Autor Subiect: Probleme la pornire și nu numai  (Citit de 363238 ori)

0 Membri şi 13 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ...

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3340 : 07.Iun.2019, 11:54:58 a.m. »
Li se trage de la norul radioactiv din '86, ca pana atunci erau cei mai viteji si corecti ducks from the Scania trucks.
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3341 : 07.Iun.2019, 12:01:21 p.m. »
politicenii au spus ca referendumul e facultativ...va suna cunoscut?
Hai pe bune ?! La Suedia ?

Eu am spus-o de multe ori, noua ni se pare ca inventam noi ceva, de fapt doar se aplica ce s-a verificat prin alte parti in alte vremuri..."nimic nou sub soare" - nu degeaba este asa de cunoscut...riscuri calculate si impingere pana la limita unde nu se misca nimic...numai prostii fac mamaliga sa explodeze, despteptii o dezumfla din cand in cand...ca acum...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3342 : 07.Iun.2019, 12:30:26 p.m. »
   Cred ca varianta lui @toma ar fi cea mai apropiata de realitate.
  Cu toate ca la noi in Bucuresti mai exista o problema, greu de rezolvat se pare si anume prezenta constanta a turismelor cu numar "strain" (de B) ai caror propietari muncesc aici, dar platesc taxele in alte judete. Situatie in care masina este pe numele parintelui, astfel pretul asigurarii sa fie mai mic.
  Dupa cum spunea @Costique, ptr. situatia asta ar trebui o taxa de oras.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3343 : 07.Iun.2019, 12:34:49 p.m. »
In sfarsit! Am ajuns si la momentul asta al discutiilor...

Cel putin in Bucuresti, eu as face (foarte) oneroasa detinerea si/sau accesul vehiculelor de orice fel (ok, poate mai laxa pentru electrice) / generatie - la cum am ajuns acum, consider ca este singura posibilitate sustenabila:
- sunt de 10 ori mai multe autovehicule fata de 1989, pe o infrastructura ce nu a crescut in acelasi procent;
- aplicarea legii in trafic este aproape nula - din cauza asta avem tot felul de comportamente in trafic de la cele doar incurca-lume pana la unele extrem de periculoase (pentru anumite situatii ce implica copii in masina as merge pana la decaderea din drepturile parintesti);
- este plin traficul de masini din judetele aferente puternicilor zilei (TR, OT, GJ, DJ, GR etc) - ne-avand la ce sa se raporteze din perspectiva unui set de reguli in zonele de bastina, bineinteles ca respectul pentru ceilalti/lege este o chestie total-necunoscuta; basca ca nu-i opreste nimeni - ce politist s-ar risca sa opreasca o masina de TR;
- pentru ca ni se pare tuturor normal sa avem cel putin o masina (in care circulam de multe ori singuri, dar ocupam minim 6mp), reteaua de transport urbana (si extra-urbana, cu extinderea de la oras la metropola) nu prea ne mai intereseaza - asta in conditiile in care este singura solutie sustenabila (nu trebuie sa fii un geniu pentru a constata asta);
- alaturi de reteaua de transport, ignoram si celelalte forme alternative de transport - taxi, UBER, 2 roti (motorizate sau nu).

In ultimii ani am ajuns in mari metropole care se confrunta la fel ca si Bucurestiul cu traficul - doar o retea de transport functionala si eficienta este raspunsul. Daca in Paris si Roma am vazut ca transportul de suprafata, fara cai de rulare separate este problematica, in Londra am vazut ca si acesta este functional, cu respectarea la minut a timpilor estimati.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3344 : 07.Iun.2019, 12:38:51 p.m. »
Aici discutia e mai lunga. Eu m-am referit doar la impozitare.

Nu am vazut tara balcanica sau latina care sa fi rezolvat problema traficului.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3345 : 07.Iun.2019, 12:43:00 p.m. »
Göteborg-ul are o retea separata de drumuri pentru transportul in comun ce cred ca acopera jumatate din trasee. Diferenta este imensa, tot timpul trec pe langa blocajele auto (de aceea folosesc masina numai pe traseele si la vremea cand nu sunt blocaje). Interesectarea transportului in comun cu cel normal se face cat mai des prin poduri dar zona centrala nu are acesta posibilitate asa ca acolo sunt probleme oricum. Au facut ceva in sensul ca accesul este restrictionat in centru, nu poti intra cu masina pe orice strada. Iar parcarea e 3 euro/h, destul de descuranjanta...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3346 : 07.Iun.2019, 12:58:05 p.m. »
In sfarsit! Am ajuns si la momentul asta al discutiilor...

- aplicarea legii in trafic este aproape nula - din cauza asta avem tot felul de comportamente in trafic de la cele doar incurca-lume pana la unele extrem de periculoase (pentru anumite situatii ce implica copii in masina as merge pana la decaderea din drepturile parintesti);

- este plin traficul de masini din judetele aferente puternicilor zilei (TR, OT, GJ, DJ, GR etc) - ne-avand la ce sa se raporteze din perspectiva unui set de reguli in zonele de bastina, bineinteles ca respectul pentru ceilalti/lege este o chestie total-necunoscuta; basca ca nu-i opreste nimeni - ce politist s-ar risca sa opreasca o masina de TR;
   Eu n-as face neaparat legatura cu politicul, ci mai mult cu dorinta romanului de a parveni, care trimite copilul la liceu/facultate la "oras", iar  dupa absolvire si primirea traditionalului cadou( un auto cu funda!), ramane aci bucurestean get-beget, jmecher de oras, care stie toate stradutele ocolitoare, face dreapta de pe banda 2-3, iti tranteste avarii pe "stationare interzisa" si forteaza galbenul pana la rosu !
  Despre asemenea specimene discutam in traficul din capitala .
Chiar ieri se vaita sindicatul din politie de lipsa de fonduri : pai iesiti(din birou) in trafic si aplicati legea si veti avea fonduri de n-o sa aveti ce face cu ele.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3347 : 07.Iun.2019, 01:08:35 p.m. »
De când a face o școală e sinonim cu a parveni?

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3348 : 07.Iun.2019, 01:19:32 p.m. »
In sfarsit! Am ajuns si la momentul asta al discutiilor...

- aplicarea legii in trafic este aproape nula - din cauza asta avem tot felul de comportamente in trafic de la cele doar incurca-lume pana la unele extrem de periculoase (pentru anumite situatii ce implica copii in masina as merge pana la decaderea din drepturile parintesti);

- este plin traficul de masini din judetele aferente puternicilor zilei (TR, OT, GJ, DJ, GR etc) - ne-avand la ce sa se raporteze din perspectiva unui set de reguli in zonele de bastina, bineinteles ca respectul pentru ceilalti/lege este o chestie total-necunoscuta; basca ca nu-i opreste nimeni - ce politist s-ar risca sa opreasca o masina de TR;
   Eu n-as face neaparat legatura cu politicul, ci mai mult cu dorinta romanului de a parveni, care trimite copilul la liceu/facultate la "oras", iar  dupa absolvire si primirea traditionalului cadou( un auto cu funda!), ramane aci bucurestean get-beget, jmecher de oras, care stie toate stradutele ocolitoare, face dreapta de pe banda 2-3, iti tranteste avarii pe "stationare interzisa" si forteaza galbenul pana la rosu !
  Despre asemenea specimene discutam in traficul din capitala .
Chiar ieri se vaita sindicatul din politie de lipsa de fonduri : pai iesiti(din birou) in trafic si aplicati legea si veti avea fonduri de n-o sa aveti ce face cu ele.

Stiu ca sunt multi care nu fac legatura cu politicu' - d'asta am si ajuns unde am ajuns... Las' ca asa s-au cocotat unii acolo sus care tot ziceau sa nu facem legatura cu politicu' ("toti sunt la fel" si alte alea) si s-au busit toate sistemele de valori cat-de-cat corecte... Cu cat iesim mai repede din conditia de idiotes (las placerea descoperirii termenului) si ne implicam DINCOLO DE INTERESUL INDIVIDUAL, cu atat avem sansa unei schimbari in bine. Cu riscu' de a ma repeta, este un cerc vicios: politic <> coercitie (lege) <> educatie.

Si nu mi se pare corect sa te iei de politie: legi distruse, infractori scapati, taieri de fonduri...

Tu te opresti numai la chestii de suprafata - de ce nu mergi in profunzime, sa te apropii de cauze?!

LE: de aproape 3 ani am inceput sa folosesc un mod mixt de transport - mers dimineata cu masina pana la scoala cu Juniorul, dupa care lasat masina si mers cu metroul/tramvaiul. Aleg sa-l duc cu masina pentru ca singurele alternative sunt urmatoarele:
- mers pe jos + autobuz/troleibuz (in care am sta pe loc - vorbim de zona Razoare - ca sardelele) ;
- mers exclusiv pe jos - foarte sanatos, de altfel, si in anumite zile ar putea fi mai scurt fata de mersul cu masina. Partea proasta vine de la faptul ca - din cauza santierului cu metroul Dr. Taberei - intreaga zona Panduri-Academiei este greu practicabila pietonilor (trecerea dintr-o parte in alta se face printr-un gang prost iluminat seara si plin de fecale si gunoaie si seringi).

Cand nu trebuie sa-l duc pe Junior la scoala las masina acasa si ma descurc foarte bine cu metrou/tramvai - mai putini nervi, mai repede ca timp si mai apuc sa si citesc cate o carte...

Sotia - pentru ca are loc de parcare asigurat la birou si pentru ca, altfel, ar trebui sa se descurce cu 2-3 mijloace de transport (de suprafata) pentru a ajunge, merge zilnic cu masina. Dar drumurile de peste zi (daca apar) le face cu UBER.

Sustin atat mersul pe jos, cat si orice initiativa care ar creste calitatea si eficienta transportului in comun!

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
« Ultima Modificare: 07.Iun.2019, 01:47:33 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #3349 : 07.Iun.2019, 01:37:38 p.m. »
      Da, aici cam ai dreptate si ca sa stea in teren si sa "arda" tot,  trebuie sa aiba ordin de la ministru(politicul), ca nici ei nu-s de capul lor.
  Pana la urma cum obligam cetateanul sa respecte legea, prin coercitie, nu? Dar daca eu trec azi pe galben-rosu si nu sunt sanctionat, maine fac la fel, poimaine la fel.
 
Si cu taxa de oras, de ce sa o instituim? Ca pierdem voturi, nu?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: toma