Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376821 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1760 : 19.Mar.2013, 06:45:47 p.m. »
1. Nu exista incetinire gratis nici cu masina scoasa din viteza.
2. De fapt nu exista deplasare gratis cu masina personala.
1. Cu cutia de viteze in "puctul mort", normal ca nu exista "incetinire gratis". Masina ruleaza in virtutea inertiei cu motorul la ralanti => consum exista.

2. "Deplasare gratis" exista in frina de motor cind motorul nu consuma decit aer.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1761 : 19.Mar.2013, 06:55:01 p.m. »
1. Cu cutia de viteze in "puctul mort", normal ca nu exista "incetinire gratis". Masina ruleaza in virtutea inertiei cu motorul la ralanti => consum exista.
Foarte adevarat, exista consum, dar incetinirea cu cutia de viteze la "punctul mort"  nu prea e incetinire....

2. "Deplasare gratis" exista in frina de motor cind motorul nu consuma decit aer.

Relativ e gratis. Pentru ca masina tot are de invins rezistentele la rulare, pentru care consuma din energia cinetica proprie... energie care e limitata totusi. Asa ca la sfarsit va trebui sa arzi iar niste benzina, sa refaci resursa de energie cinetica....
Iar un motor care sa consume doar aer nu am mai intalnit sau poate e vorba de aer comprimat?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
« Ultima Modificare: 19.Mar.2013, 07:22:17 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1763 : 19.Mar.2013, 07:33:06 p.m. »
Iar un motor care sa consume doar aer nu am mai intalnit sau poate e vorba de aer comprimat?
Aerul ce intra in cilindri (cel consumat) va fi comprimat in faza de compresie rezultind o forta contrara ca sens rotatiei motorului data de rotile motrice, care la rindul lui va infrina masina => frina de motor.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1764 : 19.Mar.2013, 07:41:28 p.m. »
Aerul ce intra in cilindri (cel consumat) va fi comprimat in faza de compresie rezultind o forta contrara ca sens rotatiei motorului data de rotile motrice, care la rindul lui va infrina masina => frina de motor.  ;)
Eu as completa:
Iar acelasi aer ce a fost comprimat in faza de compresie, se va destinde in faza de detenta, "rezultand o forta in sensul rotatiei motorului data de rotile motrice, care la randul lui va accelera masina... ;)"
Si daca nu ar fi pierderile prin frecare in sistemul cinematic al grupului motopropulsor, spun ca am avea un perpetuum mobile de speta intai!  :good:
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1765 : 19.Mar.2013, 08:03:01 p.m. »
Da, dar lipseste explozia, cea care da adevaratul lucru mecanic... Destinderea de care vorbesti e eclipsata de frecari...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1766 : 19.Mar.2013, 08:26:54 p.m. »
Si de transferul de caldura..aerul ala comprimat se incinge si transfera caldura motorului, pierzand din energia potentiala :dream:. Dar acum despicam firul in 4.000.000. In frana de motor masina e incetinita in cea mai mare parte de frecarile din motor/transmisie. Asta in plus fata de cum e incetinita la relanti.

Deplasare gratis gratis nu exista,ca te costa masina aia, chiar daca o ti-o tracteaza cineva cu motorul oprit. Dar baietii se refereau ca in frana de motor consumul de benzina e zero.


Articolul e slab de tot, in afara de pastreaza distanta, anticipeaza traficul si fa frana de motor, restul sunt aiureli, ce-a auzit si el prin filme. Fiecare masina se conduce diferit, asa ca nu poate nimeni sa faca un articol universal valabil (vis a vis de turatiile indicate acolo).

Consumul optim e in zona de eficienta maxima. Plaja de turatii in care masina dezvolta maximum de putere pt cantitatea de benzina consumata (break specific fuel consumption) De regula la turatia de cuplu maxim,dar masinile cu VVTI pot avea diferite zone in care eficienta asta e mare. Consumul minim e la cea mai mica turatie cu care te poti deplasa.Consumul maxim e evident la turatie maxima.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1767 : 19.Mar.2013, 08:36:21 p.m. »
Despicam, despicam, pana intelegem!

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1768 : 20.Mar.2013, 08:43:39 p.m. »
A mea se activeaza de la 110 km/h in sus (LNV - limitator natural de viteza) :)

Iti dai seama ca are si minim si maxim - si acestea variaza de la o zi la alta.  B-);
Lasand gluma la o parte pretentia (de regula) ar fi de 130 daca viteza admisa este de 130 km.  :baston:; 80 unde este 80 etc.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1769 : 20.Mar.2013, 08:54:32 p.m. »

Masina mea poate sa consume mai putin decat acel minim real inregistrat de 6,59% care a fost obtinut fara a merge economic. La consum real de 6,59% pe CB arata 5,90%, deci la 4,4% pe CB pot sa ma astept la ceva sub 6%, nu asa ar fi realist?
Depinde si cu ce treapta de viteza rulezi, nu este doar viteza luata in calcul... Incearca sa mergi cu 30 km/h, macar 100 km si spune-mi daca reusesti in conditii de trafic romanesc. Eventual si cu viteza a V-a, sa fie motorul la turatii de randament scazaut... Ma rog, aici sunt teorii si scenarii, n-are rost sa mai divagam.


Eu nu am zis ca nu poti sa scazi sub 6,59; Am scris ca sub 6.00 nu poti sa scazi. Ca nu sunt eu buricul pamantului sa ma consider referinta.
Si afirm asta dupa ce am mers cu masina de 2 ori la modul cel mai economic cu putinta. (ma rog foarte aproape de...)

Si la aceeasi concluzie au ajuns toti care au mers cu 1.6 4x4 120 CP euro 5 cu care am vorbit. Vorbind doar de consum real. Consumuri semnificativ mai mici pe real am remarcat doar la 1.5 2x4.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...