Autor Subiect: Probleme la pornire și nu numai  (Citit de 363069 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3800 : 29.Mar.2021, 05:10:46 p.m. »
Pro si contra.
Azi, Lucian Boia.

[...]

Pro: Citeste-i cartile si apoi trage singur concluzia.

Pentru inceput iti recomand:

-"Istorie si mit in constiinta romaneasca"
-"Capcanele istoriei. Elita intelectuala romaneasca intre 1930 si 1950"

Sunt foarte ocupat zilele astea dar poate reusesc sa revin mai pe larg asupra subiectului.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3801 : 29.Mar.2021, 05:17:00 p.m. »
Si "Strania istorie a comunismului romanesc" si "De ce este Romania altfel?" le recomand...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3802 : 29.Mar.2021, 06:24:35 p.m. »
Referitor la pro si contra:
Marea problema a istoriei este ca majoritatea celor trăitori se raportează din diferite motive la cei ce au fost. Si cum interesele celor trăitori sunt multe si diverse, manipularea istoriei a devenit un fapt.
Problema nu sunt faptele, ci interpretarea lor. Si folosirea in prezentare doar a ceea ce convine. De aici si circul...de stat. Așa cum am mai spus, când nu ne plac faptele si concluziile, atacam persoana si nu ideile...
Întrebarea e: avem nevoie de mândrie națională? Daca da, cum o construim? Avem voie sa manipulam faptele trecutului ca sa corespundă obiectivelor prezentului? Ca mie mi se pare ca de asta e vorba.

Eu unul vad ca Europa a trecut la cu totul cu alta ideologie si rezultatul ei e unul singur si clar: des-naționalizarea. Tot  restul se învârte in jurul acestui fapt. O facem sau nu?
Așa cum am mai spus, eu nu pot vedea o lume cu 80 de miliarde de oameni cu actuala orânduire statala. Nu rezistă. Obligatoriu trebuie sa trecem la statul global, altfel intram in războaie la fiecare 6 luni. Anti-jihadismul de azi este reacție la revoluția islamica-Jihad ce vrea cam tot aia, unificare a omenirii, metodele si scopul fiind problema cea mai mare. De aceea cred ca ce vedem sunt "durerile faceri". Oricum, in Europa e mai mult scandal mediatic caci caracterul național al statului sa cam pierdut peste tot.
Din punctul meu de vedere va fi greu din cauza educației. Cat timp vor fi permise sisteme de educație paralele (cel religios este unul), nu va exista pace. Educația diferita, separata acasă fata de cea oficiala de la scoală, generează permanent conflict.
« Ultima Modificare: 29.Mar.2021, 06:37:39 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3803 : 29.Mar.2021, 06:29:08 p.m. »
Diferiti dar impreuna...

Si eu visez la un univers "utopic" in stil StarTrek insa cred mai degraba ca vom avea "Star Wars" insa fara final fericit americanesc.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3804 : 29.Mar.2021, 06:40:37 p.m. »
Culmea este ca singurii care fac diferența de la o generație la alta si duc înainte omenirea sunt inginerii iar ei sunt cei mai puțin capabili de a-si schimba propriul destin, soarta tuturor fiind decisa de ...cei ce dau din gura!
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3805 : 07.Apr.2021, 09:38:47 a.m. »
Fara cuvinte...



  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline remarque

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3806 : 09.Apr.2021, 02:00:37 p.m. »
Spre ce ne îndreptăm d.p.d.v. energetic? Vede cineva „poza” de ansamblu? Un „grup de cercetători englezi” de la universitățile dn Cambridge, Oxford, etc. ne arată destinația.  Pentru UK,  e de extrapolat și în alte țări, știința modelează viitorul...

