat comanda de arcuri pentru Swift, lunile urmatoare iau si amortizoarele si prin toamna schimb totul (poate si bascule, bucse, ce ma trebe)...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X