Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376820 ori)

0 Membri şi 9 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Nick666

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1780 : 25.Mar.2013, 08:20:13 a.m. »
Ce inseamna ca si taximetristii ? Pe noua dacia logan exista un indicator care se aprinde cand sa schimbi viteza pt consum eco si se aprinde la 2000 rpm  :dknw: , cel putin la motorul de 1.2
« Ultima Modificare: 25.Mar.2013, 08:22:32 a.m. de Nick666 »
1.5 GLX AC 2009
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1781 : 25.Mar.2013, 11:48:51 a.m. »
Acum doua zile am "implinit" 1000km de cand nu am mai iesit cu masina din Bucuresti. Si de curiozitate, pentru o statistica buna, nu am resetat CB-ul . Media a iesit 9.1l/100km. Nu am scos tractiunea auto, am mers si in conditii de "ora 8 dimineata", dar si "seara, pe racoare,  la 22.00", in timpul saptamanii si in weekend.  Benzina utilizata:  Petrom, Lukoil, OMV  CO95.

Pentur o statistica buna ar trebui sa vezi consumul real. Nu de alta - dar la nimeni nu coincide. Discutia mai departe este daca diferenta este foarte mica sau foarte mare (asta depinde de la masina la masina).
9.1% in conditii de mers in aglomeratie este foarte greu daca nu imposibil. Ala nu este consumul real. Poti sa verifici singur si sa confirmi prin metoda plin-plin.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1782 : 25.Mar.2013, 02:09:46 p.m. »
Ce inseamna ca si taximetristii ? Pe noua dacia logan exista un indicator care se aprinde cand sa schimbi viteza pt consum eco si se aprinde la 2000 rpm  :dknw: , cel putin la motorul de 1.2

Sa spunem ca stilul taximetristilor inseamna sa pleci incet de la semafor, sa franezi din timp, sa te strecori cat poti de mult astfel incat sa eviti timpi morti cu consum la relanti, s.a.m.d..
Este stiut ca taximetristilor nu le convine cand consuma mult masina, mai ales la cei cu masini de firma, nu personale. Asa ca fac tot ce pot sa nu aibe consum mare.
Cat despre motorul de 1.2 de la Logan nu stiu detalii, insa am vazut la o Corolla din 1992, carburator dublu corp, ceva similar: un LED verde care statea aprins aproape mereu, iar daca accelerai mai tare, se facea rosu. In manual scria ca poti avea cel mult consumul de combustibil declarat de producator numai daca LED-ul verde ramanea aprins mereu (fara sa se aprinda in rosu)

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Nick666

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1783 : 25.Mar.2013, 06:42:38 p.m. »
Credeam ca te referi la turatie...am fost odata cu un taxi cu logan 1.5 dci, numa la relanti o tinea, la 50kmh era deja a 5a . Drept ii ca pe bord avea afisat consum mediu sub 4 ...
1.5 GLX AC 2009
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1784 : 25.Mar.2013, 09:33:46 p.m. »
Nu este vorba numai de turatie. Sistemul de estimare si semnalizare a regimului economic este mult mai complex: trebuie luat in calcul turatia, cuplul, cursa pedalei de acceleratie (deschiderea clapetei de admisie aer la carburator), etc. Ca sa fie mai simplu: nu ai cum sa mergi cu 130 km/h si sa ai turatie de relanti....

Insa cineva spunea pe aici  (de fapt mai multi) ca utilizarea la asemenea regim dauneaza masinii. Foarte adevarat!
La diesel e si mai rau ca la benzina daca mergi subturat: deci soferul de taxi nu se gandea decat la economia de combustibil pe care ar fi resimtit-o imediat in buzunarul lui.
Dar funinginea din catalizator si toate celelate efecte negative asupra motorului si masinii nu le prea contabiliza (sau nu erau in sarcina lui...)!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1785 : 25.Mar.2013, 09:56:07 p.m. »


9.1% in conditii de mers in aglomeratie este foarte greu daca nu imposibil.
Pai nu am spus ca am mers in conditii de aglomeratie, am spus ca am mers "si" in conditii de aglomeratie, dar si "seara pe racoare" cand faceam 20 min de la "Republica" la "Gorjului" ( si nu sunt vitezoman  :D )
Acum, nu contrazic pe nimeni cand 9.1 poate sa insemne 9.3 sau chiar 9.4 real, dar pot sa spun ca puneam 20l si mergeam peste 200km, imi cunosc bine "liniutele" de la indicatorul de carburant.

Ideea principala este urmatoarea: am un consum  sub 10l/100km in oras ,

Cum: accelerez pana la vreo 3300 ture cand schimb viteza , ce e drept, lent, usor;
cand e liber rulez la 2000 ture in treapta a 4-a ( si nu la "1500" ceea ce s-ar traduce, cum au spus si altii, in alte costuri);
incerc sa anticipez traficul, adica, nu accelerez ca sa fiu nevoit sa franez mai energic, practic incerc sa pastrez energia cinetica a masinii, fara a o transforma in caldura pe discuri si feroduri  :D
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline cristidav

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1786 : 25.Mar.2013, 10:21:06 p.m. »
La 2000 turatiii ? Nu e cam putin pt un motor de 16 valve, motor de turatie ? Eu sub 2500 nu o las si nu am consum mai mare de 8 L in oras, vara, pe verificate plin-plin. Ce-i drept, in Oradea, nu Buc :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1787 : 25.Mar.2013, 10:33:44 p.m. »
La 2000 turatiii ? Nu e cam putin pt un motor de 16 valve, motor de turatie ?

Nu stiu, am vazut pareri pro / contra... de aceea am  postat cat mai amanuntit conditiile de exploatare;  sa vad comentarii pro/contra, sa vad daca gresesc sau nu, si, cum spunea cineva in rubrica "in pivnita": forumul este un loc unde poti invata din experienta altora  - scuza-ma cribo, poate nu e chiar identic cu textul tau, -  am postat "statistica mea"  >:D<
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1788 : 27.Mar.2013, 08:46:03 a.m. »
De ce apometrul de acasa ar functiona corect si cel de pe masina nu ? Doar functionarea se bazeaza pe acelasi principiu. Singura diferenta este ca la apa consumul e instantaneu iar la masina consumul se calculeaza la 100 km. Singura problema pe care n-o cunosc este ca nu stiu daca atit timp cit masina stationeaza cu motorul pornit, inregistreaza consumul. Daca-l inregistreaza si apoi pune rezultatul in calcul in momentul in care roata se invirte, n-ar trebui sa iasa diferenta intre o alimentare la pompa si consumul dat de CB. Daca CB-ul nu inregistreaza decit consumul cind roata se invirte (intervine o noua intrebare: de ce nu este afisat consumul in mersul la ralanti ?), aici ar trebui cautata diferenta de benzina consumata (opriri la semafoare, mers in coloane, treceri pietoni etc).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1789 : 27.Mar.2013, 08:57:50 a.m. »
Masina contorizeaza si ce consumi cand motorul e la ralanti, dar nu stie sa afiseze in litrii/ora acest consum. Stie sa afiseze doar L/100km, si ar trebui ca instantaneul sa arate infinit cand stai pe loc, lucru mai deranjant probabil.

Daca stai pe loc cu consumul mediu afisat, acesta creste.

Probabil ca masina nu rotunjeste asa cum trebuie consumul dupa fiecare oprire. Sa zicem ca ai consumat 5.64L/100km, opresti motorul si retine 5.6. Pornesti, mai mergi, inregistrezi 5.72. Iar opresti, iar rotunjeste. Si tot asa. Aia mica mai face dintr-astea, ajung undeva cu consum de 5.2, opresc motorul, pun contactul (sa inchid un geam sa zicem) si ma uit in bord si arata 5.3. Asta pt ca atunci cand am oprit motorul aveam 5.2x si ea a rotunjit pana la 5.3. In mers, nu schimba la 5.3 pana nu ajung la 5.3, 5.29 e afisat tot ca 5.2. Dar la oprire face rotunjirea.

Un Scangauge sau altceva similar ar fi interesant pt o comparatie cu indicatiile CB, afiseaza cu mai multe zecimale consumul instantaneu si mediu, si s-ar putea verifica teoria asta.
  • SX4 1.5
Alex