Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376883 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1600 : 29.Oct.2012, 12:07:06 p.m. »
Prin clapeta de acceleratie trece doar aer filtrat si vapori de ulei recuperati. Benzina e injectata in galerie, aproape de supape. Deci  mult dupa clapeta, asa ca nu o murdareste cu nimic. Calitatea uleiului este singura care influenteaza cat de repede se murdareste clapeta.

Dieseulul arde foarte murdar, si foloseste f mult EGR, asa ca e normal sa se imputa rapid EGR-ul, plus ca e mult mai important pt cum lucreaza si turbina, si pt durata de viata a DPF-ului. De aia trebuie sa ii cureti EGR-ul asa des. La noi, cred ca nici la 200.000km n-ar fi la fel de murdar ca unul de diesel la 50.000. Al meu era curat de nu puteai sa iei nimic pe deget.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1601 : 31.Oct.2012, 09:17:46 p.m. »
Eu am vazut clapeta - la prima tentativa am stat si eu in service. Mecanicul a zis ca nu o scoate pentru ca arata ca din fabrica (in sensul ca era evident curata la 1 an si 30.000 km). Deci prea multe motive sa o cureti nu sunt.
Poate resetarea din tester sa fie raspunzatoarea de functionarea diferita. (pe 11.11.2012 o sa revin dupa un drum lung cu detalii legate de consum in afara localitatii).
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1602 : 02.Nov.2012, 11:54:09 p.m. »
Dupa cum am scris in jurnalul de bord al lui SUVI, am trecut la gumele de iarna.
Si dupa ce le-am pus pe masina, am facut un drum de circa 800 km, la care am inregistrat un consum mediu de 5,9 l/100km (pe CB).

Va rog sa imi spuneti parerile voastre legat de motivele scaderii consumului afisat, de la 6,4 l/100km, cat a fost la acelasi drum , dar in august.

Mentionez ca inainte am mers cu anvelopele de vara de prima echipare, Continetal Premium EcoContact 2, dimensiuni 205/60 R16.
Iar acum am mers cu anvelope Michelin Alpin A4 196/65 R15.

Sa fie de vina calitatea anvelopei? Sau dimensiunea diferita?
Despre stilul de sofat, va asigur ca nu s-a schimbat.

PS: Nu va speriati de consumurile afisate, caci nu sunt reale. Sporiti-le cu circa 1,0  l/100km si veti afla consumul real.... (Consumul din august a fost verificat, cel de acum inca nu)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1603 : 03.Nov.2012, 12:16:01 a.m. »
@Nicnic
ai folosit acceasi benzina de la acelasi vinzator, la unele pompe de fapt la toate pompele de benzina 1L de benzina este egal cu cel mult 900ml
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline macmat

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1604 : 03.Nov.2012, 12:30:33 a.m. »
Doar ca teorie: o temperatura mai scazuta imbunatateste coeficientul de umplere al cilindrului..............
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1605 : 03.Nov.2012, 12:43:13 a.m. »
@Nicnic
ai folosit acceasi benzina de la acelasi vinzator, la unele pompe de fapt la toate pompele de benzina 1L de benzina este egal cu cel mult 900ml
Am folosit aceeasi benzina, de la acelasi distribuitor.

Doar ca teorie: o temperatura mai scazuta imbunatateste coeficientul de umplere al cilindrului..............
Este foarte adevarata teoria: imbunatateste umplerea cu aer. Iar asta ar presupune ca sistemul de gestiune al combustiei sa sesizeze mai mult aer si ar baga mai multa benzina pe care ar arde-o si ar avea mai multa putere. Nu vad cum ar fi mai economicos. Sa fie  o imbunatatire de randament? Asta nu mai e asa de teoretic pentru mine. Iar practica ma omoara...!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1606 : 03.Nov.2012, 09:01:31 a.m. »
o temperatura mai scazuta imbunatateste coeficientul de umplere al cilindrului..............
Cilindrul se umple cu aceeasi cantitate de combustibil (aer+benzina); raportul dintre cele doua componente va diferi (benzina mai multa, aer mai putin) ceea ce face ca amestecul sa fie mai bogat si implicit consumul crescut.
Cantitatea de combustibil ce intra in cilindru este conditionata de deschiderea supapelor care este constanta.
« Ultima Modificare: 03.Nov.2012, 09:06:27 a.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline bogogica

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1607 : 03.Nov.2012, 09:24:17 a.m. »
@Nicnic
ai folosit acceasi benzina de la acelasi vinzator, la unele pompe de fapt la toate pompele de benzina 1L de benzina este egal cu cel mult 900ml
asta este o afirmatie bazata pe masuratori?
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1608 : 03.Nov.2012, 11:13:40 a.m. »
Cilindrul se umple cu aceeasi cantitate de combustibil (aer+benzina); raportul dintre cele doua componente va diferi (benzina mai multa, aer mai putin) ceea ce face ca amestecul sa fie mai bogat si implicit consumul crescut.
Cantitatea de combustibil ce intra in cilindru este conditionata de deschiderea supapelor care este constanta.
Cilindrul se va umple cu o cantitate de aer mai mare cand este aerul mai rece, pentru ca aerul rece are densitatea mai mare, adica sunt mai multe molecule de aer pe unitatea de volium. Asta presupune ca sistemul de injectie sa mareasca cantitatea de benzina, astfel incat sa avem raportul de amestec ideal (aproape de 1). Marirea cantitatii de benzina se face prin cresterea timpilor in care sunt deschise injectoarele, timpi in care este lasata benzina sa intre in cilindri.
Timpul de deschidere al supapelor poate fi si el variabil, prin sistemul VVT (Variable Valve Timing), sistem prezent si pe motorul de benzina de la Sx4, de 1,6, ce poate varia cantitatea de aer admis in clindrii motorului.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1609 : 03.Nov.2012, 12:35:31 p.m. »
Asta presupune ca sistemul de injectie sa mareasca cantitatea de benzina, astfel incat sa avem raportul de amestec ideal (aproape de 1).
Timpul de deschidere al supapelor poate fi si el variabil, prin sistemul VVT (Variable Valve Timing)
Clapeta de aer ce rol are? La motoarele fara VVT cum se face admisia in functie de timp?

Ai aici sistemul de alimentare a motoarelor pe benzina. Poate imi poti explica cum e cu cantitatea de aer ce intra in cilindri ca eu nu prea inteleg. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/14-motoare-benzina-injectie-directa.html
« Ultima Modificare: 03.Nov.2012, 12:48:45 p.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein