Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376822 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1770 : 20.Mar.2013, 09:24:34 p.m. »
In frana de motor masina e incetinita in cea mai mare parte de frecarile din motor/transmisie.
La o masina cu raport de comprimare mai mare, de exemplu diesel vs benzina, frana de motor e mai puternica?  :-))
Asta ca sa-ti raspund cu o intrebare la afirmatia ta si raspunsul corect sa-l dai singur  :P
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1771 : 20.Mar.2013, 10:54:05 p.m. »
Pai nu stiu, e la noul sx4 cu raport 11:1 mai mare decat la vechiul sx4 cu 9.5? Ca daca ne gandim ca la 1.9tdi e mai mare decat la 1.5-ul meu, s-ar putea sa nu fie chair corecta comparatia.

Ar trebui sa comparam mere cu mere, nu tehnologii diferite.

N-am avut onoarea sau oroarea sa conduc o masina ce pierde compresie ca sa-mi fac o parere clara despre influenta ei, si nici intre cele 2 masini din semnatura nu pot sa fac o comparatie corecta pt ca sunt destul de diferite ca si masa/gabarit. Raportul de compresie difera cu 1 punct, cotetul are 10.5:1 cu toate astea incetineste mai greu in frana de motor.

Admit ca ceea ce spun poate fi complet gresit, si daca e asa te rog frumos sa imi spui direct cat anume influentaza raportul de compresie incetinirea in frana de motor.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1772 : 21.Mar.2013, 08:43:52 a.m. »
Poate pe unii intereseaza si date tehnice referitoare la starea motorului dar si implicit in consum. Cred ca acest mesaj sa nu se incadreze in "off-topic".

Raportul de comprimare si compresie sint doua notiuni diferite; ca exista o legatura intre ele, e o alta poveste.
Relatia dintre raportul de comprimare al unui motor MAS si presiunea maxima de aer masurata la cilindrii prin metoda "masurarii compresiei".
Astfel intre raportul de comprimare si compresie exista o relatie oarecum empirica schitata in datele de mai jos:
1. RC 6:1 - compresie normala 6-8 bar
2. RC 7:1 - compresie normala 7-10 bar
3. RC 8:1 - compresie normala 9-11 bar
4. RC 9:1 - compresie normala 10-12 bar
5. RC 10:1 - compresie normala 11-13 bar
6. RC 11:1 - compresie normala 12-14 bar
Aceste valori sunt determinate si luate in considerare pt uzura normala a pieselor in miscare (din ansamblul cilindru - piston - chiulasa), scaune de supape decalaminate si supape care etanseaza perfect.
Factorii care influenteaza compresia:
1. RC - cu cat RC este mai mare cu atat si presiunea maxima masurata va fi mai mare
2. Intarzierea la inchiderea supapei de admisie - cu cat IISA este mai mare cu atat presiunea maxima masurata va fi mai mica
3. Turatia maxima a demarorului / starea acumulatorului OK - cu cat turatia demarorului va fi mai mare cu atat timpul in care sa se produca scurgerile de presiune (normale) va fi mai scurt si implicit presiunea inregistrata va fi mai mare.
4. Uzura pieselor din ansamblul cilindru - piston - chiulasa - cu cat uzura este mai mare cu atat pierderile normale de opresiune vor fi mai mari si presiunea maxima masurata mai scazuta.

Conditii de masurare a compresiei si diagnosticarea motoarelor in functie de rezultatele obtinute:
- se aduce motorul la temperatura de referinta indicata de fabricant(exp: Oltcit-temp de regim, DAEWOO- 50 grade)
- se decupleaza firul "+" de la bobina de inductie
- se demonteaza toate bujiile
- cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim se actioneaza demarorul timp de 4-8 cicluri (pana cand indicatia compresiometrului se stabilizeaza)
Bateria trebuie sa fie bine incarcata si demarorul in stare buna de functionare(fara pierderi de turatie sau cuplu)
Masuratoarea se face la motoare cu rodajul incheiat alfel indicatiile pot fi interpretate gresit.Un motor nerodat poate avea valori scazute ale compresiei
Normal:
Compresia creste rapid si uniform la valuarea specificata pe fiecare cilindru; diferenta intre cilindrii nu trebuie sa fie mai mare de max 1 bar
Uzura la segmenti:
Compresia este joasa pe primul timp tinzand sa creasca pe timpii urmatori, dar nu atinge normalul. Se adauga ulei cu o siringa in capul pistonului (1-2 cmc); compresia va creste considerabil
Defectiune la supape:
Compresia este joasa pe primul timp si nu tinde sa creasca pe urmatorii timpi; nu se imbunatateste mult dupa adaugare de ulei
Pt determinari cat mai precise, se fac doua - trei determinari pe fiecare cilindru
O compresie mai scazuta de 70% din cea nominala (aprox 3-4 bar) indica o stare de uzura care determina necesitatea reparatiei.
« Ultima Modificare: 21.Mar.2013, 08:45:25 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1773 : 21.Mar.2013, 09:31:20 a.m. »
Corect, ma gandeam doar ca o scadere a compresiei eu stiu de la o supapa sau mai multe duse ar influenta simtitor frana de motor, si in ce directie.

Din ce am citit eu, frana de motor are de-a face cu cuplul pe care il dezvolta un motor.La motoarele noastre (4 cilindrii, 4 timpi) cand unul din pistoane urca pe timpul de compresie un altul coboara pe timpul de explozie. Evident, sunt pierderi, deci nu pot sustine ca se anuleaza pierderea compresiei aerului cu forta pe care o exercita la destindere, dar nici neglijabila nu o poti considera.

In functie de relatia dintre alezaj si cursa, motorul va opune mai multa rezistenta sau mai putina in aceasta faza de compresie. (raportat la capacitatea cilindrica, adica 2 motoare de 1.5L, unul cu pistoane ce au cursa lunga si diametru mic, altul de turatie, cu pistoane grase ce fac o cursa mai scurta, cel cu cursa lunga ar dezvolta mai mult cuplu si mai multa frana de motor).

Dieselurile dezvolta mult cuplu, dar ele nu au clapeta de acceleratie.

Camioanele mari ce au acea frana de motor fantastica inchid supapele si le tin inchise, si sunt capabile sa dezvolte o forta de franare mai mare decat puterea pe care o dezvolta de altfel motorul. (adica unul de 500 de cai dezvolta o forta de franare de 600. De unde vine diferenta aia? Din pierderi probabil, pt ca are acelasi raport de compresie si cand accelereaza masina (Ba mai mult ajutat de compresia dinamica data de faptul ca e turbo) si cand franeaza)

Acum nu stiu ce e mai greu, sa comprimi 400cc de aer la un raport de 10:1 ajutat de acelasi volum de aer care se destinde sau sa comprimi 16 arcuri de supape. Ar trebui calculate niste forte..vazut.

Volanta mai are si ea un cuvant greu de spus in frana de motor, daca ai o volanta mare si grea masina o sa decelereze mai greu.

Intre volanta si roti e o pierdere de ~10% la masinile cu tractiune pe fata, mai mult la cele pe spate si chiar mai mult la 4x4. Pierderile astea din transmisie te incetinesc mai mult decat comprimarea aerului? Asa sunt inclinat sa cred, dar din nou, fara calcule nu stim sigur.

Multe multe piese si piesulici care adunate insumeaza frana de motor. Insa dupa mine, comprimarea aerului e doar o parte mica pe langa toate celelalte piese care sunt angrenate, toate cu pierderile lor, de la motor pana la roti.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1774 : 22.Mar.2013, 10:43:10 a.m. »
In sfarst!

Am dus pe SUVI la "alaptat".
Distanta parcursa: 523,8 km. din care primii 140 km extraurban (Predeal-Bucuresti) si restul numai in Bucuresti.
Alimentat (plin ochi): 41,21 l.
Consum afisat pe CB: 4,4% dupa cei 140 km, iar la final (sfarsit de rezervor) 6,9%.
Consum mediu real: 7,86 l/100km.
Concluziile mele:
- SUVI consuma mai putin daca merg atent cu el (maxim 10 km/h peste limita legala in extraurban si in regim de "taximetrist" prin Bucuresti)
- nu cred ca as avea rabdare sa merg inca un plin in acest fel
- confortul pasagerilor este mult mai bun daca as conduce la fel in continuare (opinia lor, nu a mea ...)
- inca nu am constatat functionare anormala sau efecte neplacute asupra masinii ca urmare a regimului de utilizare mai "lenes"


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1775 : 22.Mar.2013, 11:16:16 a.m. »
Pai daca mergi mai lenes nu poate aduce decat beneficii. Sa nu conduci subturat, atunci nu e de bine. Si nici economie nu faci.
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1776 : 22.Mar.2013, 08:04:45 p.m. »
Bucuresti-Olanesti si retur, 7,1 l/100 km, trei persoane fara bagaje, tractiune fata. Foarte important vantul de dimineata, care a marit consumul pe A1 la 8,6 l/ 100 km.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline bogogica

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1777 : 23.Mar.2013, 11:13:49 a.m. »
Bucuresti-Olanesti si retur, 7,1 l/100 km, trei persoane fara bagaje, tractiune fata. Foarte important vantul de dimineata, care a marit consumul pe A1 la 8,6 l/ 100 km.

...traseu aproape identic, consum idem. Buc - Valcea-Olanesti-Ocnele Mari - Buc. 7,2 cu un consum initial in prima zi de 8,5... 2 persoane, bagaj moderat.
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1778 : 24.Mar.2013, 08:04:39 p.m. »
Acum doua zile am "implinit" 1000km de cand nu am mai iesit cu masina din Bucuresti. Si de curiozitate, pentru o statistica buna, nu am resetat CB-ul . Media a iesit 9.1l/100km. Nu am scos tractiunea auto, am mers si in conditii de "ora 8 dimineata", dar si "seara, pe racoare,  la 22.00", in timpul saptamanii si in weekend.  Benzina utilizata:  Petrom, Lukoil, OMV  CO95.
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1779 : 24.Mar.2013, 08:59:02 p.m. »
Acum doua zile am "implinit" 1000km de cand nu am mai iesit cu masina din Bucuresti. Si de curiozitate, pentru o statistica buna, nu am resetat CB-ul . Media a iesit 9.1l/100km.

Cam in aceste valori (cu +/-) se inscrie si SUVI, daca nu merg ca "taximetristii".
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!