Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376768 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1870 : 08.Apr.2013, 11:01:00 a.m. »
Eu vorbeam strict de gazele care ies pe esapament in primele 5-10 secunde cand am motorul rece. (si in plus este si frig afara).
Mie imi place masina sa fie cat mai ecofrendly cu putinta. (atat cat se poate).
Iti dai seama ca daca mirosea a benzina tot timpul (scapari de combustibil la racorduri) eram in secunda 2 cu ea in service.

La orice masina la rece miroase mai mult a gaze nearse comparativ cu mersul motorului la regimul de temperatura normal. Valabil si la o masina de 30 de ani si la una noua. De asta au si sonde lambda cu preincalzire si asa mai departe - sa gestioneze acest aspect (sa dea motorul cat mai putine gaze nocive la rece). Cu toate aceste preocupari, o masina care functioneaza corect da mai multe noxe cu motorul rece.
Consumul instant la ralanti la rece este mai mare (comparativ cu cel la regim normal de temperatura)  ca o confirmare a acestui fapt.
De asta ai un consum foarte mare daca mergi pe distante scurte.
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 11:14:06 a.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1871 : 08.Apr.2013, 11:43:07 a.m. »
Eu vorbeam strict de gazele care ies pe esapament in primele 5-10 secunde cand am motorul rece.
Ai 2 variante si cu asta inchei "dizertatia":
1. ori o iei din loc in momentul cind dai la automat si pornesti motorul ori,
2. iti pui niste vata in nas pina trece mirosul. :-))
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1872 : 08.Apr.2013, 12:17:29 p.m. »
 =))  =))  =))
Laurentiu, vezi ca Motanul e baiat  >:D< , nu mai fi >:)   :baston: cu el.
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1873 : 08.Apr.2013, 12:34:50 p.m. »
Comparatia de miros o faci cu alte masini norma E5? Am observat ca miros mai urat gazele de la E5 decat cele cu norme mai vechi, atat benzina cat si diesel (cel putin la diesel zici ca mori asfixiat de la mirosul insuportabil de diesel e5, chit ca e mai curat fumul decat cel scos de o raba, dar la aia mirosea frumos, parfumat, faceai cancer cu drag)
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1874 : 08.Apr.2013, 05:44:29 p.m. »
Si eu spun ca MOTANUL: la Sx4 se simte un miros puternic de gaze de esapament cu benzina nearsa, mai abitir ca la alte masinute, fie ele oricare norma euro, de la 0 la 5.
Mai mult, din cauza acestei arderi neeconomice la regimuri termice tranzitorii, cred ca motorul de Sx4 este un gurmand fara pereche.
Daca as merge cu motorul rece permanent cred ca as avea consumul tot de 7% la drum intins, dar masurat in galeti/100km....! (nu galetuse!)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1875 : 08.Apr.2013, 07:20:19 p.m. »
Comparatia de miros o faci cu alte masini norma E5?

Nu am alta masina euro 5 cu care sa merg curent. Cu 2 masini euro 4 am comparat.
Ma asteptam sa scoata mai putine noxe si sa miroasa si mai frumos un euro 5. Eu am luat la SX4 noxele la cald - asa cum se iau;
Cine stie cum se prezinta la rece.

Am vorbit cu un inginer care mi-a spus ca si catalizatorul (350 grade) si sonda lambda au nevoie de o temperatura minima ca sa functioneze eficient. Pana la acea temperatura functioneaza ineficient (scapa gaze toxice).

Eu ma asteptam la un euro 5 sa miroasa mai frumos; nu mai rau ca un euro 4. Daca tu spui ca este pe dos - asa o fi...
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline hugbear

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1876 : 08.Apr.2013, 07:27:27 p.m. »
Parcheaza "in vant", nu "sub vant".
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1877 : 08.Apr.2013, 07:33:08 p.m. »
Parcheaza "in vant", nu "sub vant".

Poti sa explici????

Adica, trebuie aplicata chestia cu degetul umezit sau e o problema cu pluralul de la "vant" ?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1878 : 08.Apr.2013, 07:55:15 p.m. »
Poti sa explici????
 =)) Adica sa parchezi cu vintul in fata ca sa nu mai simti mirosul in timpul pornirii iar spatele sa-ti fie liber fara vreun ecran (zid).  ;)
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 07:57:01 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1879 : 08.Apr.2013, 07:56:09 p.m. »
"Sub vant" inseamna cu pupa (spatele, esapamentul) indreptata in directia din care bate vantul, ceea ce inseamna ca gazele vor fi duse de vant catre prova (fata, bot) unde se afla admisia pentru instalatia de ventilatie a masinii. N-are legatura cu pluralul (decat daca esti in cabina si nu te poti abtine :D - caz in care tot pozitia "in vant" e preferabila deoarece lucreaza pentru evacuarea "noxelor" impreuna cu ventilatia si nu impotriva ei).
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 07:59:48 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon