Autor Subiect: Probleme la pornire și nu numai  (Citit de 363183 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3460 : 22.Oct.2019, 12:06:01 a.m. »
LE: pentru completare - Jimny facut in Spania a avut si motorizari diesel (1.5dci-ul de la Renault in versiuni de 65 si 80cp), dar masina este eminamente cunoscuta pentru motorizarile pe benzina de 1.3...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3461 : 25.Oct.2019, 06:56:56 p.m. »
Poate are cineva ganduri de relocare, stie germana si mai are si brevet de condus moto-stivuitoru' - un tuner de renume are o oferta de job:

https://www.facebook.com/job_opening/795598934209381/?source=share

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3462 : 25.Oct.2019, 08:11:11 p.m. »
Ar vrea Borcea sa se relocheze de unde este, dar e specialist in autostivuitor. Si nu cred ca stie germana, dar poate invata la "zuhause"
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3463 : 26.Oct.2019, 11:28:14 p.m. »
... chiar sfaturi din experientele anterioare ce nu au legatura cu motorul Suzuki 1.4 boosterjet vor fi sterse ...

Ne spui te rog care e rațiunea acestei interdicții ?

Să fie regulamentul ? El interzice off-topicul.
Dar nu e deloc off-topic să faci recomandări pentru rezolvarea problemei. Legea protecției consumatorului se aplică la fel atât la defectarea unui motor 1,6 VVT cât și la defectarea unui motor 1,4 boosterjet.

Și atunci ?

Protectia consumatorului se aplica la orice problema nerezolvata de vanzator in perioada garantiei. Nu e specifica motorului 1.4 boosterjet. Pentru discutiile ce tin de interatiunea cu OPC te rog sa te indrepti spre un topic dedicat. Daca nu exista poti deschide chiar tu unul.

Offline remarque

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3464 : 27.Oct.2019, 06:27:17 a.m. »
@rexkrokiDAU
Păi tocmai că au legătură.

Esențială e afirmația: "Dar nu e deloc off-topic să faci recomandări pentru rezolvarea problemei".

Afirmația cu OPC-ul e doar un exemplu. Vorbim despre recomandări de rezolvare a defectului la motorul 1,4 boosterjet ce aparține colegului gxx.

Pe logica ce o expui aici dacă-i recomand - pe baza experienței - colegului să nu piardă inutil timpul cu reclamații la directorul general Suzuki România, ar trebui să deschid un topic special despre directorul general.

Și dacă-i recomand să intenteze acțiuni în instanță împotriva Suzuki RO ar trebui să deschid un topic despre acțiuni în instanță sau despre Suzuki RO.

Pentru gxx și utilizatorii acestui forum nu e util să se disocieze atenția de la topicul dedicat.

« Ultima Modificare: 27.Oct.2019, 06:51:24 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline enicky

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3465 : 27.Oct.2019, 10:27:35 a.m. »
@rexkrokiDAU
Păi tocmai că au legătură.

Esențială e afirmația: "Dar nu e deloc off-topic să faci recomandări pentru rezolvarea problemei".
     In topicul "Probleme motor" @rexkrokiDAU doreste sa se expuna numai probleme tehnice, adica pe romaneste : tzacane x, bate y, pufneste, trazneste, s.a.m.d., discutii urmate de un posibil(scurt) sfat tehnic sau diagnostic dat pe baza unei experiente avuta cu masina proprie sau a unei expertize obtinuta prin pregatire profesionala.
   Discutiile neadecvate topicului, chiar daca sunt in stransa legatura cu subiectul(in cazul de fata problema colegului gxx) sunt cele (interminabile de altfel) in care toti ii oferim diferite sfaturi, la ce organe si organisme sa apeleze pentru a forta dealerul sa rezolve problema rapid. Astfel se umplu zeci de pagini cu numeroase discutii/pareri, mai mult sau mai putin utile, dar care ar incurca la maxim un forumist(nou) care cauta sa vada si el cum au rezolvat altii un defect la motor, care se manifesta similar la masina lui.
  Cel mai bine era daca gxx avea un jurnal si toate discutiile s-ar fi purtat acolo. Parerea mea...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline remarque

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3466 : 27.Oct.2019, 01:00:55 p.m. »
@rexkrokiDAU
Păi tocmai că au legătură.

Esențială e afirmația: "Dar nu e deloc off-topic să faci recomandări pentru rezolvarea problemei".
     In topicul "Probleme motor" @rexkrokiDAU doreste sa se expuna numai probleme tehnice ...
...
ar incurca la maxim un forumist(nou) care cauta sa vada si el cum au rezolvat altii un defect la motor, care se manifesta similar la masina lui.

Ce relevanță are DOAR sfatul strict tehnic atâta vreme cât mașina e în garanție și reparația unui eventual defect e sarcina service-urilor agreate Suzuki ? Strategia și metoda de rezolvare nu sunt utile ?

Dacă tu crezi că un sfat de genul: "nu fă reclamații la Suzuki România că nu rezolvi nimic ci fă direct reclamație la OPC și apelează urgent la serviciile unui avocat" ar încurca la maxim un forumist, asta e strict părerea ta. Părerea mea este că l-ar ajuta să-și rezolve eventuala problema la motor evitând țeapa. Țeapă groasă, de mii de euro.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3467 : 27.Oct.2019, 01:19:39 p.m. »
Pareri sunt multe si tinem seama de ele. Moderatorii actioneaza in litera si spiritul regulamentului, dar si in tradiția forumului, care nu este un sindicat al userilor (altfel percepeam o taxa),  nici un grup de presiune, ci o tribuna a celor care au ceva de spus pentru informarea celorlalti.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3468 : 27.Oct.2019, 01:20:30 p.m. »
Sa nu facem din tantar armasar. Nu orice orice referire la OPC pe topicul respectiv este off-topic. Daca se refera la procedurile de urmat pentru solutionarea cazului in sine e ok. Sunt astfel de postari care nu au fost mutate, de exemplu:

Deja-vu, tactica temporizărilor multiple.
Nu pica în capcana acceptării acestor amânări. Du-te direct la OPC, în cazuri foarte clare cum e al tău e probabil să fie eficienți, legea 449/2003, 15 zile, schimbare, banii, etc. A trecut o lună, peste 5 luni OPC-ul îți poate zice cum mi-au zis mie: ”Conform art 4 pct.ll, din procedura cadru pentru soluţionarea petiţiilor „Petiţiile formulate care se refera la fapte savarsite in termen mai mare de 6 luni, anterior inregistrarii petiţiilor se claseaza”.”

Exemple de demersuri inutile (făcute de mine):
1)   Așteptarea răspunsului de la Suzuki România (problema fiind ridicată de service).
Service-ul îți va răspunde că Suzuki România au hotărât să investigheze problema. Ți se va lumina fața, nu-i așa ? Și timpul va trece.
2)   Eventuală sesizare direct la Suzuki România
Se va solda cu un răspuns de la service managerul Suzuki România care mie mi-a zis, citez: ”Singura modalitate de a verifica si remedia corect eventualele probleme ale autoturismelor Suzuki este prin rețeaua de dealeri autorizați.” Util răspuns. Și timpul va trece.
3)   Sesizare la managerul general Suzuki România,
mi-au răspuns, citez: ”În perioada garanției producătorului, ați beneficiat de asistența mai multor dealeri autorizați Suzuki din România și verificările acestora pe baza simptomelor reclamate la momentul verificărilor, nu au condus la necesitatea efectuării unor intervenții tehnice.” Și timpul va trece.




Avantajul e că la OPC e gratis. Au termen uzual de răspuns 1 lună. Timpul ăsta va trece greu dar va trece.
Demersurile cu avocatul/avocații pot fi făcute și ele imediat. Notificări sau ce-ți zic ei. Poate rezolvă înaintea OPC-ului.



Dansul cobrei. Ai văzut vreodată la TV cum se uită fascinat un șoricel la o cobră ce se unduiește privindu-l în ochi ?
Nu confunda tacticile de marketing ale dealerilor de genul: ”vom face totul pentru rezolvarea problemei dvs.” cu  profesionalismul.



Practic ai acum dovada faptului că ai reclamat defectul. Dovada reclamării defectului am avut-o și eu dar nu m-a ajutat. Înțeleg că nici tu n-ai recunoașterea scrisă din partea lor a existenței vreunui defect. Doar că ai reclamat. E normal, le e tare greu la săracii oameni să recunoască care e defectul de vreme ce încearcă să-l repare pe bâjbâite. Azi înlocuiesc una, mâine alta și timpul trece. De exemplu și mie mi-au schimbat injectoarele (cu unele de pe o mașină nouă !). Nici atunci nu mi-au dat nici o hârtie la mână !

Teoretic e simplu să obții și dovada faptului că ai o problemă reală la motor, momentan nerezolvată. Trebuie să obții o fișă de service din care să rezulte că ți-ai schimbat ce ți-au schimbat la motor (pompa de înaltă presiune și tachetul ei hidraulic) și că asta n-a rezolvat problema.  Asta reprezintă recunoașterea implicită din partea lor că motorul are o problemă. Bună și la OPC și în instanță. Oriunde ai ajunge. Eventuala neeliberare a fișei cu recunoașterea schimbării inutile a subansamblelor ar reprezenta clar reaua lor intenție și necesitatea de a lua urgent măsuri: reclamație la OPC și eventual acționare în instanță.




Daca am fi o tara în care clientul este respectat ca cel care da banul si ne mentine biznisul si nu plimbat ca un fraier în timp ce noi bâjbâim cautând defectul, etapele rezolvarii unei astfel de situatii ar fi foarte simple.

1) s-a constatat si recunoscut defectul, s-a încercat fara succes remedierea lui - nota 10 pentru dealer, nu multi fac asa, pentru ca pot.
2) se recunoaste imposibilitatea aducerii la conformitate a produsului vândut, nu este o rusine (asta e, ne depaseste), nu noi l-am fabricat si noi facem doar service-ul, nu munca de cercetare ca sa aflam ce defect de fabricatie este implicat.
3) se ia legatura cu Suzuki RO si se anunta situatia deosebita aparuta cu o masina importata cu posibil defect de fabricatie si se cere înlocuirea pe cale oficiala - reprezentant oficial Suzuki RO cu reprezentantul QA (quality assurance) al fabricii Suzuki HU pentru înlocuirea fara discutii a unui produs neconform (asta cred ca nu presupune "eforturi" deosebite, deobicei producatorii accepta situatii punctuale, vorbesc din experienta - lucrez în automotive si astfel de reclamatii nu se discuta - se înlocuiesc)
4) se ia legatura cu transportatorul care aduce comenzile din HU pentru "repatrierea" produsului defect; daca tot merge cu trailerul gol pentru a aduce masini de dincolo poate si sa încarce una de aici ca sa o duca înapoi la fabrica.
5) se asteapta livrarea unui alt lot de produse si se înlocuieste produsul defect cu unul similar ca si caracteristici.

E adevarat ca sunt niste factori subiectivi în tot acest proces - OAMENII, trebuie date niste telefoane (sau mail-uri) si completata niste hârtogaraie, dar daca se vrea se poate.






Dar sunt multe alte exemple de postari ce nu isi aveau locul acolo. Doar cateva exemple de la care au plecat si alte raspunsuri ce nu au legatura directa cu problema in sine:



Eu am achzitionato din aprilie 1.4 ALLGRIP si am 8000 km si nam nicio problema. Poate ai nimerito tu nashpa... Ce dotari ai si la ce pret ai luato si când ai luato?



Initial aceasta postare era bine încadrata la topicul respectiv.
Este vorba despre date tehnice ale masinii unui om care dupa ce a încercat prima bucurie aferenta achizitiei unei masini (conform unui user de pe aici - din Cluj, a doua este când se va scapa de ea) se pare ca a avut parte de o mare dezamagire când dupa 200 de km l-a lasat caruta în drum.



Se dovedeste înca o data, din nou, "obiectivitatea" unora de pe forum.
Cum apare unul cu o problema punctuala, în speta un rahat mare pe basca unora, "cineva" vine si-l "împrastie" ca sa diminueze efectul.
Nu este deloc practic, din contra, miroase mai tare.
Si se pare ca pagubitul a început sa realizeze pozitia naspa în care se afla atunci când vine vorba de garantie în RO.



Trebuie ținut cont și că Vitara facelift e cel mai vândut model Suzuki la ora actuală în România, astfel că 2 cazuri la sute sau mii de mașini nu e un procent prea mare ...



Mii de Vitara facelift nu cred ca sunt vandute in RO...nici cate sute nu stim!....sa fie 200?...sa fie 400?...sa fie 800?..mai mult nu cred!...dar problema este ca defectele au aparut oarecum de la inceput; ce va fi la 10 k km?..dar la 20 k?...dar la 30k? dar la etc-50k km?, dar la etc-80 k km?...nici la 100 k km, nu ne-ar place, nici la 150 k km nu ar fi bine!



Oricum la noi parcul de masini al modelului(N) si nr. mediu de km parcursi (X) e destul de mic ca sa vedem ce a aparut la N x X....de aia e bine sa vedem pe cluburile(forumurile) din alte tari unde sunt mult mai multe masini si se umbla mult mai multi km.



Daca este un defect specific modelului si nu doar niste defecte eratice, vom afla ce masuri va lua constructorul pt. remedierea celor aparute la masinile livrate si implementarile pe masinile noi din fabrica care vor fi livrate!



Si eu am recomandat cuiva sa-si ia acest model, dar acum ii recomand sa mai aiba un pic de rabdare...



Conform unor situri de statistici - http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/suzuki/
Vitara ocupa in Europa cam 30% din volumul de vanzari Suzuki. Se stie ca in Romania Vitara a "prins" bine, deci putem asuma cel putin acest procent pentru RO.
In Romania Suzuki vinde cam 4000 de masini / an in ultimii ani (vezi www. apia.ro).
Ca atare, un calcul simplu ne arata ca sunt  peste o mie de Vitara facelift in circulatie. Nu stim cate cu motor boosterjet 1.4 respectiv 1.0.
Oricum motorul Boosterjet 1.4 se regaseste si pe S Cross, care se vinde intr-o proportie mai mica, 10-15% din total Suzuki.



BTW, de cand exact au intrat aceste motoare turbo pe benzina pe piata ? 2017 ?



O reactie absolut normala. Eu asa am procedat azi cu o pereche de papuci din piele de la Deichmann. Scartaiau din prima zi, i-am returnat dupa o saptamana, ba incepeau sa se mai si dezlipeasca, i-au inspectat si au confirmat dupa inca o saptamana ca e defect de fabricatie, am ales fara discutie banii inapoi si nu mai calc pe la ei prea curand. Nu conteaza ca sunt 50 de euro sau 20.000 de euro, clar nu vreau sa mai am de-a face, am de unde alege. Spor la negociat!



Offtopic, cred ca am mai povestit pe aici ce a patit un coleg de servici care luase un Iphone 9 cu probleme de la noi.
A fost omul la frate-su' în State si a intrat la ma-sa lui Iphone (un service de telefoane dedicat) sa vada aia ce bube are.
Si dupa jumatate de ora (si o cafea si un suc din partea casei) i-a cazut fata când au venit aia cu unul nou sigilat si si-au cerut scuze pentru deranj.



us e un exemplu prost. 

a se vedea reactia autoritatlor la problemele de soft vw..precum si a delarilor vw.
in europa?..s a resoftat..



Se poate, dar aici nu suntem în America (din păcate) 
Se trage cât se poate să nu se înlocuiască nimic pe garanție, cu atât mai puțin toată mașina .
Probabil că sa se evite niște pierderi ...



CARE PIERDERI ?

Se înlocuieste 1 la 1.
Fabrica nu are ce sa comenteze, este un produs defect, care a "scapat" de controlul QA.
Transportul este zero, oricum trailerul care importa merge gol pâna dincolo.
Singurele "pierderi" sunt niste coli A4 care trebuie completate cu niste date (radiere din circulatie, formulare de retur si rambursare de tva al produsului, etc., etc.).
Si timpul pretios al unor angajati ai dealerului.

Deci, cineva pierde. Relația furnizor-dealer nu interesează pe client, dar cert e că per ansamblu acest lanț furnizor-reprezentant national-dealer nu își asumă cu ușurință pierderea generată de produsul neconform, așa cum se întâmplă în exemplul cu iPhone-ul.
Cred că dau vina unul pe altul legat de alternativa între a repara masina defecta sau a o înlocui cu una nouă.



Daca întrerupea sau mergea smuncit motorul să pună în pericol o depășire ceva..mai înțelegeam. Sfatul meu e să nu îți faci inima rea și să pierzi timp prin instanțe. de e ceva grav o sa crape sau sa se blocheze motorul și ai garanție berechet la mașina! Chemi platforma și o duci. Atunci o sa fie nevoiți să o facă sau să schimbe motorul! Deci nu te amari pentru niste zgomote sau greierași de prin mașina!! Sănătatea e mai importanta.



Aham. Si daca crapa motorul in timp ce il forjezi intr-o depasire cu un alt vehicul care "se lasa greu" si nu mai ajungi sa finalizezi manevra, vor beneficia rudele de garantie, dupa moartea ta. Sau rudele altora, implicati in eventualul accident fatal.




Am urmarit cu amuzament toate postarile dvs., ati aparut ca din spuma marii, la fix ca sa ne descretiti fruntile.
Sfatul meu e "sa-i dati în gura" cum se zice în limbaj de autobaza.
Poate crapa fix dupa expirarea garantiei si ne mai amuzam si dupa.
Apropo, ati câstigat masina la tombola? Ca altii poate îsi fac rate si rup banii cu greu ca sa-si faca o bucurie care "bate în blocul motor".






Offline remarque

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3469 : 27.Oct.2019, 01:46:12 p.m. »
Scopul postărilor mele din topicul probleme motor 1,4 boosterjet a fost de a informa  userii forumului și mai ales pe userul gxx. Că fără să vreau am dobândit și experiență în relația cu Suzuki România. Dacă și asta e acțiune a unui grup de presiune ...

Vă las în pace. Cât despre problema mea, asta se va rezolva în instanță nu pe forum. Îi doresc lui gxx să nu ajungă acolo că e scump și solicitant.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, gabineg, NicNic