Documentul „Absolute_Zero.pdf” atașat l-am luat de pe site-ul Universității Cambridge de la adresa:
http://www.eng.cam.ac.uk/news/absolute-zero (link-ul „full report”).
Extrasul „Absolute_Zero pag. 6-7.pdf” atașat reproduce paginile 6 și 7 din document și condensează multe informații. Citez, în traducere:


<<VEHICULE RUTIERE

2020-2029
Dezvoltarea motoarelor pe benzină/diesel se termină; orice vehicul rutier nou introdus de acum înainte trebuie să fie compatibil cu Absolute Zero

2030-2049
Toate vehiculele noi vor fi electrice, dimensiunea medie a autoturismelor se reduce la 1000kg.

2050 Absolute Zero
Utilizarea drumurilor se fa face la 60% din nivelurile din 2020 - prin reducerea distanței parcurse sau prin reducerea greutății vehiculului

După 2050
Noi opțiuni de stocare a energiei legate de creșterea energiei neemitente pot permite creșterea cererii.


TRANSPORTURI FEROVIARE

2020-2029
Creșterea în sectorul feroviar intern și internațional ca substitut pentru zborurile și călătoriile cu mașina cu ocupare redusă.

2030-2049
Viitoarea creștere va extinde rețeaua de transport feroviar și toate [vor fi] trenuri electrice; calea ferată devine modul dominant pe măsură ce transporturile maritime scad.

2050 Absolute Zero
Trenurile electrice sunt modul preferat de călătorie pentru oameni și mărfuri pe toate distanțele semnificative.

După 2050
Viteza trenului crește odată cu creșterea disponibilității energiei electrice zero emisii.


TRANSPORTURI AERIENE

2020-2029
Toate aeroporturile, cu excepția Heathrow, Glasgow și Belfast se vor închide cu transferuri pe calea ferată.

2030-2049
Toate aeroporturile rămase se închid.

2050 Absolute Zero
Zero barat

După 2050
Avioanele electrice pot zbura cu combustibil sintetic odată ce există surplus de surse de energie electrică ce nu emite.


TRANSPORTURI MARITIME

2020-2029
În prezent nu există nave de marfă care să funcționeze fără emisii, deci transportul maritim trebuie redus.

2030-2049
Toate transporturile maritime scad la zero.

2050 Absolute Zero
Zero barat

După 2050
Unele nave navale funcționează cu energie nucleară la bord și noile opțiuni de stocare pot permite energie electrică.


ÎNCĂLZIRE

2020-2029
Pompele electrice de căldură înlocuiesc cazanele pe gaz, iar modernizările clădirilor (etanșeitatea aerului, izolația și umbrirea exterioară) se extind rapid.

2030-2049
Programat pentru furnizarea integrală a căldurii din interiorul clădirilor cu pompe de căldură și modernizări de energie pentru toate clădirile.

2050 Absolute Zero
Încălzirea va funcționa pentru 60% din utilizarea actuală.

După 2050
Opțiune de creștere a utilizării încălzirii și răcirii asigurată de energie electrică neemitentă.


ELECTROCASNICE

2020-2029
Aragazele pe gaz se elimină în favoarea plitelor și cuptoarelor electrice. Frigiderele, congelatoarele și mașinile de spălat devin mai mici.

2030-2049
Electrificarea tuturor aparatelor și reducerea dimensiunii pentru a reduce necesarul de energie.

2050 Absolute Zero
Toate aparatele îndeplinesc standarde stricte de eficiență, pentru a utiliza 60% din energia actuală.

După 2050
Utilizarea, numărul și dimensiunea aparatelor pot crește prin creșterea alimentării cu energie electrică cu emisii zero.


ALIMENTE

2020-2029
Consumul național de carne de vită și miel scade cu 50%, împreună cu reducerea alimentelor gata congelate și a importurilor de alimente transportate aerian.

2030-2049
Carnea de vită și mielul au fost eliminate treptat, împreună cu importurile care nu au fost transportate cu trenul; îngrășăminte au fost puternic reduse.

2050 Absolute zero
Energia totală necesară gătirii sau transportului alimentelor redusă la 60%.

După 2050
Energia disponibilă pentru fertilizare, transport și gătit crește odată cu electricitate cu zero emisii.


...


ELECTRICITATE

2020-2029
Alimentarea eoliană și solară crește cât mai rapid posibil odată cu depozitarea și distribuția asociate. Se extinde rapid electrificarea oricărei utilizări finale.

2030-2049
O creștere de patru ori a producției de energie regenerabilă din 2020, toate motoarele și încălzitoarele neelectrice au fost eliminate treptat.

2050 Absolute Zero
Întreaga sursă de energie este acum electricitate ce nu emite.

După 2050
Cererea de energie electrică neemittentă determină extinderea continuă a furnizării.


COMBUSTIBILI FOSILI

2020-2029
Reducerea rapidă a aprovizionării și utilizării tuturor combustibililor fosili, cu excepția petrolului pentru producția de plastic.

2030-2049
Combustibilii fosili au fost complet eliminați.

2050 Absolute zero
Zero barat

După 2050
Dezvoltarea captării și stocării carbonului (CCS) poate permite reluarea utilizării gazului și cărbunelui pentru electricitate. >>


Mulți dintre voi știați că din 2030 ne despărțim de automobilele acționate de motoare cu combustie internă.

Dar pun pariu că cei mai mulți dintre voi nu ați realizat că începând de prin 2030 încolo, pentru oamenii obișnuiți:
-   se vor închide aeroporturile;
-   nu va mai fi disponibilă marfă transportată pe mare;
-   încălzirea pe lemne, inclusiv în rural, va fi o amintire; 
-   consumul de carne se reduce/elimină, etc., etc.

Referitor la pompele electrice de căldură prezentate drept soluție viabilă de încălzire la scară mare (pentru toți utilizatorii), vă invit la studiu. Luați în calcul pe ce suprafață exterioară ar trebui îngropate serpentinele pentru o pompă sol-apă la un bloc de locuințe cu 4 etaje. Și atât pentru pompele sol-apă cât mai ales pentru pentru pompele aer-apă luați în calcul care este necesarul de energie electrică iarna pentru un apartament mic și aduceți-vă aminte dacă în ajun de sărbători când toată lumea a pornit cuptoarele electrice n-ați observat că becurile luminează slab și echipamentele electrice o iau razna. Oare de ce? Nu-mi cereți să vin cu detalii, căutați voi dacă vă interesează.

În lumina documentului prezentat ce credeți, cum va evolua mobilitatea populației?

P.S. Pe cei ce văd peste tot teorii ale conspirației și/sau amatori de astfel de teorii îi invit să pună eventualele întrebări Universității Cambridge.
« Ultima Modificare: 09.Apr.2021, 02:10:52 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3807 : 09.Apr.2021, 02:26:22 p.m. »
Eu zic sa nu ne impacientam prea tare, ca cercetatorii aia englezi au ignorat în studiile lor unele dintre cele mai importante variabile: mentalitatile si obiceiurile umane - greu de remodelat dupa cum vor muschii unora.
Eu pot doar sa spun ca momentan sunt destul de lamurit cu cei de la Oxford si traiesc cu speranta ca nici aia de la Cambridge nu-s mai breji.
Au facut pe repede înainte un vaccin mortal.
In foarte putine cazuri ce e drept, dar la propriu.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline toma

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3808 : 09.Apr.2021, 02:37:03 p.m. »
Am cateva observatii de facut:

Prima ar fi legata de contextul in care e facut acest studiu: UK a adoptat "Climate Change Act" prin care isi propune sa elimite toate emisiile de gaze de sera pana in 2050.
https://www.gov.uk/government/news/uk-becomes-first-major-economy-to-pass-net-zero-emissions-law
Citat
The UK’s 2050 net zero target — one of the most ambitious in the world — was recommended by the Committee on Climate Change, the UK’s independent climate advisory body. Net zero means any emissions would be balanced by schemes to offset an equivalent amount of greenhouse gases from the atmosphere, such as planting trees or using technology like carbon capture and storage


A doua este legata de motivul pentru care studiul considera ca aceste masuri sunt singurele care pot fi luate pentru a indeplini obiectivul propus:
Citat
In this report we’re using three different descriptions of the technologies which cause emissions:
• Today’s technologies are the mass-market products of today - such as typical petrol or diesel cars.
• Incremental technologies could be delivered today if customers asked for them - for example smaller cars.
• Breakthrough technologies such as cars powered by hydrogen fuel cells, may already exist, but haven’t yet captured even 5% of the world market.

Incremental technologies can be deployed rapidly, but breakthrough technologies can’t. We’re concerned that most plans for dealing with climate change depend on breakthrough technologies - so won’t deliver in time.
[...]
We can’t wait for breakthrough technologies to deliver net-zero emissions by 2050. Instead, we can plan to respond to climate change using today’s technologies with incremental change. This will reveal many opportunities for growth but requires a public discussion about future lifestyles.


A treia este legata de faptul ca nu stiu daca mai sunt si alte tari in afara de UK care sa-si fi propus un obiectiv atat de ambitios formalizat prin lege.
Nu am gasit inca ce prevede legea respectiva in cazul in care obiectivul nu este atins, cred ca si acest aspect este important de luat in calcul cand facem previziuni.


Ultima observatie este ca vorbim despre un studiu universitar iar de la studiu pana la masuri adoptate de stat este o cale destul de lunga.


Prin urmare consider ca acest paragraf al tau este complet eronat:
Citat
Dar pun pariu că cei mai mulți dintre voi nu ați realizat că începând de prin 2030 încolo, pentru oamenii obișnuiți:
-   se vor închide aeroporturile;
-   nu va mai fi disponibilă marfă transportată pe mare;
-   încălzirea pe lemne, inclusiv în rural, va fi o amintire;
-   consumul de carne se reduce/elimină, etc., etc.


Si ca sa raspund la intrebarea ta: "În lumina documentului prezentat ce credeți, cum va evolua mobilitatea populației?"
Nu cred ca se va schimba nimic dramatic in aceasta privinta.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline ntire2000

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3809 : 09.Apr.2021, 02:58:09 p.m. »
Problema cea mai grava e alta.

Acesti cercetatori de regula se apuca de proiecte din astea futuriste la comanda guvernelor sau a unor institutii de stat care pompeaza miliarde de euro/dolari în "cercetare".
Uneori e un mod mult mai finut de a obtine probabil ceva parandarat (nu sta nimeni sa contorizeze costurile unor experimente si proiecte de neînteles pentru publicul larg, iar massmedia tace din acelasi motiv), cam pe modelul schimbarii bordurilor de la noi o data la un ciclu electoral - asta e varianta mioritica si brutala ca noi nu suntem atât de "educati".
La final, pe banii aia multi se simt datori baietii sa fabuleze tot ceea ce viseaza noaptea si scot niste maculatura din asta SF pe baza careia din pacate, ulterior, guvernele marseaza puternic si se apuca de implementat solutiile futuriste menite sa ne schimbe viata "în mai bine" (bunicul avea o vorba - "mai binele e dusmanul binelui").

Asa se toaca bani cu nemiluita si prin industria de aparare a SUA si prin big farma.
Iar rezultatele sunt uneori mai mult decât modeste, uneori chiar penibile.

Eu unul sunt relativ relaxat vis-a-vis de realizarea unor astfel de proiecte marete, omenirea oricum se îndreapta într-o directie total gresita, iar finalul va fi tot un fel de epoca de piatra.
Cu sau fara teoriile alea nascocite de niste cercetatori.
Natura întotdeauna are ultimul cuvânt.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque, FritzVonSpritz