Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376874 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1610 : 03.Nov.2012, 03:28:22 p.m. »
Clapeta de aer ce rol are? La motoarele fara VVT cum se face admisia in functie de timp?

Ai aici sistemul de alimentare a motoarelor pe benzina. Poate imi poti explica cum e cu cantitatea de aer ce intra in cilindri ca eu nu prea inteleg. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/14-motoare-benzina-injectie-directa.html
Clapeta de aer o numim ca fiind de acceleratie pentru ca, de fapt, prin modificarea pozitiei ei se poate comanda motorului sa foloseasca mai mult sau mai putin amestec carburant, implicit sa furnizeze mai multa sau mai putina putere, necesara la acceleratie.
Aerul intra in cilindri prin supapele de admisie. Inainte de aceste supape, este clapeta de acceleratie (un fel de robinet de aer), care dozeaza cantitatea de aer ce intra in cilindri. La motoarele fara VVT, acesta ar fi singurul mod de variere a cantitatii de aer admis, deci nu poate fi variabil in timp. Adica la aceeasi deschidere a clapetei sa intre odata mai mult aer, iar dupa un timp sa intre mai putin, intr-un cilindru. Practic, la motoare fara VVT, la  fiecare deschidere de supapa va intra aceeasi cantitate de aer daca nu se modifica pozitia clapetei.
Functie de aceasta cantitate de aer, sistemul de gestiune al injectiei (din ECU) va calcula si va comanda injectoarelor cata benzina sa introduca in cilindri, astfel incat sa se obtina acel raport stoichiometric unitar (numarul de molecule de combustibil  si cel de molecule de aer sa fie in raport incat sa se combine intre ele fara sa ramana vreuna necombinata in urma procesului de oxidare-ardere)
Sistemul VVT nu urmareste cresterea puterii la un motor in mod principal, ci este un sistem care mareste randamentul, asigurand o umplere, dar si evacuare, mai buna a cilindriilor functie de turatie (controland mai precis timpul de deschidere al unei supapelor).
Discutia despre VVT este mult mai complexa, dar sper ca in aceste cateva randuri sa se inteleaga putin din ea.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1611 : 05.Nov.2012, 12:54:46 a.m. »
Vantul si traficul, chiar si variatii mici influenteaza consumul. Desigur, daca vrei sa calculezi fiecare gram de benzina, iferenta de consum e data si de diferenta dintre anvelope. Cu anvelopele astea masina crede ca a mers mai mult, dar distanta fiind aceeasi de fapt consumul apare ca fiind mai scazut. Sunt mai usoare probabil deci randament mai bun, sunt mai subtiri deci mai aerodinamice, proaspat montate deci presiunea din ele este corecta, si cine stie poate anvelopele originale  un coeficient de frecare cam mare. Eu am sesizat ca directia e mai usoara cu anvelopele de iarna 215/55R16 (ceva resapat, scop miva). Dar vantul si traficul influenteaza mult mai mult consumul. Nu trebuie sa ai vant din fata, e suficient sa bata si pe diagonala sau din lateral ca sa strice masiv aerodinamica masinii.

Eu am scos 7% Buc Buzau vineri noapte, mers cu  120-140 :baston: si 5.8% Duminica la intoarcere, mergand cu 60-80 in localitati si 110 in afara lor. Consumurile mele sunt foarte apropiate de realitate (0.1%).

Acelasi drum facut joi seara si intors vineri dimineata a dat 8.6% in conditii aparent nu foarte diferite, doar ~10 km in oras in plus.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline LTD

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1612 : 05.Nov.2012, 01:03:29 p.m. »
Bucuresti - Focuri(Iasi) - Bucuresti 915 km - 7,4% CB - 6.67% plin-plin  :dknw: si n-am gresit la calcule...
4 persoane, portbagaj plin, anvelope de iarna, presiune 2.3, mers 60/80 cu 100/120 km/h, AC nonstop - 1 sau 2 liniute...
vineri, Bucurestiul de dimineata, apoi Bucurestiul de prinz, 1 ora de la Gara de Nord pina in Afumati...
destul de liber pe parcurs si ceata groasa pe ultima parte a drumului Letcani - Focuri
(am iesit din greseala de pe drum vazind ceva urme in partea stinga... m-a avertizat copilotul... )
duminica lejer pina la intrarea in Afumati... si ceva mai aglomerat pina acasa...
... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ...

подписи для форумов
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1613 : 05.Nov.2012, 02:21:27 p.m. »
mers 60/80 cu 100/120 km/h
As spune sa nu mai luati in calcul viteza ci turatia motorului. Consumul e diferit la aceeasi viteza de 120 km/h in treapta a 4-a si altul e in treapta a 5-a de viteza.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline LTD

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1614 : 05.Nov.2012, 03:21:55 p.m. »
cred ca am trecut destul de rar de 3000 - 3200 rot/min
... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ...

подписи для форумов
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1615 : 10.Nov.2012, 07:35:23 p.m. »
Primul test de consum dupa curatirea clapetei de acceleratie si a valvei EGR.

Bucuresti-Tirgu Jiu si retur, 2 persoane, fara AC, mers regulamentar si economic (100-110 pe autostrada, 59 in comunele), benzina de 99 de la AGIP. Am obtinut 6,4 l/100 km pe CB, cel mai bun consum obtinut de mine pana acum. 
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1616 : 10.Nov.2012, 10:50:45 p.m. »
In ultima perioada am constatat o crestere a consumului la SUVI al meu, in raport cu ce eram obisnuit.
Pun aceasta pe seama frigului de afara, mai exact pe faptul ca motorul intra mai greu in regim termic de functionare optima.
As aprecia (cu eroarea aferenta unei aprecieri..) ca diferenta de consum ar fi de circa 1 L/100km la  consumul mediu in oras (Bucuresti).

Mai sunt si alti posesori de Sx4 care pot comenta chestiunea aceasta? Este si la masinile lor atat de evidenta influenta temperaturii exterioare asupra consumului mediu inregistrat?


PS: In regim extraurban, cand se circula putin timp (ca pondere) in afara regimului termic optim pentru motor, nu am observat o modificare a consumului mediu  inregistrat.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1617 : 11.Nov.2012, 07:51:49 a.m. »
Primul test de consum dupa curatirea clapetei de acceleratie si a valvei EGR.

Bucuresti-Tirgu Jiu si retur, 2 persoane, fara AC, mers regulamentar si economic (100-110 pe autostrada, 59 in comunele), benzina de 99 de la AGIP. Am obtinut 6,4 l/100 km pe CB, cel mai bun consum obtinut de mine pana acum. 

Am uitat sa mentionez ca si presiunea in pneuri (2,0 bar) a fost mai mica decat cea cu care am mers pana acum (2,25 bar)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Nick666

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1618 : 11.Nov.2012, 08:30:12 a.m. »
In ultima perioada am constatat o crestere a consumului la SUVI al meu, in raport cu ce eram obisnuit.
Pun aceasta pe seama frigului de afara, mai exact pe faptul ca motorul intra mai greu in regim termic de functionare optima.
As aprecia (cu eroarea aferenta unei aprecieri..) ca diferenta de consum ar fi de circa 1 L/100km la  consumul mediu in oras (Bucuresti).

Mai sunt si alti posesori de Sx4 care pot comenta chestiunea aceasta? Este si la masinile lor atat de evidenta influenta temperaturii exterioare asupra consumului mediu inregistrat?


Da, e normal. Nu stiu cat e temperatura exterioara si cat e faptul ca atunci cand motorul e rece computerul baga mai multa benzina, cel putin cand porneste la relanti la mine e la 1500 rpm , si consumurile instantanee pe care le vad sunt mult mai mari decat atunci cand e cald motorul.
1.5 GLX AC 2009
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein