Autor Subiect: Probleme la pornire și nu numai  (Citit de 363381 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VAXXi

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2460 : 18.Apr.2013, 01:36:59 p.m. »
1. De ce mor românii pe şosele? Principalele CAUZE .............. Vad ca "bautura" nu intra in decalogul cauzelor iar "alcooloscopul", nu cred ca este altceva decit un cistig al cuiva care are nevoie subita de o piata de desfacere pt niste produse care nu se vind.

Causation != correlation. Aia nu e statistica oficiala, e un articol scris de-un Gigel care-a gasit si el motive pentru accidente.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2461 : 18.Apr.2013, 01:46:26 p.m. »
...e un articol scris de-un Gigel care-a gasit si el motive pentru accidente.
Gigel, neGigel, e totusi o statistica zic eu oficiala ("Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020, un document elaborat în 2011 şi care trebuie să înceapă a-şi produce efectele din acest an...") si la cit ma pricep eu, as spune ca are destula dreptate: "gradul de civilizaţie al şoferilor români este mult în urma Europei, iar din această cauză România continuă să aibă cele mai periculoase şosele din UE."
« Ultima Modificare: 18.Apr.2013, 01:53:41 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2462 : 18.Apr.2013, 01:56:12 p.m. »
Ai fost implicat in vreun accident auto mai serios ? ai avut de-a face cu "expertii tehnici" acreditati ? cu politia rutiera ? daca da, atunci ar trebui sa stii ca nu tre' sa iei de bun tot ce e servit pentru indeplinirea unor bife pe "planul cincinal".

In plus, acolo vad ca se dau cauzele pentru decese (fara accidente grave/raniti grav), deci mi se pare incomplet pentru a da viziunea de ansamblu. Dupa cum am zis mai sus, correlation != causation.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2463 : 18.Apr.2013, 02:01:33 p.m. »
Ai fost implicat in vreun accident auto mai serios ?
In 30 de ani pe sosele, m-a ferit Dumnezeu.  :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2464 : 18.Apr.2013, 02:02:22 p.m. »
@Laurentiu: sa-nteleg ca nu-mi permiti gluma... :D Mea culpa ... daca tot te-ai raportat la comentariul meu cu acea replica, am crezut ca vrei sa interactionam in acelasi mod...
 
In cazul asta (in care doresti sa dialogam pe un ton neutru si serios) te poti raporta la urmatorul reply in locul celui de sus (rog si un moderator daca binevoieste a-l modifica in consecinta):

Laurentiu, nu o sa ma lansez in polemici cu tine; nu e prima oara cand te "focusezi" pe ceea ce eu consider a fi exceptii (sunt atatia de "daca" in afirmatia ta, incat discutarea lor ne-ar ocupa timpul si topicul o luna de acum incolo)...

O alta masura pe care nu am vazut-o adusa in discutie in acest proiect de lege: controlul medical/psihologic mai riguros al persoanelor peste o anumita varsta si limitarea in consecinta a accesului acestora la volan.

Si ca sa fim totusi pregatiti dpdv al "imobilizatorului cu etilotest" (ALCOLOCK pe numele), am gasit ceva documentatii la nivel EU si un pret in UK.

Ce observatii am referitor la afirmatia ta ? Daca tot insisti, hai sa-ti explic pe-ndelete de ce consider ca e o exceptie (exceptie pentru care - asa cum a zis si BXXENL - exista si taxiuri):
- prin prisma "colectivului" implicat ("parintii, prietenii, fratii ori surorile" - o sa consider, de dragul rationamentului, ca multiplu de 2 fiecare din categoriile citate si o sa presupun ca tu esti singur  => un total minim de 9 persoane), inclin sa cred ca e vorba de un sofer de microbuz -> o situatie destul de rara, in acceptiunea mea;
- prin prisma situatiei descrise - in naivitatea mea, refuz totusi sa cred ca petrecerile stropite cu alcool din abundenta sunt omniprezente in viata romanilor;
- prin prisma functionarii imobilizatorului, din poze vad ca e vorba de un dispozitiv in care soferul sufla (nu vreun senzor ratacit prin habitaclu) -> imi vine greu sa cred ca e atat de sensibil la aerul din habitaclu (mai mult decat atat are si functie de "override" in caz de urgenta).

Ca sa nu o dau prea mult in off-topic (desi in acest topic e vorba "despre orice"), o sa-ti raspund punctual la cele declarate:

Cit priveste "urcatul la volan" se poate ca altii mai tineri sa nu mai poata face asta.

De la o varsta, indiferent de ce ai crede tu ca individ despre tine, reflexele sunt intarziate si riscurile aparitiei unor probleme intempestive de sanatate sunt mai mari. Eu personal, atunci cand va veni vremea, o sa tin seama de rezultatele testelor/analizelor medicale - in fond nu e vorba decat de viata mea... Daca tu alegi sa ignori aceasta realitate, nu cred ca e problema mea (decat daca, Doamne fereste, drumurile ni se intersecteaza).

Cind spui "pensionar", cred ca dupa mintea ta sint doar cei trecuti de virsta de 60-65 ani. Ei bine, situatia nu sta chiar asa.

Pai situatia cam asa AR TREBUI sa stea... Daca nu sta asa (exceptand cazurile de pensionare pe caz de boala), e cam grav; inseamna ca exista oameni care "mananca" din pensie mai multi ani decat anii in care au cotizat la ea (apropo, si asta e gresit ca exprimare pentru ca pensiile de stat sunt actualmente suportate din contributiile salariatilor curenti, nu din cele facute in timpul vietii 'active' de cei care sunt acum la pensie). Iar daca te gandesti sa continui pe acest drum al discutiei despre pensii, poate ar fi bine sa tii cont si de faptul ca generatiile curent active o sa iasa mult mai tarziu la pensie (daca o sa mai iasa), iar pensiile o sa fie mai mici decat cele de azi, si mult mai mici decat contributiile facute...
« Ultima Modificare: 18.Apr.2013, 02:10:09 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline adrian_r5

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2465 : 18.Apr.2013, 02:13:00 p.m. »
- prin prisma functionarii imobilizatorului, din poze vad ca e vorba de un dispozitiv in care soferul sufla (nu vreun senzor ratacit prin habitaclu) -> imi vine greu sa cred ca e atat de sensibil la aerul din habitaclu (mai mult decat atat are si functie de "override" in caz de urgenta).
Si la ce mama draqu e bun aparatu' asta care va deveni obligatoriu  :-/ :-/ :-/ 
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2466 : 18.Apr.2013, 02:40:06 p.m. »
Citat
din poze vad ca e vorba de un dispozitiv in care soferul sufla (nu vreun senzor ratacit prin habitaclu)
Si la ce mama draqu e bun aparatu' asta ... :-/ :-/ :-/
Sa-ti ia banii din buzunar ca daca e asa cum arata citatul de mai sus, :D  nu-i vad rostul. Poti pune pe oricine care nu e baut sa sufle in el iar tu care abia te tii pe picioare sa treci nestingherit la volan si sa-ti urmezi traseul.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2467 : 18.Apr.2013, 02:47:25 p.m. »
Bai nene, postati impreuna si va intelegeti separat, sa dea naiba - ati amestecat 2 chestii total diferite.

O data e vorba de masini care au imobilizatorul legat de alcooltest si nu pornesc daca detecteaza vapori de alcool in respiratia soferului, ca masura de siguranta. Nissan anuntase parca, au urmat si altii trendul ... nimic concret din cate stiu eu, mai ales ca difera legislatiile, sunt prea multe cazuri care nu pot fi prevazute, se poate ocoli senzorul in mod simplu (cum si la alcooltestu' facut de politistii corupti cica se sufla in fiola cu aer de la ventil  :D ).

A doua oara, e vorba de o noua idee (parca prin Franta citisem c-ar vrea s-o implementeze in viitorul apropiat) care zice ca masina sa fie dotata cu un alcooltest ... adica sa existe o "fiola" in masina, dar nu ca dotare "din fabrica" a vehiculului, ci doar sa ai un aparat d-ala mic isi ieftin n masina (tot asa cum ai si stingator si triunghi reflectorizant, sa zicem). Ideea - destul de logica de altfel - este ca anumite tari accepta sa conduci si cand ai alcoolemia mai mare de 0,00 ... si tu avand acel mic aparat in masina poti sa te auto-testezi inainte de-a urca la volan, ca sa fii in litera legii si sa nu conduci daca ai sarit calul.

Asta e.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline adrian_r5

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2468 : 18.Apr.2013, 02:56:30 p.m. »
Asta e.
Ok ... acum ca ne-ai lamurit ca "asta e" ... poate ne lamuresti si la ce e bun aparatu' cu pricina (in afara de luat banii cum spunea si Laurentiu)  ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline VAXXi

Re: Probleme la pornire și nu numai
« Răspuns #2469 : 18.Apr.2013, 03:01:09 p.m. »
Pai am zis mai sus. De exemplu in Belgia limita legala de alcool pentru condus e 0,5 la mie (merita, ca au bere buna).

Acolo toata lumea baga o berica dupa birou ... poate tu bei 2 de obicei, intr-o zi ai mancat bine/ai dormit bine in noaptea anterioara/nu esti obosit => ai alcoolemia 0,2 si esti legal. In alta zi n-ai dormit bine, ai sarit peste pranz ... bagi aceleasi 2 beri si ai alcoolemia 0,6. Avand aparatul in masina ca un sofer model, sufli inainte sa te urci si daca esti peste 0,5 iei taxiul. Evident ca poti sa ai aparatul in masina c-asa cere legea si sa nu sufli in nimic, dar asta e alta poveste.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995