Spre ce ne îndreptăm d.p.d.v. energetic? Vede cineva „poza” de ansamblu? Un „grup de cercetători englezi” de la universitățile dn Cambridge, Oxford, etc. ne arată destinația. Pentru UK, e de extrapolat și în alte țări, știința modelează viitorul...
Documentul „Absolute_Zero.pdf” atașat l-am luat de pe site-ul Universității Cambridge de la adresa:
http://www.eng.cam.ac.uk/news/absolute-zero (link-ul „full report”).
Extrasul „Absolute_Zero pag. 6-7.pdf” atașat reproduce paginile 6 și 7 din document și condensează multe informații. Citez, în traducere:
<<
VEHICULE RUTIERE 2020-2029
Dezvoltarea motoarelor pe benzină/diesel se termină; orice vehicul rutier nou introdus de acum înainte trebuie să fie compatibil cu Absolute Zero
2030-2049
Toate vehiculele noi vor fi electrice, dimensiunea medie a autoturismelor se reduce la 1000kg.
2050 Absolute Zero
Utilizarea drumurilor se fa face la 60% din nivelurile din 2020 - prin reducerea distanței parcurse sau prin reducerea greutății vehiculului
După 2050
Noi opțiuni de stocare a energiei legate de creșterea energiei neemitente pot permite creșterea cererii.
TRANSPORTURI FEROVIARE 2020-2029
Creșterea în sectorul feroviar intern și internațional ca substitut pentru zborurile și călătoriile cu mașina cu ocupare redusă.
2030-2049
Viitoarea creștere va extinde rețeaua de transport feroviar și toate [vor fi] trenuri electrice; calea ferată devine modul dominant pe măsură ce transporturile maritime scad.
2050 Absolute Zero
Trenurile electrice sunt modul preferat de călătorie pentru oameni și mărfuri pe toate distanțele semnificative.
După 2050
Viteza trenului crește odată cu creșterea disponibilității energiei electrice zero emisii.
TRANSPORTURI AERIENE2020-2029
Toate aeroporturile, cu excepția Heathrow, Glasgow și Belfast se vor închide cu transferuri pe calea ferată.
2030-2049
Toate aeroporturile rămase se închid.
2050 Absolute Zero
Zero barat
După 2050
Avioanele electrice pot zbura cu combustibil sintetic odată ce există surplus de surse de energie electrică ce nu emite.
TRANSPORTURI MARITIME2020-2029
În prezent nu există nave de marfă care să funcționeze fără emisii, deci transportul maritim trebuie redus.
2030-2049
Toate transporturile maritime scad la zero.
2050 Absolute Zero
Zero barat
După 2050
Unele nave navale funcționează cu energie nucleară la bord și noile opțiuni de stocare pot permite energie electrică.
ÎNCĂLZIRE2020-2029
Pompele electrice de căldură înlocuiesc cazanele pe gaz, iar modernizările clădirilor (etanșeitatea aerului, izolația și umbrirea exterioară) se extind rapid.
2030-2049
Programat pentru furnizarea integrală a căldurii din interiorul clădirilor cu pompe de căldură și modernizări de energie pentru toate clădirile.
2050 Absolute Zero
Încălzirea va funcționa pentru 60% din utilizarea actuală.
După 2050
Opțiune de creștere a utilizării încălzirii și răcirii asigurată de energie electrică neemitentă.
ELECTROCASNICE2020-2029
Aragazele pe gaz se elimină în favoarea plitelor și cuptoarelor electrice. Frigiderele, congelatoarele și mașinile de spălat devin mai mici.
2030-2049
Electrificarea tuturor aparatelor și reducerea dimensiunii pentru a reduce necesarul de energie.
2050 Absolute Zero
Toate aparatele îndeplinesc standarde stricte de eficiență, pentru a utiliza 60% din energia actuală.
După 2050
Utilizarea, numărul și dimensiunea aparatelor pot crește prin creșterea alimentării cu energie electrică cu emisii zero.
ALIMENTE2020-2029
Consumul național de carne de vită și miel scade cu 50%, împreună cu reducerea alimentelor gata congelate și a importurilor de alimente transportate aerian.
2030-2049
Carnea de vită și mielul au fost eliminate treptat, împreună cu importurile care nu au fost transportate cu trenul; îngrășăminte au fost puternic reduse.
2050 Absolute zero
Energia totală necesară gătirii sau transportului alimentelor redusă la 60%.
După 2050
Energia disponibilă pentru fertilizare, transport și gătit crește odată cu electricitate cu zero emisii.
...
ELECTRICITATE 2020-2029
Alimentarea eoliană și solară crește cât mai rapid posibil odată cu depozitarea și distribuția asociate. Se extinde rapid electrificarea oricărei utilizări finale.
2030-2049
O creștere de patru ori a producției de energie regenerabilă din 2020, toate motoarele și încălzitoarele neelectrice au fost eliminate treptat.
2050 Absolute Zero
Întreaga sursă de energie este acum electricitate ce nu emite.
După 2050
Cererea de energie electrică neemittentă determină extinderea continuă a furnizării.
COMBUSTIBILI FOSILI2020-2029
Reducerea rapidă a aprovizionării și utilizării tuturor combustibililor fosili, cu excepția petrolului pentru producția de plastic.
2030-2049
Combustibilii fosili au fost complet eliminați.
2050 Absolute zero
Zero barat
După 2050
Dezvoltarea captării și stocării carbonului (CCS) poate permite reluarea utilizării gazului și cărbunelui pentru electricitate. >>
Mulți dintre voi știați că din 2030 ne despărțim de automobilele acționate de motoare cu combustie internă.
Dar pun pariu că cei mai mulți dintre voi nu ați realizat că începând de prin 2030 încolo, pentru oamenii obișnuiți:
- se vor închide aeroporturile;
- nu va mai fi disponibilă marfă transportată pe mare;
- încălzirea pe lemne, inclusiv în rural, va fi o amintire;
- consumul de carne se reduce/elimină, etc., etc.
Referitor la pompele electrice de căldură prezentate drept soluție viabilă de încălzire la scară mare (pentru toți utilizatorii), vă invit la studiu. Luați în calcul pe ce suprafață exterioară ar trebui îngropate serpentinele pentru o pompă sol-apă la un bloc de locuințe cu 4 etaje. Și atât pentru pompele sol-apă cât mai ales pentru pentru pompele aer-apă luați în calcul care este necesarul de energie electrică iarna pentru un apartament mic și aduceți-vă aminte dacă în ajun de sărbători când toată lumea a pornit cuptoarele electrice n-ați observat că becurile luminează slab și echipamentele electrice o iau razna. Oare de ce? Nu-mi cereți să vin cu detalii, căutați voi dacă vă interesează.
În lumina documentului prezentat ce credeți, cum va evolua mobilitatea populației?
P.S. Pe cei ce văd peste tot teorii ale conspirației și/sau amatori de astfel de teorii îi invit să pună eventualele întrebări Universității Cambridge.