Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376870 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1620 : 11.Nov.2012, 10:38:47 p.m. »
http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-suzuki-sx4/consum-combustibil/msg127998/#msg127998

http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-suzuki-sx4/consum-combustibil/msg128008/#msg128008

Cred ca nu am inteles eu sau nu am explicat prea bine prima oara:
1- cilindrul se umple cu amestec carburant, adica aer amestecat cu combustibil
2- cantitatea amestecului carburant este variabila, cel mult se poate aprecia ca volumul este mereu acelasi...
3-  la motoarele cu injectie directa (sau multipunct la benzina) deschiderea supapelor determina doar cantitatea de aer ce umple cilindrii
4- combustibilul (benzina) intra in cilindri direct prin injectoare, fara a avea legatura cu deschiderea supapelor (de asta se numeste injectie directa)
5- un amestec mai bogat nu inseamna automat un consum mai mare, ci poate insemna, spre exemplu, doar un randament mai bun

In concluzie, este foarte corecta afirmatia
cand motorul e rece computerul baga mai multa benzina,

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1621 : 12.Nov.2012, 09:35:53 a.m. »
cand motorul e rece computerul baga mai multa benzina

Mai multa benzina inseamna un amestec bogat necesar pornirii motorului rece. Pe masura ce se trece de la starea de picur la starea de vapori a amestecului carburant (aer+benzina), inseamna ca motorul se incalzeste iar cantitatea de benzina din amestec se va diminua treptat; de aici si turatia motorului care va scadea de la 1500 rpm la pornire la 700 rpm in regim normal de ralanti.

 :) Vad ca ajungem la acelasi numitor comun si implicit la aceeasi concluzie. ;)
Temperatura exterioara influenteaza doar timpul pana in momentul cand motorul ajunge la temperatura de lucru. Un motor nepornit de cateva ore bune, chiar si la 50 grade (temp. ext.) se considera un motor rece insa timpul pana la incalzire va fi mai scurt decat la o temp. ext. de -20 grade.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1622 : 12.Nov.2012, 04:07:34 p.m. »
    Am citit cu atentie vreo 5-6 pagini in urma (n-am mai intrat de mult). Am constatat ca sunt multi colegi de forum care au aceeasi problema cu care ma confrunt si eu si pe care am semnalat-o mai demult: diferenta mare dintre consumul pe computerul de bord si cel calculat plin-plin. Asa ca m-am linistit: nu are nimic masinutza mea, asa e ea! Insa, va rog sa-mi "traduceti" si mie urmatoarele abrevieri (vorbesc foarte serios, nu stiu ce inseamna!):
    -Valva EGR;
    -Senzor de MAP;
    -DPF;
    -ECU.
Multumesc frumos!
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1623 : 12.Nov.2012, 04:14:54 p.m. »
Nu ai voie pe google? Exhaust Gas Recirculation (supapa de recirculare a gazelor arse, iti baga in admisie gaze de evacuare, pt a raci arderea, micsora pierderile prin pompare si micsora poluarea), Manifold Absolute Pressure (masoara vacumul din admisie pt a monitoriza ce volum de aer trece de clapeta, lucreaza in concordanta cu senzorul de temperatura admisie pt a calcula masa aerului admis), Diesel Particulate Filter (capcana pt particulele din evacuare ce s-au dovedit ca provoaca boli grave respiratorii si cancer) si Electronic Command Unit (computerul masinii ce se ocupa de motor).
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1624 : 12.Nov.2012, 06:06:56 p.m. »
Multumesc frumos BXXENL. Nu sunt o persoana"tehnica". Nu va suparati! Sunt niste termeni pe care nu-i inteleg! Desi am o varsta ! Eu citesc mult pe acest forum (ma rog, cu"pauze") si uneori anumiti termeni sunt prea"dedicati",
« Ultima Modificare: 12.Nov.2012, 06:09:12 p.m. de vali22 »
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline adrian_r5

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1625 : 12.Nov.2012, 08:24:20 p.m. »
Desi am o varsta !
Virsta ca virsta ... da' meseria care e  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline LTD

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1626 : 13.Nov.2012, 11:25:57 a.m. »
bucuresti - pitesti (max120km/h aprox 3000rot/min in treapta a 5-a) - slatina - craiova - drobeta - dubova (cazanele dunarii)
si retur (aprox 3000 rot/min in treapta a 5-a, cu exceptia urcarilor pe 2 benzi unde in viteza a 3-a sau 4-a mergeam pina in 4500 - 5000 rot/min, o placere... )
(autostrada cap coada cu 140km/h aprox 3400 - 3500 rot/min in treapta a 5-a)
3 adulti, o geanta mare de calatorie, AC ca de obicei non stop, 1-2 linii pe 22 grade (cred ca daca bag caldura nu mai influenteaza consumul.. corect?)
6,4 CB si 6,81 plin plin. cu plinul din bucuresti am ajuns pina la slatina la intoarcere si inca nu se aprinsese beculetul galben... arata 6,1 pe CB  :D
... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ...

подписи для форумов
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1627 : 13.Nov.2012, 11:35:01 a.m. »
Tot creste consumul si daca e pe caldura, el functioneaza pt a-ti usca aerul, ca sa nu se abureasca geamurile. Si de asemenea, chiar daca nu ai A/C pornit dar directionezi fluxul de aer pe parbriz, acea componenta a A/C-ului care usuca aerul intra automat in actiune sa iti dezabureasca parbrizul.

In ambele cazuri deci consuma in plus fata de AC complet oprit, dar diferenta e mai mica pt ca nu se ocupa si de controlul temperaturii, doar de uscarea aerului.

Daca e foarte liniste in masina poti chiar auzi releul si electro-ventilatorul de la motor cupland in situatiile de mai sus.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1628 : 14.Nov.2012, 08:05:29 p.m. »
La mine se confirma (cel putin pana acum) un consum mai mic dupa reparatie. Am specificat ca in oras consumul nu are cine stie ce relevanta (poate fi mai aglomerat sau mai liber etc).

Cu un plin - acul era aproape de zero (47 l) - am parcurs 494 km exclusiv in oras (Bucuresti). Asta inseamna un consum real de 9,5.
BC-ul afiseaza acelasi consum aberant pentru mers doar in oras: 7,6%. (ma intereseaza prea putin ce afiseaza acolo)

Fata de toate consumurile dinainte de reparatie acesta este mai mic.
In acesti ultimi 494 km:
- nu am mai mers la consum (am mers normal ca sa zic asa; ar fi justificat un consum mai mare)
- temperaturile au fost mai mici dimineata (ceea ce ar fi justificat un consum un pic mai mare)
- am trecut pe anvelope de iarna (ceea ce iar ar putea justifica o rezestenta mai mare la rulare si un consum mai mare).

Din pacate nu am mers cu Suzuki in drumul lung pe care l-am avut de facut. (cei 1200 km ar fi fost numai buni pentru a ma lamuri cu consumul extraurban; a fost nevoie de o masina mai spatioasa deoarece am fost 4 persoane si multe bagaje).
Mai exact nu am avut optiune daca sa o iau sau nu - ca as fi vrut sa merg cu Suzuki-ul.
Ramane pe data urmatoare.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1629 : 15.Nov.2012, 09:48:09 a.m. »
- am trecut pe anvelope de iarna (ceea ce iar ar putea justifica o rezestenta mai mare la rulare si un consum mai mare).
Anvelopele de iarna au suprafata de rulare mai ingusta ceea ce face ca "punctul de tangenta" cu asfaltul sa fie mai mic; de aici rezulta un factor de frecare mai mic decat cu anvelopele de vara si implicit o rezistenata mai scazuta si un consum mai mic din punctul asta de vedere.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein