Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376770 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1880 : 08.Apr.2013, 08:50:23 p.m. »
Dintr-o gluma fada, constat ca poate ar trebui dezvoltat un topic nou...!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1881 : 08.Apr.2013, 09:28:51 p.m. »
Sau mai e o solutie. Dat aerul pe recirculare pana se incalzeste putin motorul.

Sunt masini la care cand dai cu spatele clima trece automat aerul pe recirculare. La fel face si daca actionezi spalatorul de parbriz  :-))
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1882 : 08.Apr.2013, 09:35:47 p.m. »
Sau mai e o solutie. Dat aerul pe recirculare pana se incalzeste putin motorul.

Sunt masini la care cand dai cu spatele clima trece automat aerul pe recirculare. La fel face si daca actionezi spalatorul de parbriz  :-))

Hai ca pe prima o inteleg, dar pe a doua? O credeam cu spalatorul de  luneta, din spate ....;) :-?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1883 : 08.Apr.2013, 09:37:56 p.m. »
Prima ca sa nu intre gaze, a doua ca sa intre miros de lichid de parbriz.

Se poate lega un potentiometru la senzorul de temperatura lichid de racire, si sa ii altereze semnalul, a.i motorul sa creada ca e mai cald? Si sa monitorizezi amestecul sa vezi cum e influentat? Ce alte semnale mai foloseste ECU pt a imbogati amestecul atunci cand motorul e rece si sondele lambda sunt ignorate? Se poate face o resoftare pt a modifica hartile de injectie pt aceste momente?
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 09:42:09 p.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1884 : 08.Apr.2013, 10:01:04 p.m. »
Jimnyu meu e tot euro5 dar nu am observat ca mirosul la rece sa fie chiar atat de urat. Ce-i drept, nici placut nu poti sa spui ca e dar e mai suportabil decat la un diesel rece.
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1885 : 08.Apr.2013, 10:06:09 p.m. »
Prima ca sa nu intre gaze, a doua ca sa intre miros de lichid de parbriz.

Se poate lega un potentiometru la senzorul de temperatura lichid de racire, si sa ii altereze semnalul, a.i motorul sa creada ca e mai cald? Si sa monitorizezi amestecul sa vezi cum e influentat? Ce alte semnale mai foloseste ECU pt a imbogati amestecul atunci cand motorul e rece si sondele lambda sunt ignorate? Se poate face o resoftare pt a modifica hartile de injectie pt aceste momente?
Unul din cele mai importante semnale in stabilirea raportului de amestec este senzorul de detonatii. Practic, nu prea il poti "sunta" sau ajusta.
Din experienta altor masini, stiu ca refacerea hartii de injectie la regimuri pana in 1300 rot/min este aprope imposibil de modificat, fara sa ai o mare competenta in gestionarea senzoristicii de pe motor.
Un chip-tuning banal modifica harta injectiei numai pentru turatii mai mari de 1300-1500 rot/min.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1886 : 09.Apr.2013, 09:29:28 a.m. »
Pai de ce ne-ar pune probleme semnalul senzorului de detonatii? Are tendinta sa detoneze la relanti cu motorul rece? Din reglajul avansului cred ca se poate face ceva in directia dorita de noi, si asta pe orice plaja de turatii.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1887 : 10.Apr.2013, 03:51:09 p.m. »
Pai de ce ne-ar pune probleme semnalul senzorului de detonatii? Are tendinta sa detoneze la relanti cu motorul rece? Din reglajul avansului cred ca se poate face ceva in directia dorita de noi, si asta pe orice plaja de turatii.

Pai  tocmai la relanti cu motorul rece avem detonatiile cele mai puternice si greu de controlat. In plus, motorul de afla intr-un regim termic tranzitoriu, de incalzire. Din acest motiv, cat e motorul rece, relantiul la Sx4 sta pe la 1300 rot/min si apoi scade pe masura ce se incalzeste, in afara de reglarea avansului si a altor parametri de combustie, injectie sau aprindere...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1888 : 10.Apr.2013, 04:23:52 p.m. »
Pai de ce ar fi puternice, cantitatea de benzina injectata e mica si cuplul dezvoltat e mic si el. Oricum, poti sa interceptezi si semnalul senzorului de detonatii si sa vezi daca schimbarile au indus detonatii.

Nu trebuie sa tai kile de benzina, sau sa umblii drastic la avans. O gadili doar un pic.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1889 : 10.Apr.2013, 04:54:06 p.m. »
Pai de ce ar fi puternice, cantitatea de benzina injectata e mica si cuplul dezvoltat e mic si el. Oricum, poti sa interceptezi si semnalul senzorului de detonatii si sa vezi daca schimbarile au indus detonatii.

Nu trebuie sa tai kile de benzina, sau sa umblii drastic la avans. O gadili doar un pic.

Sunt o multime de motive-explicatii:
Pentru ca amestecul carburant are o temperatura scazuta. Iar aprinderea amestecului carburant se face mult mai greu, chiar de la scanteie. Daca amestecul nu se aprinde la momentul potrivit, apar acele detonatii suparatoare. Ar fi fost simplu daca se putea rezolva prin gadilare asa ceva. Dar multitudinea de parametri, unii in schimbare, sunt greu de pus in corelare. Pe cand la regim termic de echilibru (motorul cald), o serie de parametri devin constanti, iar cei cativa ramasi de controlat pot fi gestionati mult mai usor.

Pe langa temperatura, conteaza si caracteristica constructiva (dimensionala si de forma). Umplerea cilindrilor cu amestec carburant e putin diferita la regim de relanti, datorita timpilor de deschidere ai supapelor. In mod obisnuit, deschiderea supapelor (timpii de evacuare sau umplere a gazelor dincilindri) este data de geometria camei de la axul (axele) cu came. Geometria fiind o caracteristica dimensionala, este fixa. Asa ca aceasta geometrie este gandita sa fie optima pentru regimuri de turatie normale ale motorului (de aici rezulta si caracteristica de consum cu un optim la anumite turatii, mai mari, nu la relanti...). Plus geometria cilindrilor (raport de compresie, etc.) care este gandita in acelasi mod, pentru functionare a motorului la cald, si turatii mai mari decat de relanti. Peste toate astea se suprapune caracteristica diferita de curgere a gazelor la temperaturi diferite, deci alte probleme de luat in calcul...
Si ar mai fi o gramada de chestiuni legate de ce functionarea unui motor la regim de relanti este mult mai greu de controlat. Iar daca ne suprapunem si peste un regim termic tranzitoriu...
La ora actuala, odata cu injectia multipunct si asistata de calculator, lucrurile au evoluat fantastic. Urmeaza partea de control prin supralimentare, care va permite gestionarea unor parametri pe plaje mult mai largi, a.i. sa poate permita si o functionare la relanti mai buna.

Ca o concluzie de ce nu poate fi obtinuta o functionare la fel de uniforma si economica totoodata, la relanti cu motorul rece, ti-as raspunde cu alta intrebare: De ce nu am putea avea putere maxima a motorului la relanti, poate si la rece?
« Ultima Modificare: 10.Apr.2013, 04:57:18 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!