Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376834 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1730 : 11.Mar.2013, 03:47:08 p.m. »
Si dupa aia sa discutati si despre motivul pt. care trebuie schimbat catalizatorul/sonda lambda.

Ce rost are sa discutam despre asta? Aici e vorba strict despre cat consuma masina.

Dar, ca sa clarific: opinia mea este ca daca mergi tot timpul asa, subturat, riscul de a se infunda catalizatorul creste. Insa o exploatare corecta a masinii nu trebuie sa duca la asa ceva...Pana sa ajungi sa schimbi catalizatorul, mai poti sa faci cateva manevere de "resuscitare-curatare"... ;)
Oricum, apar alte fenomene neplacute inainte de catalizator: calamina, uzura in tampoanele motorului de la vibratii mai mari, etc...
Numai unul care se plange mereu de consum ar merge subturat pana la terminarea catalizatorului!

La cate masini ati schimbat catalizatorul pana acum? Sau sonda lambda?


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1731 : 11.Mar.2013, 04:13:56 p.m. »
Cel mai mare pericol e lipsa presiunii de ulei. Daca nu ai problema asta, poti merge linistit subturat in limite rezonabile atata timp cat motorul inca e in stare sa miste masina. Cu suza nu incerc sa accelerez daca am sub 1700 in treptele 4 si 5, dar smartul accelereaza fara greata si de la 1400 in tr 5. In oras merg frecvent cu el intr-a 5-a pt ca asa are cel mai mic consum. Cu suza merg cu treapta 3 sau 4, consumul instant scade daca o bag intr-a 5-a dar nu are suficient cuplu sa se miste lejer, asa ca orice accelerare aduce cu sine consumuri mai mari decat daca as fi ramas intr-o treapta inferioara.

Suza are aproape 70.000km dar smartul a trecut de 183.000 km, fara probleme la motor, tampoane, catalizator,sonde etc.

Cat timp masina se misca, si tu esti finut cu acceleratia, poti merge "subturat". Sa nu incerci sa mergi subturat in sarcina mare, atunci nenorocesti motorul. Dar cand rulezi lejer, nu e deal, nu ai greutate in masina, inca ai o turatie peste 1500rpm si nu bagi piciorul in ea poti accelera fara sa mai fie nevoie sa retrogradezi. Daca e si economic asa depinde de motor, cat de bine respira, ce cuplu dezvolta la turatiile alea.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline ASZ

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1732 : 11.Mar.2013, 04:36:24 p.m. »
Cred ca ar trebui sa mutam discutia pe alt topic ... una peste alta eu am folosit masina ca pe oricare alta de pana acum si la 3 ani si 1 saptamana de la achizitie (da, chiar la o saptamana dupa iesirea din garantie) a aparut eroare "Check engine", cu recomandarea de-a schimba catalizatorul, pt. ca s-a stricat. Concluziile/parerile voastre va rog sa le spuneti aici ... ca eu sincer nu mai inteleg nimic.

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1733 : 11.Mar.2013, 04:38:19 p.m. »
Cel mai mare pericol e lipsa presiunii de ulei.
...................
Cat timp masina se misca, si tu esti finut cu acceleratia, poti merge "subturat".
Eu unul nu prea as da sfatul asta. Pompa de ulei asigura presiunea de ungere si in regimul de ralanti. Putem rula in acest regim in treapta 5 de viteza ? Sa nu uitam totusi ca motoarele Suzuki sint motoare de turatie si trebuie sa arda cam tot combustibilul ce este intra in cilindru.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1734 : 11.Mar.2013, 04:45:29 p.m. »
De ce duci la extrem ce am zis? Am scris ca depinde de sarcina. Daca ii vei cere motorului sa dezvolte mult cuplu ca sa te miste pe tine cu masina plina, la deal cu 1500 de ture atunci normal ca nu e bine. Presiunea uleiului nu va fi suficienta, exista riscul sa se taie pelicula. Daca ai masina ridicata pe elevator atunci poti sa o bagi linistit intr-a 5-a si sa o lasi la relanti, nu se strica nimic.

In 110.000km cred ca stricam smartul daca exista pericolul asta, motorul e de mitsubishi, de turatie si el, 1.3 95hp@6000rpm.

Daca M15A de pe suza respira asa bine, mergeam si cu ea la fel de subturat atunci cand situatia permitea.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1735 : 11.Mar.2013, 05:11:51 p.m. »
De ce duci la extrem ce am zis?
Pentru ca am dorit sa scot in evidenta faptul ca factorul principal in infundarea catalizatorului prin mersul subturat al motorului, nu este lipsa de presiune a uleiului. Debitul este suficient de mare pt a asigura ungerea motorului si la 650 rpm.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1736 : 11.Mar.2013, 05:36:15 p.m. »
Bun:nu ma intereseaza atat de mult discutia despre catalizator. Nu am avut probleme pana acum  cu asa ceva si nici nu vreau. Consider ca o exploatare rationala a unui motor, in toate regimurile si cu simt de raspundere, m-a ferit de acest tip de problema!
Daca ridicati problema presiunii de ulei la un motor de generatia actuala, as fi vrut sa va aud, acum 20 de ani, ce ati fi spus despre o Dacie 1300, veche de prin '77! (care functioneaza si acum, numai cu o (una) segmentare in toti anii!)

Punct si de la capat: discutia a pornit de la cat consuma o masina suzuki.
Am dat un exemplu cu SUVI al meu, care consuma si 10% in oras (discut de consum mediu, de la plin la plin, inregistrat de CB), dar si numai 4,4% pe un drum de circa 150Km.
E foarte putin relevant. Mie imi scrie 7,3 in Bucuresti BC-ul daca merg ponderat (7,3 minim-8 maxim). Si in realitate toate consumurile in oras sunt peste 9.
Ca regula generala: daca mergi subturat rau BC-ul arata putin.
In realitate consumul este mai mare pentru ca randamentul motorului este prost cand stai cu masina subturata. (si asta am verificat pe mai multe masini, motoare, puteri etc). La diesel e posibil sa scoti un consum bun cand mergi subturat. La benzina 99% nu.

Verifica si pe real si ai sa vezi ca ajungi la aceeasi concluzie cu mine.

Am scos cel mai mare consum de pana acum in Bucuresti. Afisa 8.0 (ceea ce este enorm pentru masina mea  :D) si a avut un consum real de 9,9%.
Motivul: am condus mai vioi in ultima perioada decat de obicei.  :P  :baston:
Dupa ce am facut consumul ieri am vrut sa vad daca problema este utilizatorul sau masina. (adica am mers mai ponderat).
Consumul afisat 7,5% (de obicei statea batut in cuie pe 7,6 in Bucuresti).  :-t Problema a fost identificata: utilizatorul.
@Motanul: Vad ca ai dat deja raspunsul, problema este utilizatorul! (Ma rog, modul de utilizare...)

Asadar, pentru cei ce se plang de consum exagerat al masinii, sa incerce un alt stil de conducere sau poate, daca ii lasa inima, sa isi dea masina pe mana altor soferi, sa vada consumul scos de ei. Apoi mai vorbim! (Nu despre catalizator...)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1737 : 15.Mar.2013, 11:20:24 a.m. »
99% nu scoti consum real mai bun nici in oras nici extraurban (conditia ar fi sa nu mergi cu 80-90; sa avem aceeasi viteza medie).
Faptul ca am scos constant consum real sub 10 in Bucuresti dovedeste acest lucru. Tu scoti 10 pe BC - care poate sa insemne mai mult pe real.

9.9% a fost maximul intr-o perioada in care am condus un pic mai sportiv (in nici un caz exagerat). Minimul a fost 9,3 sau 9,4 pentru mers doar in Bucuresti.

La intilnirea la care am participat se vorbea de consum in Bucuresti de 12-14% pentru SX4 similar (1.6 euro 5 4x4).
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Online NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1738 : 15.Mar.2013, 11:58:49 a.m. »
99% nu scoti consum real mai bun nici in oras nici extraurban (conditia ar fi sa nu mergi cu 80-90; sa avem aceeasi viteza medie).
Faptul ca am scos constant consum real sub 10 in Bucuresti dovedeste acest lucru. Tu scoti 10 pe BC - care poate sa insemne mai mult pe real.

9.9% a fost maximul intr-o perioada in care am condus un pic mai sportiv (in nici un caz exagerat). Minimul a fost 9,3 sau 9,4 pentru mers doar in Bucuresti.

La intilnirea la care am participat se vorbea de consum in Bucuresti de 12-14% pentru SX4 similar (1.6 euro 5 4x4).
@MOTANUL:  Nu stiu daca scot consum real mai bun decat altcineva. Pur si simplu spun ca depinde acest consum de stilul de conducere. Iar cei care se plang de consum, trebuie sa retina asta.
Cat despre consumurile inregistrate de SUVI (condusa numai de mine), arata foarte clar ca este o masina folosita atat in mod economic, cat si mai sportiv. Ma bucur daca pot spune ca am si cel mai mare consum (arata ca pot conduce sportiv si masina cere benzina sa imi rezolve stilul), dar si daca am cel mai mic  consum (arata ca pot conduce linistit, economic, iar masina este ascultatoare).

PS.: Astept sa se termine rezervorul din care am consumat cand am avut 4,4% (pe CB, 140 km extraurban). De la acel drum am mers numai in Bucuresti, drumuri de cate 10-15 minute.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1739 : 15.Mar.2013, 12:17:50 p.m. »
Eu am zis si repet ca din experienta mea pe aceasta masina rezulta ca consumul ala de 4,4 este doar pe BC si atat. Real - masina mea cel putin - consuma intre 6-8 extraurban (6 mers la consum + maxim 80-90 /  8 mers un pic peste mediu de exemplu mers constant pe autostrada cu 140).

Mers si tare si sportiv extraurban un 9-10 estimez ca ar fi consumul.

Toate consumurile verificate de cel putin 5-10 ori (am deja masina de 1 an si stiu pe unde se invarte consumul). Inclusiv viteza mentionata mai sus tot pe real (nu ce arata vitezometru care la orice masina arata mai mult).
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...