Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376769 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1860 : 06.Apr.2013, 02:25:58 a.m. »
[quote author=NicNic link=topic=2
Daca tu ai avut vreodata consum 29% la masina ta, chiar daca nu e Sx4, te rog sa imi spui numai... Eu am avut deja... , inclusiv un 9,6% la drum intins cu o Dacia Solenza (si asta spune multe despre stilul meu de condus... ;)).
[/quote]

Deci nu am mai intrat de mult sa citesc cu atâta atenție aici, de SX4 meu s-a vândut!
Așa pe repede înainte dau o bere celui care reuseste sa facă o postare cu 10 puncte care sa ne ajute la un consum redus. Postarea o facem topic si topicul îl facem sticky in cinstea celui care reuseste sa facă asta, repet, nu având ca sursa de inspirate alte articole similare ci doar ce s-a discutat aici. Este material suficient.

Spuneți ca nu se poate merge mai mult de 600km cu SX4? Eu am reușit 650km cu al meu 1.6 107CP prin BG dar a fost once in a life time!

Eu, mergând in mod normal, cu SX4 aveam consumuri mai mari extraurban vs urban. Va dau 2 exemple... Pe autostrada Debrecen - Budapesta, 4 persoane in mașina, anvelope de iarna, bagaje full, AWD ON, consum CB 13,5l/100km. La pompa nu stiu :)
Al doilea, cand am fost la Geneva MotorShow cu @XTI si @krantz, deci 3 persoane + bagaje full, nu stiu, vreo 5000km parca, consum pe toata distanța 10,5l/100km, tot cu anvelope de iarna si AWD ON.

Cand citesc ce consumuri aveti voi aici încep sa cred ca ce conduc eu  VAG (amandoua proudly powered by 1.9TDI PD) stau chiar prost la consum fata de SX4. Deci daca reușesc sa vand Vitara acum sunt si mai sigur ca imi cumpar SX4... Poate reușesc si eu ce puteți realiza voi!


Sent from my  using Tapatalk.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1861 : 06.Apr.2013, 07:26:45 a.m. »
... Pe autostrada Debrecen - Budapesta, 4 persoane in mașina, anvelope de iarna, bagaje full, AWD ON, consum CB 13,5l/100km. La pompa nu stiu :)
Al doilea, cand am fost la Geneva MotorShow cu @XTI si @krantz, deci 3 persoane + bagaje full, nu stiu, vreo 5000km parca, consum pe toata distanța 10,5l/100km, tot cu anvelope de iarna si AWD ON.
La 13,5 l/100km cred ca ai avut o medie de 150 km/h


[quote author=NicNic link=topic=2
Daca tu ai avut vreodata consum 29% la masina ta, chiar daca nu e Sx4, te rog sa imi spui numai... Eu am avut deja... , inclusiv un 9,6% la drum intins cu o Dacia Solenza (si asta spune multe despre stilul meu de condus... ).

Cand citesc ce consumuri aveti voi aici încep sa cred ca ce conduc eu  VAG (amandoua proudly powered by 1.9TDI PD) stau chiar prost la consum fata de SX4. Deci daca reușesc sa vand Vitara acum sunt si mai sigur ca imi cumpar SX4... Poate reușesc si eu ce puteți realiza voi!


La care din consumuri te referi? Cel de 29%?
Oricum, vezi ce iti doresti, ca se indeplineste!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1862 : 06.Apr.2013, 11:19:59 a.m. »
Nu. Ma refer la cat de bune (mici) sunt consumurile voastre. O sa ma uit astazi, ca nu le-am mai resetat de minim 1000km si 98% din km parcursi sunt in Bucuresti, sa vad ce medii am. Dar sunt aproape sigur ca-s mai mari ca ale voastre...
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1863 : 07.Apr.2013, 08:11:20 a.m. »
Faci cum faci si tot la BMW ajungi  :P

Recunosc cinstit ca ala scotea la 130-140 un 6,8-7,1 la 140km/h (depinde de cat de incarcat eram; cu sau fara schiuri pe masina etc).
Si 1.9 TDI PD tot pe acolo este; nesemnificativ mai putin.

