Autor Subiect: Sofer in ROMANIA  (Citit de 7964 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Sofer in ROMANIA
« : 26.Mai.2011, 04:01:32 p.m. »
Am primit astazi textul de mai jos pe mail. Cred ca-i destul de interesant  :->
Citat
Stateam si ma gandeam la o chestie: eu nu sunt un sofer adevarat, in cel mai pur sens al cuvantului. Si nu ma refer aici la a fi unul profesionist, cu jdemii de brevete si diplome in sertar. Sunt doar unul din multime, cum sunt milioane, ce se urca in masina si se duce de colo-colo si atat. Si, spre rusinea mea, imi pare rau ca nu pot fi ca altii, mai bun, mai intelegator si mai calm. Daca am reusi sa fim cu totii altfel, lucrurile ar fi mai roz si traficul din Bucuresti nu ar mai parea un cosmar. Stiu, nu ati inteles nimic despre subiectul acestui post. Tocmai de aia va invit sa cititi mai jos.

Hai ca azi m-a luat nostalgia… Mi-am dat seama de un lucru care este foarte adevarat: starea la volan este in functie de starea fiecaruia de spirit. Cand ma grabesc sau ma macina ceva, sunt un sofer nesimtit si bulangiu: nu las pe nimeni sa se bage in fata mea, claxonez la orice rahat, ma agit si injur la orice mica greseala din trafic. Si stiu ca asa sunteti si voi, dar eu macar recunosc!

Cand insa ceva mi-a facut ziua frumoasa si am o stare de spirit buna, sunt calm la volan, ascult Magic FM, las toti pietonii sa treaca rabdator, chiar daca nu erau inca pe sosea, las masinile sa intre de pe strazile secundare, nu il claxonez pe cel din fata chiar daca citeste ziarul cand s-a facut verde, nu dau flashuri, nu injur si nu fac ca toti dracii. Si stiu ca asa sunteti si voi, nu-i asa?

Ce inseamna sa fii sofer? Poate ca in Romania, exemplele de soferi adevarati sunt extrem de putine. Insa stiu cazuri care m-au facut sa ma simt prost, ca eu nu sunt in stare de asa ceva mai des… Alti conducatori m-au facut sa rosesc si sa-mi fie rusine ca sunt de fapt un amator ca multi altii, in loc sa profit de toata placerea condusului. Si ia uite de ce…

Tin minte cand ajunsesem in Statele Unite, eram student. Ma lasase autobuzul ceva mai departe de casa si caram dupa mine 2 geamantane mari. Opreste un american prietenos cu un Jeep Willis, din ala clasic, cum are Radu Mazare, si ma intreaba daca am nevoie sa ma duc acasa. Nu stiu daca asa ceva s-ar intampla in Romania, nu stiu daca eu as face asa ceva.

In Germania, cu batranul, cand avea o rapandula de Fiat Croma. Pe autostrada, nu stiam noi regulile prea bine, si cam mergeam taraneste pe banda de viteza cu 130 km/h, parca in depasire, care insa tinea o vesnicie. Un Porsche 911 care alerga cred eu cu cel putin 220 km/h opreste fix in spatele nostru. Fara claxoane, fara flashuri, asteapta rabdator. Batrana Croma are nevoie cam de 1-2 minute, ceea ce este o eternitate la viteza aia, sa ajunga inapoi pe prima banda. In Romania, primesti flashuri de la 2 km departare, claxoane, si cand esti depasit vei vedea si un deget ridicat sau niste flegme pe geam, ca nu te-ai dat tu repede la o parte sa treaca Bulibasa cu al sau BMW…

Odata am ramas cu masina in mijlocul campului, venind de la peste. Zici ca eram in Sahara, doar ca varianta verde – cat vezi cu ochii, nimic dreapta, nimic stanga. Opreste o duba rupta-n doua, de zici ca se pravalea la prima groapa, ne trage kilometri intregi, ne da o baterie moca (nu mai incarca alternatorul) sa ajungem pana acasa. Nu a vrut niciun ban.

Insa exemple mai des intalnite sunt cele negative: ramai in pana pe autostrada, faci semn sa te ia cineva sau sa te traga, curu – nimeni! Un mosulete de 542342 de ani ramane cu Dacia lui in mijlocul lui Stefan cel Mare, blocand banda a 2-a la ora de trafic urias. Se da cineva jos din masina sa-l ajute s-o impinga pe margine? Absolut nimeni. Iar exemple sunt cu duiumul… Sa nu-i lasi pe altii sa se bage in fata ta, doar de-al dracului, sa claxonezi in milisecunda in care s-a facut verde, sa dai flashuri ca disperatul la orice, sa opresti masina cu avarii oriunde, chiar daca blochezi pe altii, etc… Si nu mai zic de aia care fac economie la extinctorul din portbagaj daca vad ca o masina e in flacari. Vazut de mine!

Noi, romanii, avem o mare problema. Nu stim sa fim soferi. Ne inchidem in masina noastra si nu ne intereseaza nimic din ce se intampla la exterior. Ne vedem de treaba si ne gandim numai la noi. Si eu recunosc ca sunt in marea majoritate a timpului la fel: nervos, egosit si grabit. Si mi-e rusine. As vrea sa fiu mai bun, sa-mi dau seama ca a fi sofer inseamna ceva mai mult, inseamna sa fii atent la ceea ce se intampla in jurul tau, sa te gandesti la ce ai vrea tu sa ti se intample, cum si cand sa fii ajutat, sa respecti, sa fii altruist, as vrea sa opresc la semafor si sa ma dau jos din masina daca vad o babuta plina de papornite, s-o ajut sa treaca strada, as vrea sa stau linistit fara sa claxonez in spatele masinii de SCOALA care merge cu 3 km/h, as vrea sa zambesc mai mult si sa vad partile mai bune pe care le ofera condusul masinii… Cand o sa ma gandesc mai mult la cei din jur, decat la mine si la sofatul masinii, o sa am cu siguranta zile mai luminate.

Daca macar imi dau seama de asta, e un pas inainte. La Scoala de Soferi te invata sa conduci masina. Nu te invata sa fii sofer. Eu inca invat. Tu unde te incadrezi?

Multumesc @AndreeaT
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline hubbabubba

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #1 : 26.Mai.2011, 04:08:44 p.m. »
Eu recunosc ca starea de spirit e foarte importanta ma influenteaza maxim la volan  :">
What goes around comes around ...
 

Offline ASZ

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #2 : 31.Mai.2011, 08:22:47 p.m. »
Cutremurator de .. adevarat :(

Offline ocoleanui

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #3 : 12.Sep.2016, 10:38:41 a.m. »
Acum depinde si daca esti singur in masina sau nu .
Depinde cat esti de mare la volan .100 150 kile in viu .
Daca sunt camere video etc etc .

ps.eu cand eram incepator aveam la fel o intersectie in forma de T ,sa ma incadez .Aveam cedeaza trecerea .
Un mos venea pe drumul cu  prioritate cu ceva viteza .Intru in intersectie usor  si asta ma zgarie pe bara fata cu roata lui dreapta spate .
M am dat jos la el sa il bat ca nu m a evitat .
Putea sa miste putin de volan .Dar a mers ca orbu .
Aici oricum era oricum a mea .Dar asa ca speta .Unii nu stiu de conduita preventiva .Sau sa evite ceva .Merg ca tramvaiele .

Unele accidente se pot evita ,daca macar unul dintre soferi este atent .
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline aleksanders

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #4 : 12.Sep.2016, 11:50:43 a.m. »
Conduita era sa ii acorzi prioritate si dupa incident sa iti ceri scuze, nu sa il iei la bataie pe ,,mos" (persoana in etate) .... nu crezi ca suna mai corect asa?!!
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline ocoleanui

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #5 : 12.Sep.2016, 01:25:57 p.m. »
Fii atent .
Esti pe cedeaza trecerea .
Intrii PUTIN in intersectie .Vine unu pe drumul cu prioritate si te sterge CAND putea se miste usor de volan stanga si era totul ok .
Fac exact ca astia cu accidentul de intra intentionat in tine .
Trage in pusca mea de volan si evita ca eu intru ca nu am vizibilitate .Ce este asa greu ?

  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #6 : 12.Sep.2016, 03:07:14 p.m. »
Daca (ipotetic) mosul circula pe banda unu si avea pe banda doi masina in stanga lui, cum mai putea sa te ocoleasca? Il fortezi sa se opreasca sau sa te atinga...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline dAlex

Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #7 : 12.Sep.2016, 04:24:18 p.m. »
Din cate tin minte exista cel putin doua prevederi in codul rutier pentru a preveni asemenea situatii:
1) reducerea obligatorie a vitezei la trecerea prin intersectii. Deci "mosu" ala daca reducea viteza vedea ca intra in tine si avea timp sa faca fie manevre de ocolire fie de semnalizare/schimbare a benzii/ oprire cu aratarea degetului mijlociu, moment in care dadeai cu spatele.

2) interzisa parcarea in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue , iar in lipsa acestora , la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei. Deci papagalii care parcheaza in intersectii de nu ai tu vizibilitate ar trebui intrebati si ei de sanatate.
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #8 : 12.Sep.2016, 04:44:17 p.m. »
1) reducerea obligatorie a vitezei la trecerea prin intersectii. Deci "mosu" ala daca reducea viteza vedea ca intra in tine si avea timp sa faca fie manevre de ocolire fie de semnalizare/schimbare a benzii/ oprire cu aratarea degetului mijlociu, moment in care dadeai cu spatele.

1. Dacă "moșul" circula pe un bulevard cu doua benzi pe sens iar colegul ieșea de pe-o străduță sa intre în fluxul principal care circula fluent, mosul nu are nicio obligație sa reduca viteza.
2. Total de acord cu tine.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Sofer in ROMANIA
« Răspuns #9 : 12.Sep.2016, 05:36:47 p.m. »
Daca "mosul" nu te-a lovit intentionat, ca sa te santajeze, atunci discutia nu-si mai are rostul aici.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka