Autor Subiect: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit  (Citit de 33052 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #140 : 30.Iun.2014, 10:04:55 a.m. »
Schimbarea coloanei de directie nu presupune automat "deranjarea" geometriei.
Faptul ca volanul nu este pus pe pozitia corecta, centrat pe mers drept, este doar o lipsa de acuretete in montaj, dovedita de mecanic.

Solutia indicata de @Laurentiu este cea mai potrivita: Cere sa ti se refaca toate reglajele masinii, corespunzator. Cum si ce sa se faca e numai treaba lor.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hugbear

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #141 : 30.Iun.2014, 05:31:08 p.m. »
Partea proasta e ca, daca-s nesimtiti, pot foarte lejer sa-ti aduca volanul "la drept" (iar masina chiar SA MEARGA drept) in timp ce geometria sa fie total aiurea; consecintele apar in timp (gume duse, directie aiurea, "bump-steer", "brake-steer" etc). Deci ochii mari la operatii!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #142 : 30.Iun.2014, 09:21:09 p.m. »
...pot foarte lejer sa-ti aduca volanul "la drept" (iar masina chiar SA MEARGA drept) in timp ce geometria sa fie total aiurea;
Nu prea as fi de acord cu afirmatia asta. La orice "deviere" de la geometrie incep sa apara trageri ale masinii intr-o parte sau alta sau o deplasare a masinii intr-o parte sau alta in momentul in care, in timpul mersului, se lasa libera directia.
Pot confirma cei ce au facut deja lucrarea asta.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #143 : 30.Iun.2014, 09:43:01 p.m. »
In cazul unui accident, cand in 999,99% din cazuri dereglarea nu e simetrica, ai dreptate. Dar o convergenta reglata "la ochiometru", cat sa iasa simetrica dar cu mult diferita de specificatii (ca sa scape de gura lui, de exemplu) tine masina drept insa e dezastruoasa. Sa se asigure ca-i fac geometria cum trebuie.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #144 : 30.Iun.2014, 11:21:35 p.m. »
Am avut multe situatii si masini care mergeau drept pe drum, fara nicio problema, chiar si fara sa tii de volan.
Insa rezistenta la rulare era imensa. Apoi, daca trageai putin de volan intr-o parte, acea masina continua sa ruleze virat pana se inchidea traiectoria de deplasare ori murea motorul ei.

@hugbear are dreptate: un mecanic experimentat iti poate schimba o caseta de directie, iti regleaza "la ochi"  geometria rotilor apoi iti spune sa te duci direct la stand, sa ai masina in regula.
 Pana la stand, ai impresia ca masina e ok, dar dupa ce iti regleaza geometria si pornesti din nou la drum, parca masina "aluneca"  pe asfalt.
Cam asta ar fi diferenta de senzatie intre o masina cu directie buna sau nu.

Daca mai si trage intr-o parte, atunci e "varza" ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Tavi

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #145 : 27.Nov.2016, 09:33:16 p.m. »
Revin cu aceeasi problema: zgomote la viraj strans, viteza mica, dupa aproximativ 2 ani si jumatate de la schimbarea casetei de directie. Zgomotele nu sunt atat de deranjante, dar se aude ceva si se simte putin in volan cand virez mult stanga la parcari sau alta deplasare cu viteza mica. N-am observat daca si la virare dreapta face la fel.

Din ce mi-au zis cei de la Autonet, caseta trebuia sa fie un model actualizat la care n-ar mai fi trebuit sa apara probleme...
La ultima revizie mi-au confirmat ca zgomotul este de la caseta, dar mi-au zis ca garantia nu se prelungeste ci isi continua cursul (pana la 3 ani), dupa inlocuirea piesei. E adevarat?

 

Offline laur

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #146 : 27.Nov.2016, 10:56:41 p.m. »
Am avut multe situatii si masini care mergeau drept pe drum, fara nicio problema, chiar si fara sa tii de volan.
Insa rezistenta la rulare era imensa. Apoi, daca trageai putin de volan intr-o parte, acea masina continua sa ruleze virat pana se inchidea traiectoria de deplasare ori murea motorul ei.

@hugbear are dreptate: un mecanic experimentat iti poate schimba o caseta de directie, iti regleaza "la ochi"  geometria rotilor apoi iti spune sa te duci direct la stand, sa ai masina in regula.
 Pana la stand, ai impresia ca masina e ok, dar dupa ce iti regleaza geometria si pornesti din nou la drum, parca masina "aluneca"  pe asfalt.
Cam asta ar fi diferenta de senzatie intre o masina cu directie buna sau nu.

Daca mai si trage intr-o parte, atunci e "varza" ...
Asta cu faptul ca murea motorul din cauza geometriei ma face sa ma tavalesc de ras. Mare prostie !Si mai spui ca au fost mai multe masini  in situatia asta, deci nu a fost un caz izolat. Am ramas masca !
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline NicNic

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #147 : 28.Nov.2016, 12:22:56 a.m. »
@laur: Probabil ca nu m-am exprimat pe intelesul tuturor: in loc de murea motorul ei ar fi trebuit sa spun pana se oprea. Motorul, implicit si masina. 
Daca cineva a inteles ca motorul se oprea din cauza ca geometria nu era buna, atunci chiar e de ras!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU

Offline laur

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #148 : 29.Nov.2016, 09:12:54 p.m. »
Faptul ca motorul se oprea la rulare fara sa fie afectat din punct de vederte tehnic, arata ca auto se afla intr-o treapta de viteza, neaccelerata si este logic sa se intample asta. Sau geometria varza iar rotile nu rulau ci se opuneau la inaintare. Asta spui in post. Vorbesti despre geometrie deregala atat de grav incat auto inainta extrem de greu. Sau nu te exprimi corect. Reciteste.
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline NicNic

Re: Zgomot partea stanga fata la viteza mica si drum pietruit
« Răspuns #149 : 30.Nov.2016, 03:37:22 a.m. »
Ok, am sa incerc sa reformulez: masinile cu geometria dereglata au o rezistenta la rulare crescuta, instabilitate in viraje, etc..
Totodata, ele nu mai au acea miscare libera de revenire a rotilor spre directia de mers inainte. La acest aspect m-am referit cand am spus ca am avut masini la care, odata ce ai tras putin de volan si il lasi liber, acesta nu mai revine, chiar daca mergi pana ti se opreste motorul (adica pana la nesfarsit, nu fiindca s-ar bloca).

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: laur