Doar daca imi furam singur caciula consuma mai putin BMW-ul (mers 90-100km/h). In 4 ani am mers 1 singura data la consum si astea sunt rezultatele:


Remarcati 2 lucruri:
1. Cat a consumat pentru 642 km (jumatate de rezervor)
2. Cu cat se goleste rezervorul in 100 km la o masina care consuma putin. (64 l capacitate rezervor)

Eu la prima iesire la curtea de arges cand am vazut ca mai am un sfert de rezervor in Sx4 in ~300 km am zis ca nu vad bine. (sunt aproape 10 ani de cand am mers doar cu diesel)

Doar cu 1,9 SDI scoteam 5% la 140. Acest motor ramane referinta in materie de consum. Pe locul 2 e 1.9 TDI ALH (1.9 TDI PD e destul de departe 10-20% mai mult lejer comparativ cu ALH-ul)
« Ultima Modificare: 07.Apr.2013, 08:22:48 a.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1864 : 07.Apr.2013, 11:05:56 a.m. »
... dau o bere celui care reuseste sa facă o postare cu 10 puncte care sa ne ajute la un consum redus.
Nu ca n-as bea o bere  :) dar adevarul e ca nu mai am voie iar "o postare cu 10 puncte" mi se pare cam mica pt a avea un consum redus de combustibil.

Ca o concluzie la cele discutate in acest topic si in care nu fac referirire la masina sau stilul de conducere a lui X,Y sau Z, doresc sa va arat principalii factori (la modul general) ce duc la un consum marit de combustibil. De la inceput tin sa va precizez ca nu sint nici mecanic si nici inginer mecanic ; nu am nimic legal in pregatirea mea in legatura cu meseria de mecanic auto. Totul se bazeaza pe experienta practica si studiu individual pt a nu fi nevoit sa-mi repar masina cu mina altuia.

Daca pe forum mai sint membri cu studii in domeniu sau care observa lipsuri in cele ce urmeaza, sint invitati sa le adauge la aceste cauze ce duc la consum exagerat de combustibil.

Cind nu avem dubii asupra unui calcul corect al consumului de combustibil, un motor de pe un autovehicul poate avea un consum exagerat datorat unor factori atit interni cit si externi.
Consumul se poate depista in doua moduri: tehnic - prin masurarea noxelor si vizual - prin observarea culorii fumului ce iese pe teava de esapament. Un fum ce are culoarea gri si mergind spre negru, arata un consum peste limita normala. Mai exista “2 culori” ce pot iesi pe teava de evacuare: “albastra” pentru consum de ulei si “alba” (abur) datorata condensului format din cauza diferentelor de temperatura din teava de evacuare (dinspre motor aer cald si dinspre exterior aer rece).

Factorii ce duc la un consum exagerat de combustibil sint:

1.   UMAN :
a.   conducere sportiva cu accelerari si frinari bruste ;
b.   nefolosirea frinei de motor ;
c.   conducerea autovehiculului cu motorul sub sau supra turat prin neadaptarea treptelor de viteza corespunzatoare ;

2.   TEHNIC :
a.   segmenti, culbutori, axe cu came uzate ;
b.   joc culbutori dereglat (distanta intre culbutor si coada supapei mai mare sau mai mic facta de cea prescrisa) ;
c.   distributie sarita cu unul sau doi dinti;
d.   temperatura motor sub cea optima (rece) ;
e.   aprindere mai mica sau mai mare de 0 ; +1 sau +2 grade ;
f.   bujie (bujii defecte) – motor cu functionare neregulata ;
g.   conducta retur (partial) infundata;
h.   injectoare defecte (cu pierderi);
i.   scaune supape defecte ;
j.   filtru aer infundat ;
k.   clapeta admisie aer defecta sau murdara ;
l.   reglaj carburatie sau mapare calculator pe amestec sarac (reducerea combustibilului in raport cu cantitatea de aer in formnarea amestecului carburant) ceea ce conduce spre pierderea de putere a motorului ; are beneficiu pe functionare in ralanti dar va suplini pierderea de putere prin deschiderea mai mare a clapetei de acceleratie ;
m.   cauciucuri (roti) sub sau supra dimensionate ;
n.   presiune in pneuri sub cea prescrisa sau neuniforma in toate cele 4 roti ;
o.   roti infrinate ;
p.   bobina (bobine) de inductii defecte (functionare cu intermitenta) ;
q.   traseu evacuare (catalizator) partial infundat ;
r.   traseu evacuare cu diametrul mai mare decit cel calculat de fabricant ;
s.   sonde ce analizeaza alimentarea motorului defecte ;
t.   unghiuri roti neconforme geometriei caderii sau rularii ;
u.   CX (indicele de aerodinamicitate) modificat prin montarea de portbagaj suplimentar ;
v.   incarcarea masinii peste limta de greutate admisa + tractare remorca ;
w.   folosirea A.C. ceea ce conduce la pierderea de putere a motorului;
x.   rezervor spart sau scapari de combustibil la racordurile ce fac legatura intre conducte;
y.     carburant cu cifra octanica mai mica decit cea prescrisa.


3.   TRASEU :
a.   in rampa ;
b.   teren accidentat ;
c.   starea terenului: noroi, zapada, apa ;
d.   inaltimea staratului de noroi, zapada, apa ;
e.   functionarea motorului la altitudine mare ; un consum este la nivelul marii si altul e la altitudinea de 1000-2000-3000 m ;
f.      vint lateral sau din fata ;

Pentru MAS (motoare pe benzina), o teava de esapament care are iesirea de culoare gri sau bujiile de culoare brun roscat, indica un consum normal de combustibil.

Pentru cei cu o ureche neformata in “rotunjimea” functionarii motorului, este recomandat testul “frunzei” in vederea depistarii unei anomalii in functionare. In ce consta acest test: se ia o frunza si se va sprijini de buza tevii de esapament astfel incit virful ei sa fie pozitionat spre centrul evacuarii. Cu motorul incalzit si pornit in ralanti, se va observa vibratia frunzei. Daca virful ei va fi mereu impins spre exterior, testul indica o functionare corecta a motorului. Daca in anumite momente, virful va fi atras spre interiorul tevii ceea ce reprezinta un mic rateu, asta va insemna ca ceva nu functioneaza cum trebuie si defectul trebuie cautat undeva in cele descrise mai sus (factori tehnici).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1865 : 07.Apr.2013, 02:24:54 p.m. »
Nu ca n-as bea o bere  :) dar adevarul e ca nu mai am voie...

Pentru MAS (motoare pe benzina), o teava de esapament care are iesirea de culoare gri sau bujiile de culoare brun roscat, indica un consum normal de combustibil.

... testul “frunzei”...
Poate nu ai tu voie dar noi avem. Nu ne suparam sa faci cinste  =))

Bujiile caramazii la culoare si teava gri (care era de la benzina cu plumb, mai nou nu mai e gri ci nu mai e nimic pe ea, e curata si nu neagra la fel ca si la diesel cu DPF) arata o functionare corecta a motorului si nu un consum normal. Te asigur ca si daca ar consuma dublu motorul datorita regimului de exploatare sportiv, tot curata e teava si tot caramizie e bujia  :good:

Testul frunzei era valabil 100% mai pe vremuri. Acum, cu noile esapamente mult mai bine optimizate unde se foloseste din plin fenomenul de pompaj, poate aparea un efect secundar similar cu o intrerupere in functionare dar de fapt motorul merge corect. Asadar, testul frunzei mai e doar partial valabil si asa e, e foarte edificator si evident la un motor care are probleme destul de grave de aprindere sau alimentare la injectoare.


@Motanul.
Am citit postarea ta. Absolut reala, aceleasi lucruri le-am constatat si eu ;) Inclusiv la SDI pe un Seat Inca din care am scos tot ce am putut pe autostrada in Germania si se incapatana sa nu consume mai mult de 5% de-i disperasem pe partenerii mei de drum cu alte masini. Dar puturoasa masina ca aia, rar am mai condus  :-))
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1866 : 07.Apr.2013, 03:37:41 p.m. »
eu am avut SDI pe seat cordoba.

Mergeai cu 150-170 km/h pana te plictiseai. O lasai pe tempomat si mergea de una singura.

Doar ca iti lua vreo jumatate de ora sa ajungi acolo  :-O;
Daca era masina full iti lua 1 ora sa ajungi la 170) :-j

@Laurentiu
Eu si cei de o seama cu mine (1.6 Euro 5) nu prea avem ce sa cautam defecte fizice la ele. Ca abia implinim 2-3 anisori. Adica nici de grupa mica gradinita nu suntem.

Lista ta e buna pentru batranica mea de 34 de anisori.

La mine la SX4 am noxe sub minim si la erori in gestiune motor zero. Sa ma apuc de testul frunzei...
Imi manifestam pana acum nemultumirea daca mergea motorul in suturi. Dar nu este cazul. Poate singurul mic repros ar fi ca la rece imi pare mai urat mirositor decat alte motoare pe benzina cu care am mers. (daca nu ma inseala memoria SX4 are 2 supape pe cilindru; poate de asta)
« Ultima Modificare: 07.Apr.2013, 03:44:01 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1867 : 07.Apr.2013, 03:53:01 p.m. »
daca nu ma inseala memoria SX4 are 2 supape pe cilindru; poate de asta
Eu stiam de 16 supape in total ceea ce ar insemna 4 supape / cilindru (2 pe admisie si 2 pe evacuare).

@Laurentiu
Eu si cei de o seama cu mine (1.6 Euro 5) nu prea avem ce sa cautam defecte fizice la ele. Ca abia implinim 2-3 anisori. Adica nici de grupa mica gradinita nu suntem.
Mesajul nu e cu "dedicatie" e pt toti cei ce detin o masina. In ceea ce privesc defectele fizice, acestea pot interveni inca din fasa (o bordura luata aiurea, un accident etc, poate face ca si consumul sa creasca chiar in termen de garantie).
« Ultima Modificare: 07.Apr.2013, 04:03:10 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1868 : 07.Apr.2013, 08:39:18 p.m. »
Cu supapele am dat-o in bara. Nu imi explic atunci de ce miroase mai rau a benzina nearsa  decat alte masini in primele 5-10 secunde.
Asta ar fi singura preocupare.

Crede-ma ca remarcam daca dadeam intr-o bordura sau aveam un accident  ;) Si iti dai seama daca un motor merge neregulat si/sau cu zgomote anormale fara laptop (eu sunt mai old school de felul meu). Al meu merge ok.

Prima oara cand s-au uitat la clapeta de acceleratie au si zis ca nu au ce sa curete la ea ca arata ca abia montata din fabrica. Ce sa curete la ea daca nu avea mizerie deloc?
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1869 : 08.Apr.2013, 09:10:19 a.m. »
Crede-ma ca remarcam daca dadeam intr-o bordura sau aveam un accident  ;) Si iti dai seama daca un motor merge neregulat si/sau cu zgomote anormale fara laptop (eu sunt mai old school de felul meu). Al meu merge ok.
Mi s-a cam acrit de polemici si nu vreau sa te contrazic insa cred c-am scris destul de clar si romaneste:
Citat
Ca o concluzie la cele discutate in acest topic si in care nu fac referirire la masina sau stilul de conducere a lui X,Y sau Z, doresc sa va arat principalii factori (la modul general) ce duc la un consum marit de combustibil.

Pe de alta parte, la problema cu "Nu imi explic atunci de ce miroase mai rau a benzina nearsa... " citeste TOTI factorii scrisi mai sus si vezi unde iti poti incadra masina. Eu as verifica:
 
Citat
rezervor spart sau scapari de combustibil la racordurile ce fac legatura intre conducte;
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 09:12:07 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!