0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Eu cred ca scriu destul de bine romaneste si pe intelesul tuturor:Cand spun dimensiuni de jante fac referire la 15" sau 16", dimensiune trecuta in CIV ca de altfel si dimensiunile cauciucului folosit (205 sau 195 LATIME cauciuc si INALTIME talon 60 sau 65). Banuiesc ca toti isi dau seama ca 205 > 195 cat si 60 > 65. Deci nu au cum sa aibe aceeasi suprafata de rulare.P.S. Hai ca facem offtopic si ne iau moderatorii la impins vagoane.
cu anvelope de iarna rezistenta la rulare pe asfalt uscat crestea, la fel si consumul masinii.
"cu anvelope de iarna rezistenta la rulare pe asfalt uscat crestea, la fel si consumul masinii."Probabil e o consecinta a profilului si materialului mai moale, se poate observa in sistemul de etichetare a anvelopelor, in care rezistenta la rulare este exprimata in clase de la A la G.Cred ca e explicat mai clar in urmatorul text:Ce este rezistenta la rulare?Rezistenta la rulare este forta care se opune rotatiei pneului. Spre deosebire de o bila de sticla care se rostogoleste pe o placa de marmura, pneurile trebuie sa aiba un grad de suplete pentru a asigura confortul si aderenta. Aceasta suplete provoaca deformarea partii pneului care vine in contact cu drumul.La fiecare rotatie a pneului, acesta se deformeaza din cauza greutatii vehiculului. Aceasta deformare repetata consuma multa energie: cel putin 20% din energia carburantului necesar pentru deplasare in cazul unui vehicul cu pasageri (1 plin de rezervor de benzina la fiecare 5 plinuri!).
La fiecare rotatie a pneului, acesta se deformeaza din cauza greutatii vehiculului. Aceasta deformare repetata consuma multa energie: cel putin 20% din energia carburantului necesar pentru deplasare in cazul unui vehicul cu pasageri (1 plin de rezervor de benzina la fiecare 5 plinuri!).
Un peste alta eu cu un plin, reusesc sa parcurg cca 400 km DOAR in ora (Cluj) ...