Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376748 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1970 : 28.Mai.2013, 12:35:58 p.m. »
Mi-a editat putin post-ul - "SX4 M15A vechi nu sta asa bine ca Swift M13A".

La ce te referi cand spui asta?
Swiftu' se simtea in largu' lui cind ajungea "cu a 2-a pina la 100km/h" ... SX4 parca zice "treci intr-a 3-a" ... sau altfel spus SX4 ajunge la suta intr-a 2-a la o turatie mai mare.
Drive test cu Swift am facut in toamna lu' 2007 ... a trecut ceva vreme de atunci ... da' asta e amintirea cu care am ramas.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline shpeedy

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1971 : 28.Mai.2013, 01:09:23 p.m. »
Din cate am inteles, MOTANUL se refera la o 'cursa' in paralel (drag race) intre SX4-ul lui (motor M16A 120cp 156Nm 4x4 in Auto) si Leon-ul sotiei (motor AXR 101cp 240Nm tractiune fata) si se plange de lipsa de putere a SX4-ului. Or, intr-o asemenea comparatie puterea motorului are prea putina importanta (puterea 'da' viteza), cuplul fiind factorul important in aceasta comparatie (cuplul 'da' acceleratia). Cred ca cel mai bine se poate vedea acest lucru prin compararea timpilor de accelerare 80-120km/h, care la un AXR cu M5 se pare ca sunt de 10sec intr-a 4-a si de 12sec intr-a 5-a. Ramane de vazut care sunt valorile pentru un M16A....

Parerea mea...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1972 : 28.Mai.2013, 01:43:08 p.m. »
Leon-ul sotiei (motor AXR 101cp 240Nm tractiune fata)


Eu nu am zis ca are motor AXR (si nici nu scrie in profil). Uite asa aflu de ce se grabeste...  :-))
Lasand gluma la o parte motorul este 1.9 TDI-PD AXR 101 CP / 240 Nm.

Cuplul intradevar este mult mai mic la SX4 - eu am gasit ca ar fi 156 Nm (la modelul meu 2011). Dar cel putin ca date transmise de furnizor pe 0-100 ar trebui sa ies un pic mai bine cu SX4-ul de 120 CP (10,7s versus 11,3s la seat).

Daca este sa compar ambreiajul SX4 are ~30.000 si seatul ~100.000 (masina este din 2006). La nici una din masini nu patineaza. Daca ar fi patinat nu mai urcam eu pantele pe care am urcat in WE cu SX4. Chiar nu are nicio problema ambreiajul la SX4.


Acum am gasit si pt. SX4 4x4 si model mai nou. Si intradevar este mai incet intr-un drag-race respectiv 11,5s / 0-100; fata de 11,3 la seat.
Adica ce am observat eu practic era de asteptat.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=206624
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=159060
« Ultima Modificare: 28.Mai.2013, 02:03:10 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1973 : 28.Mai.2013, 02:14:13 p.m. »
seat ul e gandit sa mearga in principal pe drum fara rampa, sx4 sa mearga si pe drum in rampa :))

Am foarte mari rezerve în ce priveşte abordarea rampelor cu SX4 benzinar.
Astă iarnă am încercat să urc pe un drum forestier (4x4 lock + ESP off). Pe un segment de rampă a "decedat " motorul. Într-adevăr sub zăpada frământată era strat de gheaţă şi am presupus (mândru de crossover-ul meu!) că aceasta ar fi fost cauza. Adică accelelerând rupeam aderenţa, încercând să  menţin aderenţa - motorul nu mai avea cuplu să împingă limuzina. Partea deloc veselă a fost că deşi am apăsat pedala de frână încât să treacă prin podea, maşina a pornit cu spatele la vale. În stânga era râpa. iar în dreapta un şanţ şi mal de pământ.
Din reflex am tras complet (dar nu brusc!) levierul frânei de mână şi abia atunci maşina s-a oprit. După ce am resuscitat pasagerii i-am trimis să continue urcuşul ca pietoni, să admire peisajul şi eventual să nu fie martori oculari la manevrele dificile de întoarcere a maşinii pentru a o duce la baza muntelui. Nu eram convins că nu mă răstorn ori nu o scap printre brazi în vreo râpă.
M-am mai confruntat cu ineficienţa frânei de serviciu pe puntea spate şi în Iaşi, pe o pantă accentuată în condiţii de polei când tot frâna de mână m-a scos din ... politică.

În urmă cu câteva săptămâni am reîncercat urcarea acelui drum forestier şi - surpriză - maşina a rămas fără suflu cam în acelaşi punct, doar că frâna de serviciu a fost suficientă pentru imobilizarea maşinii. La fel am procedat cu pasagerii şi cu maşina, apoi am urcat la pas iar la finish - surprize-surprize - Opel Astra Sedan, VW Bora, VW Golf printre SUV-urile şi gipanele capabile să urce rampa. Singura explicaţie pe care mi-am furnizat-o a fost că au motoare diesel iar cuplul ridicat la turaţii joase le permite abordarea unor astfel de rampe.
Umilinţa mea a fost maximă când frate-meu (pasager la prima aventură) a reuşit să urce muntele respectiv cu un Ford Transit Connect, ba chiar a reuşit să meargă şi în treapta a doua.
În concluzie, teoria conform căreia propulsorul ideal pentru SUV-uri este motorul turbodiesel este verificată în practică iar SX4 benzinar nu face faţă rampelor serioase.
La deal (rampe peste 300 care ajung să pară de 450) se aventurează turbodieselurile şi benzinarele cu reductor - părerea mea.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline shpeedy

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1974 : 28.Mai.2013, 02:22:17 p.m. »
Tu nu ai precizat codul motorului, dar cine e cat-de-cat familiarizat cu produsele VAG (am avut VW) stie cam cu ce se mananca 1.9TDI-ul ...  ;)

Nu este vorba numai de valoarea cuplului, ci si de disponibilitatea acestuia pe-ntreaga plaja de turatii - la TDI mi se pare ca ai cam 80% din cuplu intre 1800-3800 rpm, pe cand la M16A intervalul e mult mai mic (parca adrian_r5 postase la un moment dat o curba de cuplu mai clara).

PS: tinand cont ca ne-am cam indepartat de subiectul topicului :pardon:, poate ar fi mai bine sa ne mutam cu aceasta discutie pe un topic dedicat sau lipi la unul existent... 
« Ultima Modificare: 28.Mai.2013, 02:24:41 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline adrian_r5

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1975 : 28.Mai.2013, 02:41:09 p.m. »
adrian_r5 postase la un moment dat o curba de cuplu mai clara


la TDI mi se pare ca ai cam 80% din cuplu intre 1800-3800 rpm, pe cand la M16A intervalul e mult mai mic
Din poza parca n-as zice ca "intervalul e mult mai mic ".

L.e. - in poza e M16A de 120 cp.
« Ultima Modificare: 28.Mai.2013, 02:47:33 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline shpeedy

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1976 : 28.Mai.2013, 03:03:14 p.m. »
Multumesc, Adi !

Intr-adevar din poza apare ca ai avea la dispozitie peste 140Nm intre 2,200-5,800 rpm... Nu ma asteptam...
Asta inseamna ca cei 140Nm sunt pur si simplu insuficienti pentru un SX4 4x4 (mie alta explicatie nu-mi vine in minte) ?
« Ultima Modificare: 28.Mai.2013, 03:08:57 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1977 : 28.Mai.2013, 03:09:26 p.m. »
Am foarte mari rezerve în ce priveşte abordarea rampelor cu SX4 benzinar.
Astă iarnă am încercat să urc pe un drum forestier (4x4 lock + ESP off). Pe un segment de rampă a "decedat " motorul.
În concluzie, teoria conform căreia propulsorul ideal pentru SUV-uri este motorul turbodiesel este verificată în practică iar SX4 benzinar nu face faţă rampelor serioase. .

+1. Exact asta am scris si eu cand am avut de urcat o rampa serioasa (la mine era pe un pietris rodund). Mergeam tare sa nu moara motorul si imi arunca toate pietrele in podea si imprejur. O lasam un pic mai usor - murea motorul. Cu un diesel iti permiti sa alegi tu cu viteza de confort maxim. De murit motorul la 1.9 TDi nu prea se pune problema.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1978 : 28.Mai.2013, 03:15:10 p.m. »
Multumesc, Adi !

Intr-adevar din poza apare ca ai avea la dispozitie peste 140Nm intre 2,200-5,800 rpm... Nu ma asteptam...
Asta inseamna ca cei 140Nm sunt pur si simplu insuficienti pentru un SX4 4x4 (mie alta explicatie nu-mi vine in minte) ?

Eu nu simt cei 140Nm la 2200 rpm. Nu prea am dispozitie sa dau 300-400 lei sau cat mai costa acum un test Dyno sa am niste date mai concrete la afirmatiile mele. Cu asta am inceput: a facut cineva un test Dyno la un Sx4 FL 1.6 120 CP 4x4? Sa vorbim concret.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline hugbear

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon