Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376877 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1590 : 27.Oct.2012, 02:40:31 p.m. »
Am curatat si eu clapeta de acceleratie (avea o pelicula sanatoasa de ulei si mazga neagra pe ea) si EGR-ul care era perfect curat, pierdere de timp cu el. Am 64.000km in 4 ani si putin.

Va trebuie o tubulare de 10 pt cele 2 suruburi mici de la EGR si colierele de la furtunul de aer dintre cutia filtrului si clapeta, si de 12 pt cele 4 suruburi de la clapeta si cele 2 mari de la EGR (pe care nu are rost sa-l curatati). Clemele arc ce tin furtunele de lichid de racire de pe clapeta se desfac usor, si al treilea furtun a carei functie n-am identificat-o se scoate si el usor de pe clapeta. Curge lichid de racire din furtunul de la baza clapetei, cel care vine dinspre termostat, deci pe ala il scoateti primul si il puneti ultimul.

Clapeta am curatat-o cu spray de curatat clapete, in 2 min era luna. Am scos borna de la baterie cat am lucrat la masina, nu e preicol de scurt circuit dar oricum trebuia sa o scot pt resetarea ECM.

Ca idee dupa curatare masina trage mult mai bine, sa zic ca are vreo 30 de cai in plus, usile se inchid mai usor si radioul prinde 2 posturi noi. Aiurea, nu e nici o diferenta, relanti-ul sta la fel (750), urca in ture la fel, trage la fel. M-as mira sa simt vreo diferenta la consum, oricum de asta nu o sa-mi dau seama azi maine ci dupa mai multe sute- mii de km.

Nu stiu de la ce i-au scazut consumul lui @MOTANUL dar ma indoiesc ca era de la astea, clapeta mea intr-adevar era murdara de ulei si mazga dar pelicula aia nu e nici 0.05% din diametrul clapetei, deci nu cred ca obtura prea mult. Iar EGR era curat, nici nu se lua pe deget cand bagai in el.

Curatatul clapetei merita facut daca iti place sa surubaresti la masina in timpul liber, dar altfel pana la 100.000km cel putin nu cred ca aduce vreun beneficiu palpabil.

Operatiunea dureaza 45-60 de min daca ai tubulare si cleste bun. Sau 2 ore daca ai doar chei fixe si inelare ca mine si nici pe alea nu stii pe unde le-ai pus.

Doar clapeta sa o cureti dureaza 20 de min. Motorul sa fie rece btw, altfel te oparesti cu lichid de racire.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1591 : 27.Oct.2012, 05:55:26 p.m. »
are doar vreo 3 luni....!
Eu am intrebat in ultimul an iar daca mergi doar pe drumuri de tara sau pe forestiere, si 3 luni e mult.

Operatiunea dureaza 45-60 de min daca ai tubulare si cleste bun.
Ca si cleste, poate fi folosit cu succes un cleste papagal sau unul de cuie (chirpidin cum i se mai spune popular).
P.S. Pentru cei neinitiati: a nu se confunda patentul cu clestele de cuie.
« Ultima Modificare: 27.Oct.2012, 06:09:32 p.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1592 : 27.Oct.2012, 06:37:27 p.m. »
spray de curatat clapete
Pune, te rog, o poza ... sa vedem si noi despre ce e vorba  ;)

radioul prinde 2 posturi noi
Pe unde scurte  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1593 : 27.Oct.2012, 08:22:29 p.m. »
Cei care va plangeti de consum, in ultimul an, de cate ori ati curatat, spalat ori inlocuit filtrul de aer ?
Filtru de aer l-am schimbat la fiecare revizie de 15.000 km, dar cred ca bujiile, benzina si cel mai important ar fi numarul de la pantofi, acesti trei factori cred(parearea mea dupa probe practice) pot influenta consumul de combustibil.
Eu unul sunt foarte multumit de consum daca merg intre 90-110 nu depaseste 6% vara
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1594 : 27.Oct.2012, 10:18:49 p.m. »

 Ca si cleste, poate fi folosit cu succes un cleste papagal sau unul de cuie (chirpidin cum i se mai spune popular).
P.S. Pentru cei neinitiati: a nu se confunda patentul cu clestele de cuie.

Da, ar fi ideali clestii de mai sus. Oricum, cleme sunt foarte moi, cele mici le poti strange si cu mana, doar cea mare e un pic mai dura dar chiar si aia e ff moale comparativ cu cele de la smart unde le masacram cu clestele papagal si apoi puneam din cele cu melc.



Asta e sprayul folosit de mine, sub 20 roni la auchan sau carrefour, si e ok pt aplicatii dintr-astea mai light cum e clapeta, si foarte important e prietenos cu senzorul  MAP (la suzuki nu a trebuit curatat ca e in capacul filtrului de aer, si sta curat acolo, la smart e intre clapeta si galereia de admisie si se murdareste la fel ca si clapeta). Pt curatat mizerie incapatanata insa DECARBUROL face minuni, e absolut genial. Dar pt operatiunea asta merge si spray de curatat franele, se evapora el mai repede dar face treaba, n-are rost sa cumperi de carburator/clapeta daca ai deja de frane.

Posturile noi sunt pe unde infrarosii. :fluier:


Mi-am adus aminte ca daca mergeam cu foarte foarte putina acceleratie (minim cat sa pastreze cat de cat viteza,chiar usor spre decelerare dar nu frana de motor) parca mergea usor usor de tot in suturi. Sunt curios daca a disparut simptomul asta, o sa fiu atent in zilele urmatoare.

Consumul n-am putut sa-l evaluez, am stat 5 min la relanti si m-am jucat cu toti consumatorii seriosi, pe rand si toti odata, si apoi am dat o tura prin cartier. N-am vazut decat cifre normal  de 20-30%, urmaream doar sa vad daca nu ramane acceleratia infipta cand calc ambreiajul, la smart mai facea asa daca nu era cu succes resetarea, pana se auto-ajusta la fluxul marit de aer la relanti dat de clapeta curata.


Inca ceva, daca desfaceti totusi EGR_ul, atentie la garnitura dintre el si blocul motor, e cam de unica folosinta.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1595 : 27.Oct.2012, 11:29:26 p.m. »
Eu am intrebat in ultimul an iar daca mergi doar pe drumuri de tara sau pe forestiere, si 3 luni e mult.
Pentru lamurire:  nu am curatat nimic in trei luni, la clapeta, motor sau alte parti nemurdarite.
Am avut masini care la 3 luni trebuia sa le reglez pe stand carburatorul sau trebuia sa le curat rampa injectoarelor. Nnu e normal sa stai sa cureti clapete sau alte parti, nici macar din an in an, dara din 3 in 3 luni!
Cu SUVI, nu am vazut sa am asemenea probleme. Pur si simplu merge ca la inceput. Si sper sa o faca asa cat mai multi kilometri, fara sa il curat, "gadil"  sau sa ajung sa il slujesc eu pe el in loc de el pe mine....


PS.: A nu se confunda ce vreau de la masina, cu lipsa de ingrijire sau atentie!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline migabi

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1596 : 28.Oct.2012, 11:03:25 p.m. »
Legat oarecum de consum, M16a vvt "inghite"si etanol E85?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline VAXXi

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1597 : 29.Oct.2012, 12:19:14 a.m. »
N-ai manual de utilizare, sa il citesti ? la Jimny M13A(A) zice asa:

Daca vehiculul dvs nu este prevazut cu un restrictor in conducta de alimentare cu carburant a rezervorului, puteti folosi benzina cu sau fara plumb, cu o cifra octanica de 85 sau mai mare. Se recomanda utilizarea de benzina fara plumb.

Daca este prevazut cu restrictor, trebuie sa utilizati benzina fara plumb, cu cifra octanica de 91 sau mai mare (cu 95 sau mai mare, daca se mentioneaza pe capacul busonului rezervorului de carburant).

Puteti folosi amestecuri de benzina fara plumb si etanol in cazul in care continutul de etanol nu depaseste 10%. Verificati ca amestecul de benzina/etanol sa aiba o valoare octanica mai mica decat cea recomandata pentru benzina.


In concluzie, cred ca merge (probabil nu optim dpdv performante).
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1598 : 29.Oct.2012, 08:28:08 a.m. »
Nu cred ca merge cu E85, prea mult etanol, trebuie conducte speciale si pompa speciala, ca sa nu corodeze si sa nu faca scurt circuit (e conductor bun etanolul). E85 are putere calorica mai mica si ai consum mai mare cu el.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1599 : 29.Oct.2012, 11:59:10 a.m. »

Clapeta am curatat-o cu spray de curatat clapete, in 2 min era luna. Am scos borna de la baterie cat am lucrat la masina, nu e preicol de scurt circuit dar oricum trebuia sa o scot pt resetarea ECM.

Ca idee dupa curatare masina trage mult mai bine, sa zic ca are vreo 30 de cai in plus, usile se inchid mai usor si radioul prinde 2 posturi noi. Aiurea, nu e nici o diferenta, relanti-ul sta la fel (750), urca in ture la fel, trage la fel. M-as mira sa simt vreo diferenta la consum, oricum de asta nu o sa-mi dau seama azi maine ci dupa mai multe sute- mii de km.


Eu la diesel stiu ca EGR-ul este recomandat sa se curete la 50.000 km (precizez ca nu scrie in cartea producatorului). La benzina si mai rar. Clapeta de acceleratie din experienta personala de pe Golf IV este bine sa se curete la ~1 an la benzina din romania. Fratele meu nu a curatat-o vreo 5 ani si a dat 1400 lei pe una noua pentru ca cea veche s-a gripat in mazga si s-a ars motorasul(asta pe langa consumul de 9-10% in extraurban pe toata perioada cat nu a curatat clapeta). Ca simptom masina nu mai putea sa stea la ralanty cand s-a ars motorasul - trebuia tinuta din pedala.
« Ultima Modificare: 29.Oct.2012, 12:02:06 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...