Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376871 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1640 : 15.Nov.2012, 11:39:43 a.m. »
Nu stiu despre voi dar la mine consumul este clar mai mic cu anvelopele de iarna. Poate fi de la greutatea jantelor ( cele de iarna, de tabla, sunt mai usoare ) poate avea legatura cu discutia voastra de mai sus, una peste alta cu jante si gume de iarna imi ia cu 1 l mai putin in oras.

Spor!
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline shogunu65

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1641 : 15.Nov.2012, 11:45:04 a.m. »
Eu cred ca scriu destul de bine romaneste si pe intelesul tuturor:
Cand spun dimensiuni de jante fac referire la 15" sau 16", dimensiune trecuta in CIV ca de altfel si dimensiunile cauciucului folosit (205 sau 195 LATIME cauciuc si INALTIME talon 60 sau 65). Banuiesc ca toti isi dau seama ca 205 > 195 cat si 60 > 65. Deci nu au cum sa aibe aceeasi suprafata de rulare.

P.S. Hai ca facem offtopic si ne iau moderatorii la impins vagoane.

daca tot e off topic :))


ok, deci sa inteleg pe jante de 15" 6J latime daca pun anvelope 195/65 r15 de iarna acestea vor avea suprafata de rulare mai mica decat 195/65 r15 de vara? scrie undeva chestia asta in vreo specificatie? sau cum se poate masura? repet suprafata de rulare, nu suprafata de contact, aia e data de profilul anvelopei (A/T urle si M/T urile au suprafata de contact mult mai mica decat slick urile)



 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1642 : 15.Nov.2012, 11:45:43 a.m. »
cu anvelope de iarna rezistenta la rulare pe asfalt uscat crestea, la fel si consumul masinii.
Care ar fi logica celor scrise mai sus  :-/
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline ccris

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1643 : 15.Nov.2012, 12:06:09 p.m. »
"cu anvelope de iarna rezistenta la rulare pe asfalt uscat crestea, la fel si consumul masinii."

Probabil e o consecinta a profilului si materialului mai moale, se poate observa in sistemul de etichetare a anvelopelor, in care rezistenta la rulare este exprimata in clase de la A la G.

Cred ca e explicat mai clar in urmatorul text:

Ce este rezistenta la rulare?

Rezistenta la rulare este forta care se opune rotatiei pneului.
Spre deosebire de o bila de sticla care se rostogoleste pe o placa de marmura, pneurile trebuie sa aiba un grad de suplete pentru a asigura confortul si aderenta.
Aceasta suplete provoaca deformarea partii pneului care vine in contact cu drumul.
La fiecare rotatie a pneului, acesta se deformeaza din cauza greutatii vehiculului. Aceasta deformare repetata consuma multa energie: cel putin 20% din energia carburantului necesar pentru deplasare in cazul unui vehicul cu pasageri (1 plin de rezervor de benzina la fiecare 5 plinuri!).
 

Offline shogunu65

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1644 : 15.Nov.2012, 12:12:45 p.m. »
"cu anvelope de iarna rezistenta la rulare pe asfalt uscat crestea, la fel si consumul masinii."

Probabil e o consecinta a profilului si materialului mai moale, se poate observa in sistemul de etichetare a anvelopelor, in care rezistenta la rulare este exprimata in clase de la A la G.

Cred ca e explicat mai clar in urmatorul text:

Ce este rezistenta la rulare?

Rezistenta la rulare este forta care se opune rotatiei pneului.
Spre deosebire de o bila de sticla care se rostogoleste pe o placa de marmura, pneurile trebuie sa aiba un grad de suplete pentru a asigura confortul si aderenta.
Aceasta suplete provoaca deformarea partii pneului care vine in contact cu drumul.
La fiecare rotatie a pneului, acesta se deformeaza din cauza greutatii vehiculului. Aceasta deformare repetata consuma multa energie: cel putin 20% din energia carburantului necesar pentru deplasare in cazul unui vehicul cu pasageri (1 plin de rezervor de benzina la fiecare 5 plinuri!).

total de acord. La masina pe care am avut o anterior schimbam doar cauciucurile vara/iarna folosind aceleasi jante. Consumul era mai mare cu cauciucuri de iarna (in aceleasi conditii de rulare/temperatura).
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1645 : 15.Nov.2012, 12:47:38 p.m. »
La fiecare rotatie a pneului, acesta se deformeaza din cauza greutatii vehiculului. Aceasta deformare repetata consuma multa energie: cel putin 20% din energia carburantului necesar pentru deplasare in cazul unui vehicul cu pasageri (1 plin de rezervor de benzina la fiecare 5 plinuri!).
Acelasi lucru se intimpla si la anvelopele de vara. Un consum ridicat de combustibil in perioada de iarna (pe zapada) il vad doar prin incalzirea in timp mai indelungat al motorului, prin patinajul (ruperea aderentei) rotilor si prin rularea prin zapada inalta afanata. In rularea pe asfalt uscat nu vad de ce ar fi un consum de combustibil mai mare in circulatia cu anvelope de iarna.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline ASZ

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1646 : 15.Nov.2012, 01:10:09 p.m. »
Un peste alta eu cu un plin, reusesc sa parcurg cca 400 km DOAR in ora (Cluj) ...

Offline shogunu65

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1647 : 15.Nov.2012, 01:24:39 p.m. »
Un peste alta eu cu un plin, reusesc sa parcurg cca 400 km DOAR in ora (Cluj) ...

12.5 % nu i cam mult ptr. Cluj?
 

Offline ASZ

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1648 : 15.Nov.2012, 02:27:58 p.m. »
Cam este ... dar aste e realitatea.(si ma enerveaza la culme .. dar in afara de transportul in comun ... nu-mi vine alta idee)
Cand mi se aprinde becul din bord, mai am cca 7 l de benzina in rezervor si pe bord am indicati cca 400 km parcursi.
Dimineata la ora 8 merg catre serviciu cca 5-6 km, intr-un ritm infernal (fac cca 30-35 min), iar seara acceasi distanta o parcurg in cca 15-20 min. (in weekend pot parcurge in cca 10 min acelasi traseu)

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1649 : 15.Nov.2012, 03:29:52 p.m. »
Pentru cine nu ma crede sa citeasca aici:
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html

Chiar daca am jante de 8J suprafata de contact este in mare aceeasi cu niste anvelope subtiri pe jante de 5J. Scrie clar si in documentul de mai sus.
Ce se modifica este forma suprafetei de contact:


Citez:
Overall, the area of your contact patch has remained more or less the same. But by putting wider tyres on, the shape of the contact patch has changed.


Aderenta se modifica in functie de coeficientul de frictiune:
Citez:
The things that do affect grip are the coefficient of friction of the rubber compound and the load on the tyre. As far as friction is concerned, the formula is relatively simple - F=uN, where F is the frictional force, N is the Normal force for the surfaces being pressed together and u is the coefficient of friction.

De ce trebuie sa fie cat mai inguste anvelopele de iarna?
Pentru ca anvelopele inguste au capacitate proasta de racire (altfel spus se incalzesc mai tare comparativ cu cele late).
Acest lucru este cunoscut de orice producator si ca o masura de balansare - in anvelopele inguste introduc un cauciuc mai ''tare'' comparativ cu cel introdus in cale late.
Am testat pe pielea mea acest fenomen - la seat am avut vreo 5 ani anvelope de vara foarte late (8J) + 17" si de iarna aveam 6.5 si 15"si anvelope subtiri).

Logica pentru care la aceeasi latime de anvelopa si aceeasi presiune pe anvelopele de iarna consumi mai mult este data de cauciucul mai moale (si evident cu grip mai mare) din anvelopa de iarna. Asta la +10/+15 grade cum a fost temperatura pana acum 1 saptamana.
Este adevarat ca si acest lucru este echilibrat de temperatura mai mica. ); adica la -10 grade anvelopa de iarna are o frictiune echivalenta cu cea a unei anvelope de vara +10 grade (astea sunt scoase din burta). Ca de asta trebuie folosita la temperaturi sub 7 grade.

Daca vreti consum mare treceti pe anvelope late si cauciuc cat mai moale  :good:
And voila - wider tyres = better grip.

« Ultima Modificare: 15.Nov.2012, 03:32:00 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...